Máte záujem o internet na lazoch? Smola!

Peter Polakovič  /  05. 12. 2002, 00:00

Správanie monopolného poskytovatela pripejenia do internetu, Slovenských Telekomunikácií, nemá v mojom prípade s kvalitou a ústretovosťou k zákazníkovi nič spoločné. V ST je asi normálne, ak ich klienti čakajú na kvalitnejšie pripojenie do internetu aj 3 roky… .

Sťažností na Slovenské Telekomunikácie nám prišlo na emailové schránky Internetu pre všetkých už veľmi veľa. Preto sme sa rozhodli postupne ich uverejňovať v samostatnej sekcii aj na INETe. Pred pol rokom nám napísal mladý človek, ktorý býva na lazoch lazoch nad Hriňovou, pod Poľanou a chcel si dať zaviesť internet do domácnosti. Napísal nám aj pred týždňom a tak Vám prinášame jeho celý príbeh:

Pred štyrmi rokmi som si kúpil interný 56k modem do môjho nového PC. Zriadil som si konto na internet u vtedajšieho PSG. Po pripojení na internet ma však čakalo nemilé prekvapenie. Rýchlosť pripojenia bola a teraz sa podržte: 12.000bps. Tak som sa bol spýtať vo Zvolene na Infoteli, že či náhodou nemajú na linke k nám PCMku, ktorá to brzdí. Pani ťukla do počítaca a povedala, ze nemajú. Tak som hľadal príčinu v mojom počítaci, zobral som ho celý aj do Detvy, kde býva moja sestra, zapojil u nej a hľa: rychlost pripojenia: 44.600bps. Skoro ma porazilo. Stiahnutie 5MB ovládača na grafickú kartu mi doma trvalo večnosť a platil som ako pako (prvá faktura - minimalne telefonáty, skoro len internetové volania takmer 3000 Sk za taku nekvalitu, ako niekde v Rumunsku).

Tak ST tvrdili, že chyba nie je na ich strane a keď nie som spokojný nech si dám prihášku na ISDN. Vyplnil som teda na Infoteli 6 formulárov s tým, že este nie je isté, či sa linka dá riadit. Po dvoch mesiacoch čakania mi oznámili, že im je ľúto, ale v našej lokalite ISDN pripojenie technicky nie je možné ale že zvýšili priepustnosť nasej dial-up linky dvojnásobne. (Ľudia zrušili tel. prípojky, tak vyhodili jednu PCMku :-)) Rýchlost naozaj stúpla na: 24.000bps. To je na dnešnú dobu tiež výsmech zákazníka. Takúto rýchlosť by Nemec nechcel ani zadarmo... Ale trpel som este pol roka.

Potom som uz nevydržal a napísal som do Odkazovača Narodnej Obrody (prveho augusta) článok adresovany na generálneho riaditeľa ST pána Mikuša:

NA LAZOCH CHCEME TIEŽ RÝCHLY INTERNET !

"Slovenské telekomunikácie nám masírujú mozgy reklamami v televízii, billboardmi a pritom na požiadavky užívateľov reagujú len vlažne a vyhýbavo. Pán generálny riaditeľ ST, nehanbím sa, že bývam na lazoch nad Hriňovou, pod malebnou Poľanou. Som mladý a chcem tu zostať bývať. Podľa pánov zo zvolenského Infotelu je však nenormálne, že chcem doma používať internet. Teda internet tu funguje, ale iba štvrtinovou rýchlosťou. Totiž mnohí ľudia chceli domov telefón. Telekomunikácie použili "zázračné skrinky" a väčšinu prihlášok uspokojili. No zároveň tieto skrinky zmenili používanie internetu na nekonečné čakanie. Pán generálny riaditeľ, dúfam, že sa k vám tento odkaz dostane a že mi aj odpoviete."

Mikuš vtedy odpísal: "Pracovníci ST Vás budu v najbližších dňoch písomne kontaktovať ohľadom riešenia Vášho problému". Tri mesiace sa ale vôbec nčc nedialo, len som čakal. Ked nereagovali, znovu som napísal do NO. To uz bol tvrdší článok. Detvianski a zvolenskí telekomunisti dostali "kvapky" priamo z BA a začalo sa rázne konať. Pracovníci ST boli vyklepaní z obavy o stratu miesta (hromadné prepúšťanie) a v 12stupňovom novembrovom mraze sa šplhali na staručké telefónne stĺpy, aby vymenili asi 2,5km kábla, ktorým sa napojili na rozvodňu, čo mala vyhovujúce šumy pre ISDN linku...A čo sa tri roky nedalo, zrazu bolo za jeden deň hotové. Takže máme doma ISDN (haha). Nič lepšie tu už asi nebude, tak sa máme z toho tešiť alebo čo. Dvadsať rokov stará nemecká technológia, ktorú nám teraz ST predstavujú ako horúcu novinku - super!

Čo ma čakalo potom? - dal som previesť linku z domácej na firemnú a milá pani na ST mi strčila do ruky čisty papier a povedala: "A teraz zrušte ziadost na ISDN, čo ste kedysi podali." Pravdupovediac trošku ma vyviedla z miery, keď na žiadosť bolo treba 6 tlačív a na zrušenie čistý papier. Tak som sa jej spýtal, či na zrušenie žiadosti nemajú tlačivo. V tom na mňa slovne zaútočil prítomný pracovník bezpečnostnej služby slovami: "Nejaký ste drzý, mladý pán."

Takže neviem, kto je tu drzý, ale ST su podľa mňa najhoršia firma, čo sa týka prístupu k zákazníkovi. Porovnávať so zahraničím ani nechcem, lebo niet čo porovnávať. Kvalifikovanosťou su naši technici na výbornej urovni, len ten management, čo zadáva stupídne reklamy, koncový stupeň, teda paničky pri okienkach Infotelu a strážnici...ach Bože, či sme všetci Tvoji.

Na tomto mieste by som chcel poďakovať bývalému generálnemu riaditeľovi ST p. Mikušovi, za prejavenú ochotu riesiť môj problém. Keď som mu v priebehu tých spominaných troch mesiacov čakania na "písomné kontaktovanie pracovnikmi ST" asi paťkrát volal a chcel mu poďakovať, vždy bol zaneprázdnený a jeho sekretárka ma slušne poslala do hája. Raz darmo, človek s takým postavením sa asi nebude rozprávať s nejakým študentom z lazov...V demokracii sme si všetci rovní, ale niektorí su si ešte rovnejší.

Zadaváteľom reklamy ST odkazujem (ak na túto stránku občas zavítajú, ak sú normálni, trhovo zmysľajúci a majú seriózny záujem o názory zákaznikov tak by sem mali chodiť pravidelne): PRESTAŇTE S TÝM A DÁVAJTE PENIAZE DO ROZVOJA INFRAŠTRUKTÚR, LEBO NAPRÍKLAD U NÁS UZ CEZ VAŠE KÁBLE ANI NEVIDNO ANI NEBO, STĹPY O CHVÍĽU ZAČNÚ PADAŤ ĽUĎOM NA HLAVY!!!

NAJLEPŠIA REKLAMA SÚ KVALITNÉ SLUŽBY, NETARIFIKOVANÝ INTERNET A PRIJEMNÍ ĽUDIA. TOTO U VÁS ZNAČNE POKRIVKÁVA, DOKONCA ABSENTUJE, TAKŽE ZAČNITE Z TOHTO KONCA A POTOM DÁVAJTE REKLAMU, ZATIAĽ SA NEMÁTE ČÍM CHVÁLIŤ. ROBÍTE TO PRESNE NAOPAK A POTOM SA ĆUDUJETE, ŽE VAS LUDIA NEMAJU RADI. ...a niektori Vas dokonca nenavidia, tak ako ja :-)

Strážnikovi v detvianskom Infoteli: škoda, že sa na Vašu funkciu nerobia IQ testy...(mohol som mať teraz ST aspoň trochu rád :-)))

(predseda@inmail.sk)

Neprehliadnite: