Sony predstavuje netradičný portál na zdieľanie videa Crackle

Michal Kyžňanský  /  18. 07. 2007, 00:00

Firma Sony vynovila portál Grouper a vybavila ho okrem nového mena Crackle a obsahom podobným YouTube aj netradičnými možnosťami, napríklad skutočnými súťažami nielen o peňažné ceny, ale aj o možnosť stať sa slávnym

Sony Entertainment pred viac než rokom získalo portál na zdieľanie videa Grouper za cenu 65 mil. USD (1,625 mld. SK). Približne rok trval celý proces transformácie portálu, ktorý okrem nového mena Crackle ponúkne rozhodne viac. Ako sa však nestratiť v mori portálov na zdieľanie videa? YouTube má podľa trhových analýz (HitWise) viac divákov ako 64 podobných portálov spolu.

V prvom rade bude ponúkať Crackle obsah, ktorý užívatelia uploadnú na portál ale aj vlastnú tvorbu. Veľmi príjemnou správou, je fakt, že videá by sa mali dať prehrávať aj v tzv. wide screen (širokouhlý) móde 16 x 9. Crackle si však chce posvietiť aj na nové talenty a ponúkne im napríklad súťaž o 20 000 USD a šancu spolupracovať s producentmi Sony. Víťazov bude vyberať špeciálna porota spolu s návštevníkmi portálu.

Okrem iného bude obsah portálu rozdelený do tzv. kanálov, pričom každý bude zameraný na určitý typ videa. Kanál High Wire ponúkne krátke tzv. „na stojáka“ komédie. Každý mesiac vzíde víťaz z tejto sekcie, ktorý získa 15 minút pred mikrofónovom v jednom z renomovaných klubov v Los Angeles, Chicagu alebo New Yorku. Ďalší kanál zvaný Wet Paint ponúkne možnosť prezentovať svoje krátke animované videá. Víťaz tejto sekcie získa finančnú odmenu a možnosť stretnúť sa s producentmi Sony a podieľať sa na tvorbe krátkeho animovaného filmu. Medzi ďalšie kanály patrí Firebird (príbehy skutočných hasičov), Daily Joke (obľúbené vtipy) alebo aj kanál Food and Drink (kanál s videami o varení). Spolu nájdete na Crackle viac ako 20 tematických kanálov.

Podobných portálov je veľa, ich úspech záleží len na spôsobe ich prezentácie a upútania divákov.

Zdroj:

ca.today.reuters.com

Neprehliadnite: