Letné skrášľovanie tela – Popims Animator II.

Július Pastierik  /  16. 07. 2007, 00:00

V dnešnom (už poslednom) pokračovaní seriálu o letnom „skrášľovaní tela“ si predstavíme ďalšie možnosti programu Popims Animator, ktoré ukážu jeho naozaj silné stránky, ktoré napr. u jeho „konkurenta“ WinMorph nenájdeme.

V minulom dieli sme skončili pri tom, že vlastnú transformáciu v programe Popims Animator prevádzame množinou bodov. To, čo však robí tento program naozaj zaujímavým je o.i. aj to, že pri morfovaní obrázku nie sme odkázaní iba na jeden druh transformácie, ale môžeme postupne pridávať ďalšie a ďalšie transformácie, t.j. najprv prejsť z prvého obrázku do druhého, potom sa vrátiť nazad k prvému, pridať jeho tvarovú deformáciu, farebnú morfológiu atď.

Skladanie transformácií do jedného súboru

Pri každom takomto pridávaní je dôležité nastaviť počet snímkov, ktoré budú tvoriť ďalší prechod. Štandardne je nastavená hodnota 1, čo je nepostačujúce, pretože to znamená okamžitý skok na ďalší obrázok bez príslušnej transformácie. Týmto spôsobom si môžeme pripraviť v podstate veľmi dlhú video sekvenciu s veľmi zaujímavými výsledkami.

Pridávanie ďalších transformácií

Miernym nedostatkom tohto programu je to, že pri definícii bodov a ich následnom presúvaní môžu vzniknúť „biele“ miesta – t.j. oblasti, ktoré nie sú pokryté a počas transformácie sa vyfarbia fialovou farbou. Hoci si môžeme nastaviť, že táto farba nebude viditeľná (t.j. bude priehľadná), nepôsobí to vždy dobre a je preto potrebné byť pri vlastnej definícii pozorný. K tomu nám môže napomôcť aj sieť, ktorú si môžeme nechať zobrazovať a na ktorej vidíme deformačné oblasti, ktoré vytvára program presúvaním bodov.

Výsledok po množstve transformácií z človeka na psa a naspäť

Okrem už spomenutých možností umožňuje program Popims Animator aj kombinovanie už vytvorených transformácií do jedného súboru. V tejto voľbe môžeme pridávať buď transformácie, ktoré sú uložené vo vnútornom PIM tvare, práve vytvorenú transformáciu, obyčajné obrázky alebo text, ktorý sa bude následne pohybovať. Vzhľadom na to, že napr. jednotlivé video sekvencie môžu mať rôznu časovú dĺžku, výsledok môže byť viac než zaujímavý.

Uloženie do AVI súboru

Výsledok môžeme uložiť do viacerých formátov. Okrem už spomenutého vnútorného PIM tvaru je to animovaný GIF obrázok a video v AVI formáte. V prípade AVI súboru musíme následne vybrať príslušný kodek a nastaviť jeho parametre. Ako zaujímavý doplnok môžeme hodnotiť možnosť vytvorenia trojrozmerného obrázku (v štyroch rôznych formátoch) z ľubovoľného snímku vytváranej animácie. Pri tejto transformácii si môžeme o.i. nastaviť horizontálnu vzdialenosť príslušných farebných zložiek, takže si ho môžeme naozaj prispôsobiť našim potrebám.

Trojrozmerný obrázok z vybraného snímku

Pretože súčasťou programu je aj zabudovaný jednoduchý video prehrávač, môžeme si výsledok pred uložením kedykoľvek skontrolovať a v prípade potreby previesť ešte vhodné úpravy. Program okrem toho umožňuje prehrávať aj AVI súbory z disku, takže ho v prípade potreby dokážeme použiť aj na takéto účely.

Internet: logicnet.dk/PopimsAnimator/
www.popims.com/en/animator.htm


Neprehliadnite: