Denník SME odkúpil službu diplomovka.nfo.sk

Tlačový servis  /  07. 05. 2007, 15:55

Vydavateľ denníka SME dnes uzatvoril dohodu o odkúpení webového projektu diplomovka.nfo.sk. Stránka bude do konca mája presunutá na novú adresu diplomovka.sme.sk a stane sa najväčším slovenským verejným katalógom vedeckých prác.

Katalóg diplomovka.nfo.sk dnes obsahuje okolo 2800 diplomových, rigoróznych a dizertačných prác od slovenských autorov. Pri veľkej časti z nich je k dispozícií celý text práce a čitatelia si ho môžu hneď stiahnuť do svojho počítača. Pri ostatných je k dispozícií formulár na kontaktovanie autora, ktorý diplomovú prácu záujemcom zašle e-mailom. Práce do katalógu pridávajú priamo ich autori.

Autorom projektu diplomovka.nfo.sk je 30-ročný programátor Andrej Probst. Stránku vytvoril v januári 2005, pretože nechcel, aby na množstvo zaujímavých študentských prác po ich obhájení len padal prach v knižniciach. „Na Slovensku sa ročne napíše niekoľko stoviek diplomových prác, ktoré sa odložia do šuflíka a verejnosť sa o nich nedozvie. Diplomová práca je pritom plnohodnotná vedecká práca, ktorá môže byť užitočná nielen pre ďalších študentov, ale aj pre vedeckú obec a nezriedka aj pre širokú verejnosť.”

Prechodom pod stránky denníka SME získa projekt vyššiu návštevnosť a vedecké práce sprostredkuje ešte širšiemu okruhu ľudí. Zároveň bude zabezpečený ďalší rozvoj portálu, hovorí Andrej Probst. S denníkom SME bude naďalej spolupracovať na vývoji služby. Cenu za odpredaj služby sa rozhodli zmluvné strany nezverejňovať.

V súčasnosti sa už pripravuje nová podoba služby diplomovka.sme.sk, ktorá bude verejnosti predstavená v polovici mája. Okrem nového dizajnu na stránke pribudne aj možnosť diskutovať k jednotlivým diplomovým prácam a hodnotiť ich. Čitatelia sa tak rýchlejšie dostanú k zaujímavým prácam zo všetkých vedeckých odborov.

Nový majiteľ služby zároveň chce reklamnou kampaňou v najbližších týždňoch osloviť čerstvých absolventov vysokých škôl a motivovať ich k tomu, aby svoje diplomové práce pridali do katalógu a sprístupnili ich aj verejnosti.

„Popri hlavnom spravodajskom obsahu sa snažíme sústreďovať aj na projekty, ktoré sú na slovenskom internete jedinečné, ponúkajú užitočný obsah, ale potrebujú ďalej rásť a byť viac propagované,“ hovorí o dôvodoch akvizície riaditeľ oddelenia elektronického publikovania Petit Press, a. s., Valér Kot.

Za svoj projekt získal Andrej Probst už v roku 2005 na súťaži slovenských multimediálnych projektov SlovakPrix špeciálnu cenu prezidenta združenia.

Neprehliadnite: