Najväčší internetový obchod HEJ.sk stále rastie

Tlačový servis  /  13. 04. 2007, 12:31

Nakupovanie prostredníctvom internetu je na Slovensku čoraz obľúbenejšie a rovnako rastie aj dôvera k takémuto spôsobu nakupovania. Svedčia o tom aj výsledky najväčšieho obchodného internetového centra HEJ.sk.

Počas I. kvartálu zrealizoval HEJ.sk 11 543 objednávok v hodnote 72,8 miliónov korún. Medziročný kvartálny nárast presiahol 70% a počet objednávok vzrástol takmer o 120%.


Celkový obrat I.Q 2006 (Sk)

42,2 mil Sk

Celkový obrat I.Q 2007 (Sk)

72,8 mil Sk

Kvartálny nárast (%)

72,5 %

Počet zrealizovaných objednávok I.Q 2006

5 265

Počet zrealizovaných objednávok I.Q 2007

11 543

Nárast (%)

119 %

Slováci zdá sa pochopili, že internet ponúka rovnocenný spôsob nákupu v porovnaní s kamennými obchodmi. Presvedčili sa tiež o kvalite servisu, ako aj ponúkaných služieb, ktoré HEJ.sk dlhodobo poskytuje svojim zákazníkom.

Internet na nakupovanie najviac využívajú ľudia z väčších miest a ich okolia. Na HEJ.sk nakupujú predovšetkým ľudia z Bratislavy a priľahlých oblastí, nasleduje Žilinský, Trnavský a ďalšie kraje.

Najvyšší nárast v počte zrealizovaných objednávok zaznamenal Košický kraj (+121%), Prešovský (+118%), Nitriansky (+114%) a Bratislavský kraj (+110%).


Priemerná cena objednávky na HEJ.sk bola 6 310 korún. V porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku klesla o viac ako 1 500 Sk. Je to zapríčinené najmä tým, že k internetu už majú prístup aj obyvatelia s nižšími príjmami, ktorí však nemajú toľko voľných prostriedkov na nákupy, ale skôr majú záujem o bežné produkty. V predchádzajúcom období to bol skôr predaj technologických noviniek, ktoré sú cenovo drahšie.

Nezanedbateľný je aj fakt, že cena elektroniky vo všeobecnosti klesá – napr. 32 palcová LCD televízia stála pred rokom až o 40% viac ako dnes. To isté platí aj u digitálnych fotoaparátoch.

Ďalším dôvodom je rozšírenie ponuky internetového obchodu HEJ.sk o príslušenstvo a drobný tovar. Začali sa tiež predávať veci, doteraz pre internet menej obvyklé – šport, hobby, parfumy, ktoré znižujú priemernú hodnotu objednávky. Tento trend sa dá pozorovať aj v ostatných krajinách, v ktorých spoločnosť Eurocomm prevádzkuje internetové obchody – v Čechách, Poľsku aj v Nemecku.

Oproti Slovensku je však kúpyschopnosť obyvateľstva v týchto krajinách väčšia. Prejavuje sa to aj v priemernej cene objednávky – v Čechách bola cena priemernej objednávky o viac ako 1 000 vyššia oproti Slovensku, v Poľsku o viac ako 2 500 korún a najväčší rozdiel – takmer 4 000 Sk je voči Nemecku.


Priemerná cena objednávky

Rok 2006

Rok 2007

Slovensko: 8 020 Sk

6 310 Sk

Česká republika: 6 970 Kč* = 8 315 Sk

6 169 Kč* = 7 360 Sk

Nemecko: 467,- EUR* = 15 586 Sk

308,- EUR* = 10 280 Sk

Poľsko: 1550,- PLN* = 13 445 Sk

1030,- PLN* = 8 934 Sk

* Prepočet podľa kurzu NBS k 4/2007 – priemer

Najväčší záujem zaznamenal HEJ.sk v I. kvartáli o audio-video tovar – leteli digitálne fotoapráty a videokamery, mobilné telefóny alebo navigačné systémy. Prekvapením je kondičný trenažér, ktorý sa umiestnil na 4 mieste. Slováci sa zrejme rozhodli vyladiť formu na leto.

Najobľúbenejší tovar

Rok 2006

Rok 2007

Digitálny fotoaparát, ultrazoom PANASONIC Lumix DMC-FZ5

Digitálny fotoaparát, ultrazoom PANASONIC DMC-FZ7

Notebook ACER Aspire 3023WLMi

Lacný mobilný telefón MOTOROLA MOTOFONE F3

Digitálny fotoaparát, ultrazoom SONY DSC-H1

Navigačný systém GPS MIO PNA MIO C710+ GPS

Štýlový mobilný telefón NOKIA 6111

Kondičný trenažér OLPRAN ELLIPTICAL BK-TE-005

Pamäťová karta SANDISK 1GB Securedigital

Digitálna videokamera PANASONIC NV-GS180

Holiaci strojček BRAUN 2675 Cruzer

Chladnička ELECTROLUX ERB 2945


Internetové obchodné centrum HEJ.sk pripravilo pre všetkých svojich zákazníkov aj rad špeciálnych akcií. V Poľsku a Nemecku sa ponuka rozšírila o parfumy, hodinky a drobné príslušenstvo, v januári na Slovensku prebiehal „Veľký januárový výpredaj“, ktorý sa stretol s veľkým ohlasom a preto sa HEJ.sk rozhodol pokračovať vo výpredajových akciách aj naďalej.

V tomto období je pre návštevníkov najväčšieho internetového obchodu HEJ.sk pripravená špeciálna akcia „Tovar na splátky bez navýšenia“, ktorá v sebe spája výhody nákupu tovaru na splátky za výhodných finančných podmienok s benefitmi, ktoré ponúka internetové nakupovanie.

Internetový obchod HEJ.sk má tiež v pláne presťahovanie sa do väčších priestorov, kde bude 500 m2 skladovej plochy, čo prispeje k lepšej dostupnosti tovaru. Zákazníci budú mať vybraný tovar okamžite k dispozícii, pretože tovar bude pripravený priamo na sklade.

Neprehliadnite: