Tlačový servis / 13. 04. 2007, 12:31
Nakupovanie prostredníctvom internetu je na Slovensku čoraz obľúbenejšie a rovnako rastie aj dôvera k takémuto spôsobu nakupovania. Svedčia o tom aj výsledky najväčšieho obchodného internetového centra HEJ.sk.
Počas I. kvartálu zrealizoval HEJ.sk 11 543 objednávok v hodnote 72,8 miliónov korún. Medziročný kvartálny nárast presiahol 70% a počet objednávok vzrástol takmer o 120%.
Celkový obrat I.Q 2006 (Sk) |
42,2 mil Sk |
Celkový obrat I.Q 2007 (Sk) |
72,8 mil Sk |
Kvartálny nárast (%) |
72,5 % |
Počet zrealizovaných objednávok I.Q 2006 |
5 265 |
Počet zrealizovaných objednávok I.Q 2007 |
11 543 |
Nárast (%) |
119 % |
Slováci zdá sa pochopili, že internet ponúka rovnocenný spôsob nákupu v porovnaní s kamennými obchodmi. Presvedčili sa tiež o kvalite servisu, ako aj ponúkaných služieb, ktoré HEJ.sk dlhodobo poskytuje svojim zákazníkom.
Internet na nakupovanie najviac využívajú ľudia z väčších miest a ich okolia. Na HEJ.sk nakupujú predovšetkým ľudia z Bratislavy a priľahlých oblastí, nasleduje Žilinský, Trnavský a ďalšie kraje.
Najvyšší nárast v počte zrealizovaných objednávok zaznamenal Košický kraj (+121%), Prešovský (+118%), Nitriansky (+114%) a Bratislavský kraj (+110%).
Priemerná cena objednávky na HEJ.sk bola 6 310 korún. V porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku klesla o viac ako 1 500 Sk. Je to zapríčinené najmä tým, že k internetu už majú prístup aj obyvatelia s nižšími príjmami, ktorí však nemajú toľko voľných prostriedkov na nákupy, ale skôr majú záujem o bežné produkty. V predchádzajúcom období to bol skôr predaj technologických noviniek, ktoré sú cenovo drahšie.
Nezanedbateľný je aj fakt, že cena elektroniky vo všeobecnosti klesá – napr. 32 palcová LCD televízia stála pred rokom až o 40% viac ako dnes. To isté platí aj u digitálnych fotoaparátoch.
Ďalším dôvodom je rozšírenie ponuky internetového obchodu HEJ.sk o príslušenstvo a drobný tovar. Začali sa tiež predávať veci, doteraz pre internet menej obvyklé – šport, hobby, parfumy, ktoré znižujú priemernú hodnotu objednávky. Tento trend sa dá pozorovať aj v ostatných krajinách, v ktorých spoločnosť Eurocomm prevádzkuje internetové obchody – v Čechách, Poľsku aj v Nemecku.
Oproti Slovensku je však kúpyschopnosť obyvateľstva v týchto krajinách väčšia. Prejavuje sa to aj v priemernej cene objednávky – v Čechách bola cena priemernej objednávky o viac ako 1 000 vyššia oproti Slovensku, v Poľsku o viac ako 2 500 korún a najväčší rozdiel – takmer 4 000 Sk je voči Nemecku.
Priemerná cena objednávky |
|
Rok 2006 |
Rok 2007 |
Slovensko: 8 020 Sk |
6 310 Sk |
Česká republika: 6 970 Kč* = 8 315 Sk |
6 169 Kč* = 7 360 Sk |
Nemecko: 467,- EUR* = 15 586 Sk |
308,- EUR* = 10 280 Sk |
Poľsko: 1550,- PLN* = 13 445 Sk |
1030,- PLN* = 8 934 Sk |
* Prepočet podľa kurzu NBS k 4/2007 – priemer
Najväčší záujem zaznamenal HEJ.sk v I. kvartáli o audio-video tovar – leteli digitálne fotoapráty a videokamery, mobilné telefóny alebo navigačné systémy. Prekvapením je kondičný trenažér, ktorý sa umiestnil na 4 mieste. Slováci sa zrejme rozhodli vyladiť formu na leto.
Najobľúbenejší tovar |
|
Rok 2006 |
Rok 2007 |
Digitálny fotoaparát, ultrazoom PANASONIC Lumix DMC-FZ5 |
Digitálny fotoaparát, ultrazoom PANASONIC DMC-FZ7 |
Notebook ACER Aspire 3023WLMi |
Lacný mobilný telefón MOTOROLA MOTOFONE F3 |
Digitálny fotoaparát, ultrazoom SONY DSC-H1 |
Navigačný systém GPS MIO PNA MIO C710+ GPS |
Štýlový mobilný telefón NOKIA 6111 |
Kondičný trenažér OLPRAN ELLIPTICAL BK-TE-005 |
Pamäťová karta SANDISK 1GB Securedigital |
Digitálna videokamera PANASONIC NV-GS180 |
Holiaci strojček BRAUN 2675 Cruzer |
Chladnička ELECTROLUX ERB 2945 |
Internetové obchodné centrum HEJ.sk pripravilo pre všetkých svojich zákazníkov aj rad špeciálnych akcií. V Poľsku a Nemecku sa ponuka rozšírila o parfumy, hodinky a drobné príslušenstvo, v januári na Slovensku prebiehal „Veľký januárový výpredaj“, ktorý sa stretol s veľkým ohlasom a preto sa HEJ.sk rozhodol pokračovať vo výpredajových akciách aj naďalej.
V tomto období je pre návštevníkov najväčšieho internetového obchodu HEJ.sk pripravená špeciálna akcia „Tovar na splátky bez navýšenia“, ktorá v sebe spája výhody nákupu tovaru na splátky za výhodných finančných podmienok s benefitmi, ktoré ponúka internetové nakupovanie.
Internetový obchod HEJ.sk má tiež v pláne presťahovanie sa do väčších priestorov, kde bude 500 m2 skladovej plochy, čo prispeje k lepšej dostupnosti tovaru. Zákazníci budú mať vybraný tovar okamžite k dispozícii, pretože tovar bude pripravený priamo na sklade.
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk