Výsledky februárového merania slovenského internetu sú zverejnené

Tlačový servis  /  02. 04. 2007, 15:36

Spoločnosť Mediaresearch Slovakia, s.r.o. zverejnila už druhé dáta o návštevnosti slovenského internetu a sociodemografickom profile jeho návštevníkov z projektu AIMmonitor. Projekt AIMmonitor realizujú spoločnosti Mediaresearch Slovakia a jej partnerská spoločnosť Gemius pre Asociáciu internetových médií (AIM).

V týchto dňoch boli zverejnené a medzi odberateľov distribuované už druhé a to februárové dáta o návštevnosti slovenského internetu. Ide o obdobie 1.2.2007 až 28.2.2007, kedy bolo meraných 32 slovenských serverov, rovnako ako to bolo v januári 2007.


Odkiaľ pristupujú slovenský užívatelia na internet?


Pomerne vysoké percento slovenských užívateľov internetu má možnosť sa pripojiť na internet z domácnosti a naopak, menej v zamestnaní. Zatiaľ čo v priebehu mesiaca použije domáci internet aspoň raz do mesiaca viac ako 1 200 000 obyvateľov, v zamestnaní tak urobí len necelá polovica. Nižšie uvedená tabuľka vyjadruje podiel z internetovej populácie.

Doma 77,60 %

V zamestnaní 37,55 %

V škole 14,79 %

V internetovej kaviarni 3,19 %

Pri známych / rodine 5,02 %

Na inom mieste 4,66 %




Aké výsledky priniesli februárové dáta AIMmonitor?


Dole uvedená tabuľka obsahuje februárový prehľad návštevnosti celého slovenského internetu meraného v rámci AIMmonitoru a jeho jednotlivých účastníckych serverov, v niekoľkých základných ukazovateľoch. Podľa nameraných dát AIMmonitor navštívilo vo februári aspoň raz niektorý (alebo viac) z meraných serverov 1 594 541 reálnych užívateľov zo Slovenska (RU).


Vo výskume AIMmonitor sú zahrnutí ľudia vo veku 14-79 rokov. Celková skupina ľudí v tomto veku na Slovensku má 4 417 000 ľudí. Pokiaľ je teda februárový počet ľudí (reálnych užívateľov), ktorí aspoň raz v tomto mesiaci navštívili internet, rovný 1 733 197 osobám, je to cca 39,2 % zo všetkých ľudí na Slovensku z danej vekovej kategórie.


Neprehliadnite: