Apple útočí na Vistu

Lukáš Orgován  /  07. 02. 2007, 00:00

Pred jedným rokom na jar sa spustila obrovská kampaň Apple a to hlavne v podobe video sérii „Ja som Mac – Ja som PC“. Tieto rozšírenia široko zasahujúcej marketingovej kampane Apple majú za úlohu nielen poukázať na rozdiely medzi jednotlivými operačnými systémami, ale zároveň prilákať ďalšie množstvo užívateľov Windows.

Pred jedným rokom na jar sa spustila obrovská kampaň Apple a to hlavne v podobe video sérii „Ja som Mac – Ja som PC“. Tieto rozšírenia široko zasahujúcej marketingovej kampane Apple  majú za úlohu nielen poukázať na rozdiely medzi jednotlivými operačnými systémami, ale zároveň prilákať ďalšie množstvo užívateľov Windows. A očividne sa im to darí. Nemožno síce hovoriť o priamom vplyve týchto video sérií na predaj výrobkov spoločnosti Apple, no iste mi dáte za pravdu, že je tu určité percento ľudí, ktorí sa rozhodovali podľa tých reklám. Navyše podľa analytikov vzrástol podiel Apple-u na trhu výpočtovej techniky v Spojených štátoch amerických na 4.7 percenta za mesiace Október, November, December. To je presne 1.1 percentný nárast podielu na trhu oproti minulým obdobiam. Určite na to malo aj nasadenie nových čipov od spoločnosti Intel a pravdepodobne aj stále narastajúca popularita prehrávača iPod.

 

Tieto video série sú pritom celkom obľúbené a dá sa na nich aj pobaviť. Mne osobne padol do oka nový video šot kde sa rozpráva (resp. snaží sa komunikovať) PC a Mac. Celá komunikácia prebieha v prítomnosti zvláštneho chlapíka, ktorý sa nápadne podobá na agenta tajnej služby. Vždy, keď sa Mac snaží PC niečo povedať, chlapík zo seba vysolí krásnu poučku o tom, že Mac sa snaží o spojenie s PC a či si PC želá povoliť, alebo zakázať túto správu. A presne tak je tomu aj v prípade, keď sa PC snaží povedať niečo Macu. Vtipne zahraná scénka, ale keď si dáme dokopy súvislosti vychádzajúce z posledných dní/rokov – nedostatočná ochrana PC, ešte stále lepšia a vyššia bezpečnosť pri Macoch, zlyhanie antivírusového systému pre Windows Vista od samotného tvorcu – Microsoftu, zlepíme nádhernú mozaiku, ktorá nemá len pobaviť, ale prinúť užívateľov sa naozaj zamyslieť.

 

Navyše Apple poukazuje aj na vysoké náklady vyplývajúce z prechodu (upgrade-u) na Vistu. Mnohí užívatelia si budú musieť kúpiť nové PC, alebo dokúpiť nejaké komponenty. A na svojej oficiálnej stránke tiež návštevníkom odkazuje: „Prečo upgrade-nuť na Windows Vista, keď tento upgrade bude krokom do minulosti?“

Apple týmto poukazuje na to, že mnohé vymoženosti, ktoré Vista ponúka, boli už dávno zabudované v operačnom systéme Mac OS X Tiger.

A potom je tu ďalšia „kapitola“. Ide o Mac OS X Leopard, ktorého vydanie sa plánuje na tohtoročnú jar. Leopard sľubuje ďalšie novinky a vylepšenia a inovácie, počnúc automatickým zálohovaním doslova všetkého na počítači, cez nové animácie, končiac pri zlepšenej metóde prístupnosti pre nevidiacich ľudí.

 

Ja osobne som fanúšikom produktov Apple. Určite nie pre reklamné šoty, ktoré nám Apple pravidelne ponúka, na tých sa dokážem celkom pobaviť. Je to asi preto, že mám dosť priateľov, u ktorých som si mohol tento počítač vyskúšať a zistil som, že nádherné užívateľské rozhranie (interface) nie je všetko a naozaj sa Mac kúpiť oplatí. A určite je to podnietené aj tým, že som v područí Microsoftu z finančných dôvodov. Oceňujem však marketingovú politiku Microsoftu, ktorý je natoľko rozšírený vo svete (a hlavne na Slovensku), že si stále dokáže udržať svoju pozíciu na trhu.

Lukáš Orgován

Neprehliadnite: