Internetový obchod HEJ.sk hodnotí vianočný predaj ako maximálne úspešný

Tlačový servis  /  24. 01. 2007, 16:50

O tom, že nákup na internete sa stáva rovnocenným predajným kanálom a nie je len výsadou technickej elity, svedčí aj vianočný predaj tovaru v najväčšom internetovom obchodnom centre na Slovensku HEJ.sk.

Počas mesiaca december HEJ.sk zrealizoval viac ako 10 000 objednávok v hodnote takmer 70 miliónov korún. Medziročný nárast presiahol 90% a nárast tržieb dosiahol viac ako 2,5 násobok bežného mesiaca. Priemerná hodnota jednej objednávky bola 7 000 Sk. Najčastejšie nakupovali zákazníci v priebehu dopoludnia - už tradične - medzi 9 a 11:00 hod. a potom poobede od 13 do 14:000 hod.. Posledný nápor objednávok bol vo večerných hodinách – medzi 18 a 20:00 hod.

Slováci najradšej nakupovali tovar na dobierku – teda platbou kuriérovi po doručení tovaru. Takto sa zrealizovalo až 42% všetkých objednávok. Druhým najpreferovanejším spôsobom bola platba v hotovosti na predajni pri osobnom odbere alebo hotovostná zálohová platba s nasledovným doručením tovaru na adresu (37%). Nasledovala platba vopred na účet akýmkoľvek spôsobom (11%) a poslednou formou bol splátkový predaj realizovaný na diaľku on-line alebo osobne na predajni (10%).

Online obchod zaznamenal v minulom roku veľký posun dopredu. Prejavilo sa to najmä pri špecializovanom a luxusnejšom tovare, ktorý nakupovali nielen zákazníci z väčších miest, ale aj klienti žijúci v odľahlejších mestách a dedinách.

Najviac sa však predávali očakávané komodity – audio-video technika (LCD televízory, MP3 prehrávače a DVD technika), nasledovala PC technika (notebooky, počítače a príslušenstvo) a digitálne fotoaparáty s mobilnými telefónmi. Veľký záujem bol o drobné spotrebiče ako sú mixéry, vysávače, holiace strojčeky a darčekový tovar – parfumy, hodinky. Prekvapením bol veľký záujem o posilňovacie stroje a rotopédy.

Najviac v roku 2006 nakupovali Bratislavčania, ktorí využili okrem osobného odberu tiež možnosť zásielkového dodania tovaru. Nasledovalo okolie Bratislavy – Záhorie (Skalica, Senica, Dunajská Lužná,..), potom Trenčín, Trnava, Košice a ich okolie a ďalšie – najmä väčšie mestá. Dá sa povedať, že koncentrácia objednávok bola priamo úmerná dostupnosti internetu v daných regiónoch.

Informovanosť zákazníkov aj ich dôvera k takémuto spôsobu nakupovania rýchlo rastie – prejavilo sa to najmä v období Vianoc, kedy opätovne nakupovali zákazníci s referenciami z predošlých nákupov zrealizovaných počas roka 2006. Medziročný nárast počtu zákazníkov však pokračuje aj v januári 2007, počas ktorého internetový obchod HEJ.sk pripravil pre svojich klientov špeciálnu akciu – „Veľký januárový výpredaj!“.


Celkové tržby spoločnosti v r. 2006 (Sk)

216 mil SKK

Počet zrealizovaných objednávok za r.2006

30 512

Priemerná cena 1 objednávky v r.2006

7 790 SKK

Počet zákazníkov k 31.12.2006

42 000

Predaj na splátky v r. 2006

18 mil SKK (cca 8%)

Medizročný nárast predaja oproti r. 2005

96%

Posledná zrealizovaná objednávka v r. 2006

31.12.2006, 19:14:15 – zastrihávač vlasov

Najdrahšia zrealizovaná objednávka v r. 2006

574 977,- SKK (fotoaparát)

Predpokladaný obrat v r.2007 (resp. rast v %)

390 mil SKK (cca 80%)

Neprehliadnite: