Už je to len pár dní, kým spoločnosť Telefónica O2 spustí ostrú prevádzku a začne reálne fungovať ako tretí mobilný operátor. Preto Vám prinášame rozhovor s pánom Jurajom Šedivým, generálnym riaditeľom spoločnosti Telefónica O2, ktorý nám ochotne odpovedal na naše otázky.
Začiatkom februára plánuje Telefónica spustiť svoje služby v ostrej prevádzke. Vaša spoločnosť už spustila akciu nazvanú O2 Jednotky, v ktorej sľubujete volania v rámci siete O2 v cene 2 Sk/minúta. Aké však budú ceny volaní do ostatných sietí a ceny SMS? Našu komplexnú ponuku predstavíme pred štartom komerčnej prevádzky, ktorú zahájime v priebehu februára 2007. Už teraz vás však môžeme uistiť, že naša ponuka predplatených služieb, ako i služieb mesačných programov bude zaujímavá a výhodná.
Koľko ľudí sa doposiaľ zaregistrovalo v akcií O2 Jednotky? Tento údaj zatiaľ nezverejňujeme, pretože ho považujeme za obchodne citlivú informáciu. Záujem, ktorý v rámci kampane O2 Jednotky zaznamenávame, nás ale veľmi teší. Naši budúci zákazníci sa najradšej registrujú cez internet. Ďalšie formy registrácie sú prostredníctvom hostesiek na frekventovaných miestach, alebo pomocou bezplatnej non-stop linky 0800 02 02 02.
Aké služby bude ponúkať Telefónica po začatí komerčnej prevádzky vo februári? Budú tieto služby nejako viazané?
Naša ponuka bude obsiahla a v širokej škále služieb. Nechcem aby to znelo ako fráza, ale našim cieľom je skutočne priniesť svieže a inovatívne služby za konkurenčné ceny. Predstavovať ich budeme postupne, detaily vám v tejto chvíli prezradiť nemôžem.
Kedy a kde sa objavia prvé O2 predajne?
Prvé predajne plánujeme otvoriť zároveň so spustením komerčnej prevádzky, teda v priebehu februára. Od konkurencie sa chceme odlíšiť aj svojim celkovým prístupom k zákazníkom, a to nielen v tejto oblasti. Chceme dosiahnuť, aby úroveň starostlivosti o zákazníka bol jeden z dôvodov, aby si klienti vybrali Telefónica O2 Slovakia ako operátora prvej voľby. K tomu patrí úplná dostupnosť pre každého hneď od začiatku, ako aj najmodernejšie prístupy komunikácie so zákazníkmi v oblasti predaja. Okrem postupného budovania vlastnej siete značkových predajní sme pripravili aj netradičné stratégie distribúcie SIM kariet a dobíjacích kupónov. Ide o využitie širokej maloobchodnej sieti (supermarkety, hypermarkety čerpacie stanice, novinové stánky, elektropredajne a pod.). Popri tom budeme predaj naďalej zabezpečovať aj prostredníctvom call centra a internetového predaja.
Poskytovanie služieb na území celého Slovenska je zabezpečené vďaka národnému roamingu od T-Mobilu. Nerobí tento fakt z Vás “rukojemníka“ spoločnosti T-Mobile? Rokovanie o národnom roamingu bolo korektné a my predpokladáme, že rovnaká bude aj naša spolupráca. Už v novembri minulého roka boli úspešne testované prvé hovory a SMS správy. Na spustenie ostrej prevádzky sa preto teším už teraz. Našou stratégiou je však vybudovanie vlastnej siete a na príprave tohto projektu už teraz intenzívne pracujeme. V Bratislave máme vybudovanú vlastnú ústredňu a okrem iného už napríklad získavame nové lokality pre základňové stanice. Výstavba prístupovej siete bude realizovaná slovenskými firmami a bude z časti využívať koncept Ultra High Site.
Operátori Orange a T-Mobile ponúkli počas vianočného obdobia obrovské množstvo akcií a výhod. Nemáte strach, že sa väčšina zákazníkov zaviaže zmluvami na obdobie minimálne 1,5 roka a pre Telefonicu ostane iba malá skupina potenciálnych zákazníkov? Sústreďujeme sa plne na prípravu vlastnej ponuky.
Chystá Telefónica v prípravnom období, t.j. do spustenia prevádzky ešte nejaké akcie okrem O2 Jednotky? O2 Jednotka je natoľko výrazná kampaň a zároveň silná ponuka, že ju neplánujeme s niečím kombinovať. Naši zákazníci sa v tejto chvíli môžu tešiť hlavne na skoré spustenie ostrej prevádzky.
V čom vidí vaša spoločnosť najväčšie medzery na slovenskom trhu mobilnej komunikácie? Čím sa bude Telefónica snažiť zaujať zákazníka?Ambíciou spoločnosti Telefónica O2 Slovensko je prispieť k rozvoju konkurencie na slovenskom trhu mobilnej komunikácie a priniesť nové a svieže služby a výhody slovenským zákazníkom.
V akých oblastiach mobilných služieb môžu zákazníci očakávať najvýraznejšiu cenovú korekciu smerom nadol? Túto oblasť považujem za obchodne citlivú, a preto sa k nej v tejto chvíli nevyjadrím.
Aké nové trendy plánuje Telefonica O2 presadzovať a zavádzať na Slovensku? Konkrétne plány a produkty vám predstavíme vo chvíli, keď to bude aktuálne pre zákazníkov.
Neprehliadnite: