Ako rozposielať nevyžiadanú reklamu cez e-mail

Platená reklama  /  03. 01. 2007, 19:14

Zrejme každý, kto má e-mail schránku pozná termín SPAM. Je to nevyžiadaná pošta, ktorá adresáta obťažuje. Principiálne hocikto vám môže poslať nevyžiadaný e-mail, ale nie ako hromadnú záplavu, pokiaľ ste sa s odosielateľom nedohodli inak.

Skúste sa na tento problém pozrieť z druhej strany. Ste výrobca a chcete rozposlať reklamu o svojom výrobku alebo službách. Ako postupovať? V prvom rade treba vylúčiť profesionálne spamerské firmy, ktoré rozposielajú e-maily na milióny adries po celom svete. Tento spôsob je nepoužiteľný pre  firmu, ktorá sa chce adresne prezentovať. Je ako tak výhodný pre vlastníkov autorských práv a nadnárodných výrobcov. Napríklad reklama na viagru s odkazom kúpte si ju v najbližšej lekárni. Je im jedno, kde si ich produkt zakúpite, lebo v konečnom dôsledku vždy majú finančný prínos cez autorské práva. Predstavte si, že ste pekár a rozpošlete spam typu: kúpte si obzvlášť jemne prepečené pečivo v najbližších potravinách. Čo myslíte, aký finančný prínos by mala takáto reklama práve pre vás?

Druhá, možnosť (na Slovensku často používaná) je spravenie si vlastného zoznamu e-mailov pomocou automatického prehľadávania internetu. Vaši roboti prehľadávajú internetové stránky a hľadajú zavináče alebo odkazy na mail-to. Rozposielanie reklamy na takto získaný zoznam je tiež problematické. Jednak v tom, že nemáte súhlas druhej strany a jednak preto, že pomerne značná časť ľudí má viac e-mail adries. Napríklad súkromnú a firemnú adresu a o administrátoroch viacerých webov ani nehovorím. Keď ľudia dostanú nevyžiadanú reklamu duplicitne, tak aj keby práve potrebovali váš výrobok, tak z dôvodu takéhoto spôsobu reklamy, budú vašu firmu ignorovať a zvyčajne trvalo. Ďalej je treba vedieť, že veľa zverejnených e-mailov nie sú e-mail adresy ľudí ale robotov. Sú to ich sondy a očakávajú nevyžiadanú poštu. Ak aspoň na dve sondy príde zhodný email, tak zariadia odosielateľa na čiernu listinu a oznámia to ostatným poštovým serverom a tie odmietajú prijať poštu z IP adresy odosielateľa. Prípadne blokujú aj poštu od iných odosielateľov podľa vzorky textu alebo obrázku zo zachyteného spamu. Takýto spôsob rozposielania reklamy tiež vedie k záhube.

Ako teda rozposielať reklamu v e-mailoch? Treba sa obrátiť na spoločnosti, ktoré majú vlastné e-mail listy, najčastejšie sú to členovia záujmových skupín. Členovia takejto email skupiny dali pri prihlasovaní sa do nej aj súhlas s reklamou. Zväčša je to robené tak, že adresát dostane cez e-mail od odsúhlaseného odosielateľa požadovanú informáciu a na jeho konci je reklama. Samozrejme, že reklama musí byť citlivo navrhnutá a nesmie prerásť únosnú mieru, lebo užívateľ sa z e-mail listu odhlási. Práve toto je hádam jediný spôsob, ako môžete legálne a adresne, bez vyvolania negatívnych reakcií, ponúkať svoje výrobky a služby prostredníctvom e-mailu.

Združenie užívateľov Internetu

Neprehliadnite: