Myslíte si, že platíte za internet presne? Odpoveď Slovak Telekomu

Július Pastierik  /  12. 12. 2006, 16:29

Pred nedávnom sme uverejnili článok o tom, že vo faktúrach za internet od Slovak Telekomu sa objavujú maličké sumy, pretože ste sa vraj pripojili mimo predplatený čas. V dnešnom článku prinášame vyriešenie tohto problému.

Ako som písal už v minulom článku, opakovane sa mi stalo, že mi Slovak Telekom fakturoval smiešne malé sumy (okolo 3,- až 5,- Sk) za to, že som vraj pripojil mimo predplateného času v rámci pripájacieho programu internet 019 tr. A (t.j. od 16.00 do 7.00 hod.). Všetko vlastne začalo cez prázdniny a odvtedy sa to neustále opakovalo až doteraz (vrátane faktúry za mesiac november 2006). Pretože pri pripájaní sa riadim rádiom riadeným budíkom (t.j. začnem vytáčať príslušné telefónne číslo) až po čase, ktorý mám predplatený, táto čiastka ma prekvapila a preto som uplatnil reklamáciu štandardným postupom na Centrum služieb zákazníkom v Košiciach (vtedy ešte len za obdobie júl a august 2006).

V centre zákazníkov moju reklamáciu uznali ako čiastočne opodstatnenú, pretože mi uznali ako neoprávnene fakturovanú iba čiastku za mesiac august. Ako som písal už minule, zároveň mi oznámili, že spoločnosť Slovak Telekom využíva pre účely fakturácie rôzne technologické prvky, v dôsledku čoho môže nastať, že rôzne záznamy z rôznych technológií budú ocenené v časovom sklze. Toto som, pravdaže, nemienil akceptovať – ako môže spoločnosť, ktorá faktúruje podľa času pripojenia mať rôzne (t.j. nezosynchronizované) časové údaje na rôznych zariadeniach. Preto som sa následne odvolal proti spôsobu vybavenia reklamácie na Odbor riadenia organizácie a kvality spoločnosti Slovak Telekom, a. s. do Bratislavy.

Práve v týchto dňoch mi prišla odpoveď, ktorá ma, musím priznať, príjemne prekvapila, aj keď ma úplne neuspokojila. Koordinátor tímu riadenia kvality spoločnosti Slovak Telekom, a. s. sa mi poďakoval za môj podnet, ktorý prispel k zlepšeniu ich služieb. Pri prešetrovaní mojej sťažnosti zistili, že na jednom z ich technologických zariadení došlo naozaj k malému posuvu merania času, čo sa stalo pri nasadzovaní novej technológie. Podľa prísľubu bol tento problém odstránený a už sa nebude opakovať.

Pravdaže, všetky neoprávnene faktúrované čiastky za pripojenie na internet mi budú vrátené. Prečo ma teda odpoveď Slovak Telekomu úplne neuspokojila? Preto, lebo sa táto reklamácia nevyriešila hneď a navyše vzniká vo mne nová otázka – boli mi neoprávnene faktúrované iba čiastky za pripojenie na internet, alebo aj čiastky za telefónne hovory, ktoré som v tom istom období vykonával tesne po 19.00 hod? Môže si vôbec taká veľká organizácia dovoliť hazardovať so svojim obchodným menom tým, že pri nasadzovaní nových technológií nedokáže okamžite skontrolovať to, čo robí? A z toho mi je naďalej smutno.

Neprehliadnite: