R. Clarkson: Britské samosprávy apelujú na občanov, aby s nimi komunikovali on-line

Tlačový servis  /  15. 11. 2006, 18:59

V dopoludňajšom paneli medzinárodného kongresu ITAPA 2006 prezentoval skúsenosti so zavádzaním eGovernmentu na lokálnej úrovni vo Veľkej Británii štátny radca pre e-Capacity z Úradu pre komunity a miestnu samosprávu Roger Clarkson.

V súčasnosti možno vo Veľkej Británii na lokálnej úrovni využívať elektronicky približne 700 služieb, pričom ich ponúka 98 % z 388 britských samospráv. Už dnes tieto služby pravidelne využíva 20 % občanov. Pre porovnanie - najmenšie britské samosprávy zahŕňajú 20-tisíc obyvateľov, najväčšie 2 milióny obyvateľov, pričom priemerná veľkosť samosprávy dosahuje cca 250-tisíc obyvateľov. „Naším cieľom je dosiahnuť, aby služby na lokálnej úrovni využívalo viac ľudí. Takmer polovica obyvateľov Veľkej Británie bežne používa internet na nákup leteniek či internet banking, nevedia však, že cez internet môžu aj komunikovať so samosprávou, podávať podnety, či sťažnosti adresované na miestnu samosprávu,“ uviedol Clarkson.

Ako najväčšiu výzvu v súčasnosti vidí R. Clarkson zvýšenie povedomia a motivácie k využívaniu eGovernmentu na miestnej úrovni. Cieľom je, aby do konca roka 2010 v Británii využívalo takýto spôsob kontaktu približne 90 % obyvateľstva. Clarkson tiež vyčíslil náklady na priame kontaktovanie úradu a elektronický spôsob - kým priamy kontakt vyjde britskú samosprávu na 4 eurá/kontakt, v prípade elektronického kontaktu sa náklady pohybujú na úrovni 40 centov/kontakt.

Ako ďalej uviedol, spätnú väzbu o úspechu projektu získavajú aj prostredníctvom diskusných fór, kde ľudia živo diskutujú o úspechu jednotlivých služieb. V súčasnosti je v nich zapojených približne 13-tisíc účastníkov.

Neprehliadnite: