Kľúčom úspechu mobilného zasielania správ v budúcnosti je synergia so zasielaním správ cez internet

Tlačový servis  /  29. 10. 2006, 16:49

Prieskum spoločností LogicaCMG a STL medzi delegátmi mobilných operátorov na tohtoročnom Fóre Telco 2.0™ a IMS služieb v Londýne poukázal na to, že budúci úspech mobilného zasielania správ (angl. mobile messaging – ďalej len MM) závisí od omnoho užšej interakcie mobilných operátorov a popredných spoločností na internetovom trhu.

Prieskum medzi 70 vysoko postavenými predstaviteľmi mobilného priemyslu demonštruje, že vývoj MM si v budúcnosti vyžiada, aby operátori a internetové spoločnosti spolupracovali, pretože len tak dokážu priniesť úspešné integrované služby, ktoré budú využívať výhody oboch odvetví.

Na Fóre Telco 2.0™ a IMS služieb v Londýne sa zúčastnili vysoko postavení manažéri, stratégovia, marketéri a technológovia popredných medzinárodných mobilných operátorov, internetových spoločností a kľúčových predajcov. Počas jeho programu sa spoločnosti LogicaCMG a STL opýtali delegátov na ich názor na nasledujúcich 5 rokov MM.

Takmer dve tretiny (65 percent) opýtaných deklarovalo vieru v to, že najdôležitejším faktorom úspechu zasielania mobilných okamžitých správ (angl. instant messaging – ďalej len IM) je interoperabilita s internetovými doménami pre IM, akými sú napr. Yahoo! Messenger, MSN Messenger, GoogleTalk alebo AOL Instant Messenger. 28 percent respondentov ďalej uviedlo, že veria v to, že interoperabilita s formátmi SMS a MMS bude nepostrádateľná pre úspešné uvedenie mobilného IM. Len 7,5% je presvedčených, že úspech bude závisieť od nízkej ceny. Delegáti zdôraznili, že takáto integrácia musí ísť ďalej než je skúsenosť užívateľa a dokonca musí poskytovať podiel na výnosoch z ponúkaných služieb. Na otázku o budúcom smerovaní vývoja mobilných operátorov odpovedala výrazná časť delegátov – až 62 percent – tak, že podľa nich bude konkurenčná výhoda operátorov spočívať v poskytovaní dokonalejšieho prístupu pre koncových užívateľov s prístupom na internet z ktoréhokoľvek miesta. S dnešnými tradičnými službami by mala byť v budúcnosti poskytovaná bezpečnostná platforma, ako aj rozhrania pre správu identifikácie a platieb. 27 percent z opýtaných uviedlo, že konkurenčná výhoda podľa nich bude spočívať v ponuke vylepšenej a operátorom definovanej komunikácie medzi užívateľmi a v ich dokonalejšom prístupe k aplikáciám. Iba 7 percent respondentov naznačilo, že operátori postupne prestanú ponúkať čisto komunikačné služby a zamerajú sa na obsahovú distribúciu. 66 percent opýtaných účastníkov si myslelo, že ako nové zdroje tržieb operátorov by mohli efektívne poslúžiť servisné plány obsahujúce zľavnené služby zasielania správ ako protihodnotu za reklamu. Polovica z nich bola presvedčená, že tento spôsob dokáže výrazne zvýšiť ziskovosť.

Z prieskumu medzi mobilnými operátormi na tohtoročnom Fóre Telco 2.0™ a IMS služieb ďalej vyplýva:

50 percent z opýtaných je presvedčených, že ziskovosť dnešného zasielania správ sa môže zvýšiť zdokonalením SMS formátu o prvky tzv. "chat" programov, ako napr. online konverzácia alebo poskytovanie informácií o statuse užívateľa, čo by poskytlo operátorom možnosť zaviesť odlíšené tarify balíkov služieb, ako aj lepšiu cenovú segmentáciu.

Neprehliadnite: