Martin Maťašeje: Naša telefónna služba bude dôležitým momentom na trhu pevnej telefónie

Michal Kyžňanský  /  26. 09. 2006, 00:00

Ak Vás zaujíma, kedy sa internet chello rozšíri do ďalších miest, aká je obľúbenosť a úspešnosť jednotlivých služieb a čo plánuje spoločnosť UPC v najbližšej dobe, už nezúfajte! Prinášame vám exkluzívny rozhovor s riaditeľom Martinom Maťašejem, generálnym riaditeľom UPC Broadband Slovakia, ktorý nám odpovedal na zaujímavé otázky.

Aký je aktuálny počet zákazníkov všetkých programov Chello?

Službu vysoko-rýchlostného internetu chello k 30. júnu tohto roka využívalo 26 500 zákazníkov v štyroch mestách – Bratislave, Trnave, Žiline a Košiciach. Rýchly rast predaja potvrdzuje obľúbenosť služby chello, ktorú si káblový internet UPC zaslúžil vďaka svojim mnohým výhodám a prednostiam, ale i svojej prijateľnej cene v podobe mesačného paušálu, stabilným pripojením, vysokým rýchlostiam a celému radu benefitov ako je self install balíček, možnosti zdvojnásobnenia uploadu, bezplatnému zapožičaniu modemu atď.

Ktorý program z piatich ponúkaných sa teší najväčšej zákazníckej obľube? Aké je číselné/ percentuálne zastúpenie u všetkých programov Chello?

Najväčší záujem je po službách chello easy, chello light a chello classic, ktorých parametre najviac odzrkadľujú potreby priemerných, alebo ak chcete bežných slovenských používateľov internetu. V ostatnom čase však zaznamenávame zvýšený záujem aj o službu chello professional, ktoré sú šité na mieru pre menšie a stredné firmy, ako i o službu chello extreme, ktorý vďaka prenosovým rýchlostiam 10 Mbs/ 1 Mbs vychádza v ústrety všetkým tým, ktorí chcú využívať maximálne rýchlosti spoľahlivého internetového pripojenia za jeden fixný mesačný paušál.

Ktoré ďalšie mestá sa v najbližšej dobe budú môcť tešiť z možnosti prístupu k internetu cez službu Chello?

Ako som už uviedol, v súčasnosti je služba chello sprístupnená v štyroch mestách na Slovensku. Uvažujeme aj o ďalšom rozšírení do iných miest, kde poskytujeme svoje služby prostredníctvom káblovej siete, no každá takáto investícia musí byť podložená istotou návratnosti vložených prostriedkov. Ak sa bude ukazovať, že takáto situácia v niektorom z ďalších miest nastáva, budeme uvažovať o sprístupnení služby chello do ďalšej lokality.

Rapídne zrýchlenie služby Chello Extreme až na hranicu 10 mbit/s ukazuje, že UPC disponuje technológiami, ktoré umožňujú posúvať rýchlosti ďaleko za hranice dnes dostupných. Môžete aspoň priblížiť predbežnejší plán, aké rýchlosti bude Chello ponúkať v roku 2008, resp. na jeho konci?

Možnosť nasadzovania systémov s vyššími verziami EURODOCSIS (2.0 a 3.0) umožní prenos dát s rýchlosťou, ktorá je násobkom súčasných limitných rýchlostí prenosu dát. Potvrdzuje to vyspelosť a prednosti káblového internetu, vďaka čomu sme dlhodobo, už viac ako 3 roky, lídrom na trhu v poskytovaní vysoko-rýchlostného internetového pripojenia. Už dnes poskytujeme používateľom chello rýchlosti, ktoré sú 2 krát, 3 krát a v niektorých prípadoch až 5 krát vyššie než tie, ktorú ponúkajú ostatní internetoví provideri. V tejto chvíli preto nie je možné odpovedať na otázku, aké rýchlosti bude mať chello v roku 2008. Závisí to od vývoja na trhu, od vývoja nových technológií atď. Rozhodne však mienime naďalej skvalitňovať služby chello, vrátane udržania a posilnenia pozície služby chello ako najrýchlejšieho internetu na Slovensku.

Čo sleduje firma UPC uvedením telefonovania cez kábel – VOC, a akú cenovú politiku bude chcieť presadzovať?


Telefónna služba UPC je založená na najmodernejších digitálnych komunikačných technológiách a umožní výhodne telefonovať domácnostiam s káblovým pripojením. Ide o plnohodnotnú telefónnu službu, ktorá je plne porovnateľná s tradičným telefonovaním po pevných linkách, ľahko a jednoducho sa inštaluje a umožňuje telefonovanie za výhodné ceny do všetkých telefónnych sietí a bezplatne v rámci siete UPC. Naša spoločnosť sa týmto zároveň stala prvým slovenským „triple play“ operátorom, čiže poskytovateľom troch integrovaných služieb - internetu, televízie a telefónu – cez jednu sieť alebo z hľadiska zákazníka cez jednu zásuvku. Týmto sme taktiež naplnili našu víziu spred niekoľkých rokov, keď sme začínali ponúkať služby káblovej televízie, a tou bolo sa prvým poskytovateľom Triple-Play služieb a na najvyššej možnej úrovni poskytovať cez káblovú sieť služby internetu, televízie a telefónie. A to je aj odpoveď na otázku, čo uvedením telefónnej služby sledujeme: osloviť zákazníkov ponukou kvalitných služieb televízie, internetu a televízie z jedného centra. Vytvorením Double-Play a Triple-Play balíčkov zákazníkovi zároveň poskytujeme aj možnosť získania výhodnejších cenových podmienok. Spomenul by som taktiež naozaj jednoduchú a ľahkú inštaláciu, nižšie mesačné paušály, telefónny prístroj za 1 Sk a bezplatne množstvo doplnkových služieb, ktoré ostatní provideri zväčša poskytujú za poplatok.

Najväčšia atraktivita telefónnej služby UPC spočíva však vo výhodnom mesačnom paušále a cenách telefónnych volaní. Program „UPC Telefón Basic” je určený pre tých, ktorí radi telefonujú, ale nechcú platiť vysoké paušálne platby. Mesačný paušál, resp. cena za volací program na jeden mesiac, je už od 159,- Sk bez DPH – pre zákazníkov, ktorí využívajú súčasne aj služby káblovej TV a internetu chello, - štandardná cena je 229,- Sk bez DPH (272,51 Sk vrátane DPH). Mesačný paušál druhého programu, UPC Telefón Freetime, zahrňuje miestne a medzimestské volania bezplatne do výšky prevolaných 400 minút v pracovné dni od 19:00 hod do 7:00 hodín a 24 hodín počas víkendov a štátom uznaných sviatkov. A čo určite ocenia užívatelia obidvoch programov - v rámci siete UPC je telefonovanie bezplatné nepretržite 24 hodín denne 7 dní v týždni v obidvoch volacích programoch. Z toho je evidentné, že chceme presadzovať takú cenovú politiku, ktorá bude čo najústretovejšia voči telefónnym zákazníkom. Preto budeme naďalej pozorne mapovať telefónny trh a usilovať sa prichádzať s takými cenovými podmienkami, ktoré našu telefónnu službu urobia pre spotrebiteľa čo najatraktívnejšou. Aktuálnou novinkou v tejto súvislosti je napríklad aktuálna kampaň, v rámci ktorej zákazníci obidvoch programov získavajú až 2 mesačné paušály za iba 1 korunu.

Kde bude služba po spustení dostupná a aké bude jej pokrytie?

Telefónna služby UPC je dnes dostupná vyše 160 000 domácnostiam v Bratislave. Na budúci rok plánujeme jej postupné sprístupnenie aj v ďalších mestách – Trnave, Žiline a Košiciach.

Plánuje UPC rozšíriť aj ponuku Chello programov?

Internet chello dnes ponúkame v podobe 5 služieb: easy, light, classic, professional a extreme, ktoré sú šité na mieru pre jednotlivé skupiny internetových používateľov. Sme presvedčení, že v súčasnosti týchto 5 služieb plne pokrýva celé spektrum záujemcov o internetové pripojenie, no nevylučujem že v budúcnosti budeme túto ponuku dopĺňať, prípadne upravovať podľa aktuálnych trendov a potrieb súčasných či budúcich zákazníkov.

Aké sú prvé ohlasy na službu telefonovanie cez kábel a koľko ľudí si ju za tých pár dní už objednalo?

Prvé ohlasy sú veľmi pozitívne, je evidentné, že napriek silnej penetrácii mobilnej komunikácie je tu naďalej záujem o pevné telefónne spojenie, ak je poskytované za výhodných podmienok. A presne to je našou snahou. Ponúkať našim zákazníkom, ktorí využívajú služby káblovej televízie a internetu chello, vo výhodnom balíku aj tretiu službu, ktorou je telefón. Skúsenosti z iných krajín, kde spoločnosť UPC poskytuje telefónnu službu už viac ako 1 miliónu zákazníkom ukazujú, že záujem o službu Triple-Play naozaj je a veríme, že sa táto skúsenosť potvrdí aj na Slovensku. Od uvedenia telefónnej služby u nás uplynuli len tri týždne, takže je to veľmi krátka doba na hodnotenie, avšak som presvedčení, že tak ako uvedenie chello predstavovalo významný prelom v internetovej oblasti, tak aj naša telefónna služba bude dôležitým momentom na trhu pevnej telefónie.

Aké trhové postavenie chce UPC získať poskytovaním triple-play služieb?

UPC sa stala prvým Triple-Play operátorom na Slovensku a vyzerá to tak, že ním aj veľmi dlho ostane. Keď sa totiž hovorí o tom, čo to je Triple-Play, napriek viacerým názorom sa všeobecne inklinuje k definícii, že Triple-Play je poskytovanie troch služieb (televízie, telefónnu a internetu) bez toho, aby bolo používanie ktorejkoľvek tejto služby viazané odberom ďalšej zo zvyšných dvoch služieb. My napríklad užívanie chello nepodmieňujeme odoberanám a platbou za služby káblovej televízie. Ak chcete mať chello, môžete mať iba chello, za káblovú televíziu nemusíte platiť, ani ju nemusíte objednávať. Podobne užívanie telefónnej služby nie je viazané na využívanie káblovej televízie ani služby chello. V tejto chvíli to vyzerá tak, že takéto neviazanie služieb zatiaľ žiadna telekomunikačná spoločnosť neplánuje, alebo ju nebude poskytovať z technických dôvodov. Takže všetko nasvedčuje, že naše prvenstvo ako prvého Triple-Play poskytovateľa služieb bude veľmi dlhodobé, čo nás samozrejme teší, pretože to dokazuje kvalitu našej siete. A som presvedčený, že vďaka tomu posilníme aj svoje trhové postavenie, tak v oblasti poskytovania televízie, ako i internetu a telefónie.

Ďakujeme Vám za rozhovor!

Neprehliadnite: