Komentár k rozhovoru o zvyšovaní cien internetu v tarifách B a C.

Peter Polakovič  /  23. 10. 2002, 00:00

S veľkým záujmom sme si v Internete pre všetkých prečítali odpovede p.Nemkyovej, hovorkyne ST, na otázky IPV ohľadne zvýšenia cien internetu v tarifách B a C. Na jednej strane nás teší rýchla (a vyčerpávajúca) reakcia, na strane druhej sme boli niektorými výrokmi naozaj prekvapení.

V odpovediach ST tvrdia, že „Slovenské telekomunikácie, a.s., podporovali rozvoj intertnetu aj tým, že umožnili nižšou úrovňou tarify B a C postupný rozvoj infraštruktúry ISP.“ Rýchlo sme skontaktovali niekoľkých predstaviteľov ISP a keď sme im oznámili, že ST podporovali „nižšou cenou“ výstavbu ich infraštruktúry, zostali ešte prekvapenejší ako my. Doslovne nám povedali, že „o ničom takom nevieme, robite si z nás srandu?. Ceny internetu v tarifách B a C skôr považovali za vysoko motivovujúcu k výstavbe prístupových bodov po celom Slovensku aj pred 1.augustom 2002.

 

Najzávažnejšou informáciou pre užívateľov internetu v tarifách B a C vo vyhlásení ST bolo, že „všetky platné ceny internetových volaní v tarife A, B, aj C zverejnili už od začiatku roku 2002. Spomínané tarify sú súčasťou Tarify ST, ktorá je zverejnená na firemnom webe, www.telecom.sk, a je prístupná na  všetkých zákazníckych miestach Slovenských telekomunikácií, a.s., -  na Infoteloch.“ Informovanie na internetovej stránke považujeme ale za absolútne nedostatočné. Pokiaľ si uživateľ kúpi nejakú službu, je predsa absolútne neštandartné, aby si musel každý mesiac kontrolovať cenníky na internetovej stránke danej firmy. Informácie o zvyšovaní cien na stránkach ST neboli nikdy zdôraznené, návštevníka stránok tak ani nenapadlo aby si cenník skontroloval. Za vhodnú formu informovania považujeme napríklad prílohou k telefónnemu účtu. Taktiež pokiaľ nás ST reklamnou kampaňou upozorňujú na výhody sekundovej tarifikácie, mohli svojich klientov reklamou upozorniť aj na skutočnosť, že majú využívať pri spojení do internetu tarifu A a nie B a C.

 

Zdôrazňujeme, že na Infoteloch ST a Infolinkách ST neinformovali v posledných mesiacoch svojich klientov o tom, že by ST zvyšovali ceny v tarifách B a C a taktiež nevedeli svojim klientom ani poskytnúť informácie o tom, akú tarifu jednotlivý ISP poskytujú. Taktiež tvrdenia, že na internetových stránkach ST sa mohli klienti ST dozvedieť v akej sú tarife sú nekorektné, pretože tarifná typológia bola na stránky ST umiestnená len na začiatku tohto mesiaca, teda vyše 2 mesiace po zdražovaní cien v tarifách B a C. ST ju tam ale umiestnili v súvisloti so zavedením internetových modulov a nie pre zvýšenie cien a upozornenie klientov na toto zvýšenie.

 

Ďaľšie tvrdenie ST je, že „nemôžu poskytovateľov služieb internetu nútiť, aby riadne informovali svojich zákazníkov o tom, či v danej lokalite majú bod prestupu (t.j.  A tarifu ), alebo nie.“ Podľa našej mienky poskytovatelia internetu, až na výnimky, svojich klientov dostatočne informujú o tom, v akej sú tarife. Poskytovatelia ale v malej miere informovali o cenových zmenách v tarifách B a C od 1.augusta. Dôvodom ale bolo, že samotné ST neinformovali o týchto zmenách jednotlivých ISP. Prečo sa tak zo strany ST nestalo, sme sa žiaľ, z reakcie ST nedozvedeli.

 

Čo dodať na záver? Odporúčame všetkým klientom pripájajúcich sa cez tarifu B a C prejsť na tarifu A. Možno to ale nebude také lahké, pretože sa v poslednom čase na predstaviteľov IPV obracajú so žiadosťou o pomoc klienti dial-up služieb, ktorí platia za internet viac aj napriek tomu, ze používajú providera s tarifou A na celom územi Slovenska, resp. sa vôbec nemôžu dovolať na zvýhodnené číslo. ST im teda neúčtujú volanie ako tarifu A, ale ako obyčajný miestny hovor - tarifu B. Tejto téme sa budeme venovať v nasledujúcom týždni.

Neprehliadnite: