Na veľk. trhu širokopásmového prístupu nie je efektívna súťaž

Tlačový servis  /  05. 06. 2006, 09:44

Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) zverejnil výsledky analýzy veľkoobchodného trhu č. 5 - trh veľkoobchodného širokopásmového prístupu. TÚ SR skonštatoval, že na veľkoobchodnom trhu č. 5 nie je efektívna súťaž a spoločnosť Slovak Telekom (ST) má na tomto trhu významný vplyv a také postavenie, že nie je vystavená efektívnej súťaži a ekonomický vplyv jej v podstatnom rozsahu dovoľuje správať sa nezávisle od konkurentov a užívateľov.

TÚ SR navrhuje po skončení národných a medzinárodných konzultácií uložiť ST tieto povinnosti: transparentnosť prístupu (ST bude povinná zverejniť do 60 dní referenčnú ponuku na veľkoobchodný širokopásmový prístup), nediskriminácia prístupu, oddelená evidencia (ktorá musí poskytnúť úradu objektívne a prehľadné informácie o štruktúre nákladov, výnosoch a vloženom kapitále, ktoré súvisia s veľkoobchodným širokopásmovým prístupom.), povinnosť včas a za primeraných a objektívnych podmienok splniť odôvodnenú a opodstatnenú žiadosť o používanie určitých prvkov siete a pridružených prostriedkov, regulácia cien (ST bude povinná stanoviť ceny za veľkoobchodný širokopásmový prístup tak, aby tieto obsahovali iba náklady spojené s týmto prístupom a aby do týchto cien neboli započítané aj tie náklady, ktoré s týmto prístupom nesúvisia.). Úlohou navrhovaných povinností bude podpora efektívne súťaže a rozvoj vnútorného trhu.

Zdroj: originálna tlačová správa

Neprehliadnite: