TNS: Takmer polovica slovenských používateľov internetu nakupuje cez internet dovolenky
Tlačový servis / 25. 05. 2006, 20:32
Možnosť nákupu alebo rezervácie produktov a služieb cestovného ruchu cez internet využila za posledných 12 mesiacov takmer polovica internetovej populácie (43%). Vyplýva to z výsledkov online výskumu „Internet a cestovanie“, ktorý spoločnosť TNS SK realizovala v apríli 2006 prostredníctvom špeciálneho panelu užívateľov internetu (tzv. iPanelu) na vzorke 1 162 respondentov.
Z produktov a služieb cestovného ruchu je na slovenských internetových stránkach najväčší záujem o letenky a ubytovania, naopak relatívne najmenší záujem je o last minute zájazdy. Z tých, ktorí za posledných 12 mesiacov nakupovali služby cestovného ruchu cez internet, nakúpilo alebo si rezervovalo letenky 40%, ubytovanie 36% a last minute zájazdy iba 15% užívateľov internetu.
TNS SK, s.r.o, apríl 2006, N=499
iba tí respondenti, ktorí si kúpili alebo rezervovali aspoň jednu službu cez internetNajznámejším slovenským cestovným portálom je portál zameraný na cestovné poriadky cp.sk, ktorý uviedla štvrtina (26%) užívateľov internetu. Nasleduje cestovateľský portál skrz.sk (14%), portál imhd.sk (5%) zameraný na mestskú hromadnú dopravu, portál cestovanie.sk (4%), ubytujsa.sk (3%) a portál cestovnej agentúry Limba (3%).
Zdroj: originálna tlačová správa
Neprehliadnite: