SEO, keď niekto zarába na nevedomosti

Peter Druska  /  19. 05. 2006, 11:32

Doteraz som neprišiel na to, prečo niekto dodatočne ponúka služby optimalizácie webových stránok pre vyhľadávače. Známe to je tiež pod skratkou SEO. Veď by to malo byť prirodzené.

SEO je len výsledok web dizajnu

Ide o to, že nech už robím čokoľvek, zakaždým postavím seoidnú webovú stránku. Dôkazom toho sú weby ako Sieťook (100/100 bodov), Šitie Aleny Druskovej (95/100 bodov) alebo Haluškový web (90/100 bodov).

Keď web dizajnér stavia webovú stránku podľa noriem, pravidiel, tak sa nemôže stať, že táto stránka bude zle urobená a bez optimalizácie pre vyhľadávače. A texty? Dobre, na jednej strane je copywriting, čo je písanie pútavých a čitateľných textov, ale také SEO, veď to sa dá urobiť aj s hrozným textom, ktorý za veľa nestojí.

Aby som sa vrátil k podstate veci. Keď si niekto pýta peniaze za to, že optimalizuje stránky pre vyhľadávače, príde mi to tak trochu neprofesionálne. Mám na to niekoľko dôvodov, aby som si to myslel:

  • Text, ktorý súvisí s témou, a teda obsahuje aj potrebné množstvo kľúčových slov, vie napísať ktokoľvek. A nemusí to byť zrovna pútavý text.
  • Keď web tvorca vytvára webovú stránku, väčšinou do nej nepíše text on, ale jej majiteľ. Alebo inak, majiteľ dohliada na znenie textu. Tvorca už len robí korektúry, ktoré zabezpečia lepšiu čitateľnosť. A teda zas nevidím dôvod, prečo by som si mal pýtať ze nejaké SEO.
  • Ak mi je ponechaná voľná ruka pri písaní textov pre webovú stránku, napíšem ich tak, aby boli vcelku dobre čitateľné, zrozumiteľné a nič viac. Dodržím sémantické pravidlá a o všetko sa postará už len čas. Nikde nevidím dôvody, prečo by som si mal pýtať peniaze za to, že niečo uzavriem do elementu h1.
  • Dopísanie niekoľkých značiek strong alebo em za SEO nepokladám.

Myslím si, že SEOm, za ktoré sa pýtajú peniaze, sa oháňajú len ľudia, ktorí ešte stále nachádzajú krásy sémantického webu.

Veď mne osobne to nevadí, pretože si napíšem nejaký ten textík sám. Ale chudáci tí, ktorí za to cvakajú neskutočné peniaze. Veď stačí dodržať jedno pravidlo a potom príde aj SEO: vytvárajte sémantické webové stránky. To sa dá len vtedy, ak web tvorca pozná skutočnú podstatu značiek, ktoré na web ukladá.

Tento článok vyjadruje názor autora a nie redakcie Inet.sk

Neprehliadnite: