Predseda TÚ SR definitívne určil poskytovateľa univerzálnej služby

Tlačový servis  /  05. 04. 2006, 19:40

Predseda Telekomunikačného úradu SR (TÚ SR) rozhodnutím zo 4. apríla 2006 s konečnou platnosťou uložil spoločnosti Slovak Telekom (ST) povinnosť poskytovať univerzálnu službu na celom území Slovenskej republiky v kvalite určenej opatrením TÚ SR v kvalite určenej opatrením TÚ SR. ST zároveň musí svojim užívateľom poskytnúť služby na kontrolu ich výdavkov. Rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť 4. apríla 2006. Toto rozhodnutie je konečné.

Predseda úradu nevyhovel opravnému prostriedku spoločnosti Orange Slovensko a neurčil ju na poskytovanie univerzálnej služby v žiadnej zo zákonných povinností. Predseda v rozhodnutí určil lehoty na plnenie jednotlivých povinností. Do určeného času je ST povinná poskytovať univerzálnu službu v rozsahu doterajších povinností.

Spoločnosti ST a Orange Slovensko podali v zákonnej lehote opravný prostriedok - rozklad proti rozhodnutiu TÚ SR z 20. decembra 2005, ktorým úrad určil ST na poskytovanie univerzálnej služby a zároveň jej uložil povinnosť poskytovať svojmu užívateľovi služby na kontrolu ich výdavkov. Orange Slovensko v rozklade žiada, aby predseda napadnuté rozhodnutie zrušil a vec vrátil na nové prejednanie a rozhodnutie s tým, aby bola na poskytovanie univerzálnej služby určená v rozsahu navrhovanom spoločnosťou Orange Slovensko aj táto spoločnosť.

Univerzálna služba je minimálny súbor služieb, ktoré sú dostupné v určenej kvalite na celom území štátu všetkým koncovým užívateľom bez ohľadu na ich geografickú polohu a za prijateľnú cenu, ktorou je cena zohľadňujúca úroveň spotrebiteľských cien a príjmy obyvateľov.

Predmetom univerzálnej služby sú tieto povinnosti:

a) pripojenie k verejnej telefónnej sieti na pevnom mieste a prístup k verejným telefónnym službám…,
b) poskytovanie aspoň jedného úplného telefónneho zoznamu účastníkov…,
c) zabezpečenie primeranej dostupnosti verejných telefónnych automatov,
d) poskytovanie bezplatného a nepretržitého prístupu k číslam tiesňových volaní...,
e) poskytovanie a prevádzkovanie aspoň jednej úplnej informačnej služby o telefónnych číslach,
f) zabezpečenie prístupu k verejne dostupným telefónnym službám pre zdravotne postihnutých užívateľov a primeranej dostupnosti verejných telefónnych automatov s bezbariérovým prístupom a osobitným vybavením.

(Podrobnosti určuje opatrenie úradu)

Zdroj: oficiálna tlačová správa

Neprehliadnite: