Predseda úradu nevyhovel opravnému prostriedku spoločnosti Orange Slovensko a neurčil ju na poskytovanie univerzálnej služby v žiadnej zo zákonných povinností. Predseda v rozhodnutí určil lehoty na plnenie jednotlivých povinností. Do určeného času je ST povinná poskytovať univerzálnu službu v rozsahu doterajších povinností.
Spoločnosti ST a Orange Slovensko podali v zákonnej lehote opravný prostriedok - rozklad proti rozhodnutiu TÚ SR z 20. decembra 2005, ktorým úrad určil ST na poskytovanie univerzálnej služby a zároveň jej uložil povinnosť poskytovať svojmu užívateľovi služby na kontrolu ich výdavkov. Orange Slovensko v rozklade žiada, aby predseda napadnuté rozhodnutie zrušil a vec vrátil na nové prejednanie a rozhodnutie s tým, aby bola na poskytovanie univerzálnej služby určená v rozsahu navrhovanom spoločnosťou Orange Slovensko aj táto spoločnosť.
Univerzálna služba je minimálny súbor služieb, ktoré sú dostupné v určenej kvalite na celom území štátu všetkým koncovým užívateľom bez ohľadu na ich geografickú polohu a za prijateľnú cenu, ktorou je cena zohľadňujúca úroveň spotrebiteľských cien a príjmy obyvateľov.
Predmetom univerzálnej služby sú tieto povinnosti:
a) pripojenie k verejnej telefónnej sieti na pevnom mieste a prístup k verejným telefónnym službám…,
b) poskytovanie aspoň jedného úplného telefónneho zoznamu účastníkov…,
c) zabezpečenie primeranej dostupnosti verejných telefónnych automatov,
d) poskytovanie bezplatného a nepretržitého prístupu k číslam tiesňových volaní...,
e) poskytovanie a prevádzkovanie aspoň jednej úplnej informačnej služby o telefónnych číslach,
f) zabezpečenie prístupu k verejne dostupným telefónnym službám pre zdravotne postihnutých užívateľov a primeranej dostupnosti verejných telefónnych automatov s bezbariérovým prístupom a osobitným vybavením.
(
Podrobnosti určuje opatrenie úradu)
Zdroj: oficiálna tlačová správa
Neprehliadnite: