Cisco Systems a IBM: Integrácia, ktorá prináša kvalitnejšiu komunikáciu

Tlačový servis  /  20. 03. 2006, 19:53

Cisco Systems a IBM Global Services predviedli na konferencii VoiceCon 2006 integráciu medzi aplikáciami IBM Lotus Sametime a novou komunikačnou platformou Cisco Unified Communications System. Demonštrácia ukázala spojenie servera New Cisco Unified Presence Server for Voice and Instant Message Collaboration s programom Lotus Sametime Presence.

Spoločnosti IBM a Cisco Systems predstavili v Orlande v USA modifikovaný modul pre nové verzie programov IBM Lotus Sametime 7.5 a Cisco Unified Call Manager 5.0. Tento plug-in umožňuje posielať textové správy do IP telefónov a poskytovať informáciu, či má volaná osoba zapnutý IP telefón. Tá sa zobrazuje v klientskej aplikácii Lotus Sametime Connect Client.

Používanie aplikácie je veľmi jednoduché. Ak je systém spojený s globálnymi službami IBM Global Services, ktoré obsahujú funkciu click-to-call, používateľ môže zavolať na IP telefón jednoduchým kliknutím na kontakt v programe Lotus Sametime. Technologická integrácia oboch produktov je založená na štandardoch, ktoré používajú protokol Session Initiation Protocol (SIP) a SIP for Instant Messaging and Presence Leveraging Extensions (SIMPLE). Protokol SIMPLE umožňuje posielanie odkazov a informácií o dostupnosti volanej osoby. Program Lotus Sametime 7.5, ktorý je založený na štandardoch Eclipse, aj v tomto prípade potvrdil, že je vhodnou platformou pre aplikácie pracujúce v reálnom čase.

Farebne odlíšiteľné ikony aplikácie Lotus Sametime Connect Client prehľadne ukazujú on-line status pre každý kontakt. Po kliknutí na túto ikonu si používateľ môže vybrať, či odošle okamžitú správu so žiadosťou o uskutočnenie hovoru, alebo rovno vytočí číslo daného IP telefónu. Ak volaná osoba nie je dostupná, funkcia click-to-call automaticky presmeruje odkaz na IP telefón volaného. Demonštrácia preukázala použiteľnosť servera Cisco Unified Presence Server pre aplikácie IBM umožňujúce zisťovanie prítomnosti používateľov, ktoré sú tak pripravené na integráciu s nedávno ohláseným riešením Cisco Unified Communications System.

Cisco Unified Presence Server kontroluje v programe Lotus Sametime stav každého kontaktu uloženého v IP telefóne. Používatelia si tak môžu overiť, či je kontakt on-line a pripravený prijať okamžitú správu. Ak áno, potom si používatelia môžu posielať správy cez IP telefón, ktorý ich automaticky zobrazí v okne na osobnom počítači.

Možnosť integrovať aplikácie zisťujúce prítomnosť používateľov s komunikáciou medzi zamestnancami v reálnom čase, je jedna z oblastí, o ktorú majú firmy na celom svete obrovský záujem,“ povedal Zeus Kerravala, viceprezident infraštruktúry výskumu a konzultácií vo firme Yankee Group. „Cisco a IBM ukázali ich integráciu založenú na hlavných štandardoch IP komunikačných systémov. To jasne naznačuje trendy v nadchádzajúcom obchode s týmito riešeniami.“

Spoluprácou s IBM sme ukázali, že je možné prepojiť balík Unified Communications s desktopovými aplikáciami,“ povedal Barry O'Sullivan, viceprezident a generálny manažér pobočky IP Communications Business Unit spoločnosti Cisco Systems. „To, že náš Unified Presence Server dokáže zisťovať prítomnosť pracovníkov, postaví komunikáciu na vyššiu úroveň a zvýši produktivitu v podnikoch.“

Technológie pracujúce v reálnom čase sú kritické pre obchodný úspech, keďže spolupráca a hlasová komunikácia sú nevyhnutné pre efektívne rozhodovanie. Ukážka integrácie medzi platformami IBM a Cisco ukazuje, ako naozaj môže vyzerať komunikácia v reálnom čase,“ povedal viceprezident IBM Global Services Bob Kritzer.

Riešenie, ktoré Cisco Systems a IBM predstavili na konferencii VoiceCon, bude dostupné ako rozšírenie služieb firmy IBM Global Services. Cisco a IBM taktiež ponúkajú spoločné riešenia pre integráciu balíkov Unified Messaging s Lotus Domino, MeetingPlace s Lotus Notes a Cisco Voice Portal s Websphere Application Server.

Neprehliadnite: