Slovak Telecom sa zrejme nevie vyrovnať s odchodom klientov
Tlačový servis / 16. 02. 2006, 17:29
Klienti telefónnych služieb od Slovak Telecomu vo veľkom počte prechádzajú k alternatívnym operátorom. Podľa prieskumu Slovanetu, ktorý dnes skončí, väčšina zákazníkov má telefónny paušál ST z donútenia, len kvôli vysokorýchlostnému internetu a nesúhlasí s viazanosťou týchto dvoch služieb.
Slovak Telecom tento stav pravdepodobne značne znervózňuje, pretože z úbytku svojich zákazníkov obviňuje svojho najväčšieho konkurenta, Slovanet. Ten už niekoľko mesiacov poskytuje telefónne služby s cenami až o 60 % nižšími ako ST.
Od prepojenia sietí získali alternatívni operátori už desiatky tisíc klientov telefónnych služieb. Prechod klientov Slovak Telecomu k alternatívcom neprispieva k pokojnej, ustálenej situácii v bývalom monopole. ST zvaľuje úbytok zákazníkov na správanie svojich konkurentov. O záchranu celej situácie sa pokúša diskreditáciou súperov a nepresvedčivými mediálnymi aktivitami.
„
Slovak Telecom si pravdepodobne nevie udržať svojich zákazníkov, zrejme preto začal z ich odchodu obviňovať našu spoločnosť, ktorá získala už tisíce zákazníkov telefónnych služieb. Avšak z výsledkov nášho prieskumu je jednoznačné, že ľudia, ktorí využívajú DSL internet, majú telefónne programy od ST väčšinou len z povinnosti a najradšej by ich zrušili,“ hovorí Peter Máčaj, výkonný riaditeľ Slovanetu.
„
Príčinou odchodu zákazníkov od ST sú pravdepodobne vysoké ceny, za ktoré svoje telefónne služby poskytuje. Každý, kto si ich dá do súvislosti s vysokými ziskami Slovak Telecomu, si musí urobiť jasný názor. K zvýšeniu dôvery klientov ST zrejme neprispeje ani už jeho tretí rebranding, ktorého náklady odhadujeme na viac ako sto miliónov korún,“ dodáva P. Máčaj.
Súvisiace odkazy:
Neprehliadnite: