Prvé skúsenosti s T-Mobile Speed managerom

Redakcia Inet.sk  /  08. 02. 2006, 00:00

Doplnené o oficiálne vyjadrenie spoločnosti T-Mobile. Včerajším dňom slovenský T-mobile automaticky aktivoval službu EDGE Speed manager. Táto služba by mala prácu zjednodušovať a urýchľovať, ale opak je pravdou! Kde sa stala chyba a ako ju riešiť? Prinášame Vám súbjektívny názor nášho čitateľa.

Nasledujúci článok popisuje skúsenosti nášho čitateľa Medveďa s novou službou spoločnosti T-Mobile. Ak máte podobné skúsenosti s touto službou alebo s podobnými službami, napíšte nám!
Na začiatok sa pokúsim vysvetliť svoju situáciu, aby ste boli všetci v obraze. Do Bratislavy som sa presťahoval asi pred 3 rokmi. Bývam v tichej a slušnej lokalite, ktorá má však jednu veľkú nevýhodu - nedostupnosť internetu. Nevedie k nám káblovka, čiže na Chello môžem zabudnúť. Rovnako nie je možné zriadiť DSL prístup a s WiFi si môžem svietiť akurát tak do lesa, pretože proste nič iné ako stromy okolo seba nevidím. To isté platí aj pre Flarion. Jedinou možnosťou získať internet bolo pripojenie cez Edge, ktoré využívam asi tak 12 hodín denne.

EDGE má svoje muchy, ktoré sú dobre známe, napriek tomu sa dá povedať, že som bol s EDGE doteraz v podstate spokojný. Na občasné výpadky v trvaní niekoľko hodín, hlavne v podvečer, som si už zvykol. I keď sa linka tvárila ako pripojená, dáta neprenášala, nedala sa načítať ani žiadna web stránka, nedala sa stiahnuť pošta a dokonca sa mi nepodarilo ani nikoho pingnúť. Občas pomohol reštart telefónu, aby spojenie fungovalo korektne, občas to bolo práve opačne - nedalo sa už pripojiť vôbec.

Keď som včera ráno pustil internet, pozerám že obrázky v browseri vyzerajú ako v 256 farebnej palete a rovnako ich zobrazovala aj RSS čítačka. Nastavenie pracovnej plochy bolo v poriadku, reštartoval som notebook a znovu sa pripojil. Tentokrát mi už nabehlo okno s ponukou Speed managera, či chcem používať komprimáciu obrázkov alebo nie. Dal som nie, lebo web podľa mňa nie je iba text ale aj grafika, pričom práve dosť často pracujem s grafikou a potrebujem vidieť jej zobrazenie na webe. Zvoliť si prehliadanie bez komprimácie mi nepomohlo, lebo grafika na webe bola stále nekvalitná. Pomohlo až vymazanie cache prehliadača.

Potom som si všimol, že vidím veľa reklamy, pričom som ju mal v Maxthone i Firefoxe zablokovanú. Keď som ju znova zablokoval, reklama zasa zmizla. Ale po opätovnom prihlásení ma čakalo nemilé prekvapenie. Blokovaná reklama sa mi zobrazila znova. Až následne som zistil, že to čo sa mi predtým zobrazovalo v štandardnom tvare

http://www.bikemagazin.sk/images/bikemagazin.jpg

sa mi zobrazuje ako

http://195.91.63.106/www.bikemagazin.skk/images/bikemagazin.jpg.

Pričom prvá IPčka je dynamicky prideľovaná a je pri každom pripojení iná. Tým pádom mi filtre, ktoré majú zadanú celú cestu, nefungujú. Veľmi často potrebujem konzultovať s kolegami problémy s rôznymi súbormi, najmä obrázkami a vtedy musím ručne prepisovať ich URL adresy do štandardnej podoby, lebo môj prehliadač zobrazuje až pozmenenú URL. Pretože pri okopírovaní URL z môjho prehliadača dostanú iba chybové hlásenie 404 - Page not found. Pri konzultovaní väčšieho množstva obrázkov je to dosť prácne.

Včera som poslal aj email so sťažnosťou na tieto problémy, podľa očakávania sa mi nedostalo adekvátnej odpovede a ani som nikde nenašiel návod ako dostať svoju prácu do normálneho systému. Možno budete namietať, že si môžem hromadne prepisovať text a iné spôsoby, ale otázka však znie prečo? Prečo by som mal meniť svoje návyky, ktoré mi urýchľovali a zjednodušili prácu. Iba preto, že sa môj operátor rozhodol spustiť mi na pozadí niečo čo som nepotreboval a o čo som ho nežiadal? Iba preto, že sa operátor nepoučil z chýb konkurencie? Takže namiesto toho, aby moja práca bola rýchlejšia a jednoduchšia, sa stal pravý opak. A ako tak čítam po diskusných fórach, nie som jediný komu táto nová služba vadí.

Keď už sa zdalo, že problémy so zobrazovaním obrázkov boli vyriešené, opäť sa zobrazujú obrázky v menšej kvalite, pričom nedošlo k žiadnej zmene nastavenia! Nie, o takúto službu vážne nemám záujem!

A čo urobiť? V podstate mi zostáva sa iba zmieriť so situáciou a čakať či sa zodpovední ľudia v T-mobile zobudia a urobia zásah v prospech užívateľov. Poplatky za pripojenie platí zamestnávateľ a telefón je viazaný, takže prechod k Orange zo strany môjho chlebodarcu je vylúčený. Iná možnosť pripojenia v mojej lokalite možná zatiaľ nieje. A pri cestovaní by som musel opäť použiť iba EDGE technológiu. A sťahovať sa kvôli pripojeniu ...

Odpoveď T-Mobile na moju sťažnosť:
2. 2. 2006, 13:50

Pokial mate na internetovych strankach zobrazene obrazky v zlej kvalite alebo rozmazane, moze to byt sposobene sluzbou T-Mobile Speedmanager, ktora zabezpecuje kompresiu internetovych stranok pre zrychlenie Vasho internetu. Pre nastavenie normalneho zobrazovania stranok je potrebne navstivit nasu stranku http://speedmanager.t-mobile.sk a zvolit si normalnu kvalitu
obrazkov.

Nasledne je potrebne v internetovom prehliadaci ist do polozky
Nastroje/Moznosti siete Internet a vymazat subory Cookies, ako aj docasne internetove subory.

Po tomto kroku prosim restartujte Vas PC.

Verime, ze ostanete nadalej spokojny s nasimi sluzbami. V pripade potreby, kontaktujte nas prosim na linke 12345 volba 6 - 3, alebo e-mail: office@t-mobile.sk, alebo na nasich predajnych miestach spolocnosti T-Mobile

Táto reakcia vôbec neobsahuje odpovede na kľúčové body mojej sťažnosti, kde som okrem iného poukazoval na nutnosť prepisovania URL adresy. Dokonca mám dojem, že táto správa je len dopredu vytvorená šablóna, ktorú posielajú každému, kto sa sťažuje na Speed Manager.


Oficiálne stanovisko T-Mobile:

8. 2. 2006, 17:00

Spolocnost T-Mobile Slovensko, a.s. 1. februara spustila sluzbu T-Mobile Speedmanager, ktorej cielom je priniest zakaznikom zrychlenie pripojenia k internetu optimalizaciou komunikacie v sieti GPRS, EDGE, UMTS.

Pri pripojeni na internet cez APN „internet“ sa zakaznikom zobrazilo Pop Up okno aplikacie T-Mobile Speedmanager, v ktorom mali moznost, zvolit si pozadovanu kvalitu, resp. kompresiu obrazkov. Prednastavena bola moznost pouzit kompresiu, t.j. znizena kvalita obrazkov a zvysena rychlost pripojenia. Toto nastavenie sa automaticky ulozilo do Cookies internetoveho prehliadaca. Navrat do povodneho stavu je mozne uskutocnit cez http://speedmanager.t-mobile.sk alebo na stranke www.t-zones.sk v sekcii Pomoc a podpora. V sucasnosti je v Pop Up okne prednastavena moznost standardnej rychlosti, bez kompresie obrazkov.

Prepisovanie URL adries sa odstrani v aplikacii T-Mobile Speedmanager plus. Je dostupna na stanke www.t-mobile.sk/sk/!pages.get?id=120905 Po nainstalovani aplikacie, v sekcii Nastavenia je potrebne mat zakliknuty box Optimalizovat vsetky internetove aplikacie. Nasledne si zakaznik zrusi volbu mazania Cookies po zatvoreni internetoveho prehliadaca. Dalsim dostupnym riesenim je pouzitie verejnej dynamickej IP adresy, kde sa APN „internet“ meni na „internetplus“. Pri pripojeni cez APN „internetplus“ nie je nastavena kompresia ani optimalizacia dat.

Neprehliadnite: