Ktorý reklamný systém si vybrať?

Dominik Petro  /  25. 01. 2006, 09:23

Rozhodol som sa pomôcť Vám s výberom reklamného systému šitého na mieru pre Vás. Či už ste začínajúci web portál, blog alebo osobná stránka. Tento článok je určený pre začiatočníkov, ale nejakú tú novinku tu snáď ponúknem každému a dúfam napomôžem Vám zorientovať sa vo vodách slovenského reklamného internetového obchodu.

Ktorý reklamný systém si vybrať?


Rozhodol som sa pomôcť Vám s výberom reklamného systému šitého na mieru pre Vás. Či už ste začínajúci web portál, blog alebo osobná stránka. Tento článok je určený pre začiatočníkov, ale nejakú tú novinku tu snáď ponúknem každému a dúfam napomôžem Vám zorientovať sa vo vodách slovenského reklamného internetového obchodu.


Zopár slov na úvod


Na čo by nám na našich stránkach mal taký reklamný systém slúžiť?


Zoberme si to takto, každý kto publikuje nejakú viac či menej podarenú stránku, koná tak preto aby mu na ňu niekedy aj niekto zablúdil. Takže základným cieľom je prezentovať internetovému svetu našu stránku – ktorú by si nikto a v žiadnom prípade nemal nechať ujsť.


Ako sa prezentovať? Ako to funguje?

V zásade to funguje nasledovne: na svoju stránku si po registrácii v konkrétnom reklamnom systéme vložím ponúkaný kód, ktorý zabezpečuje to, že sa mi na nej začnú zobrazovať reklamné plochy. Každým zobrazením sa na môj účet prirátavajú kredity, ktoré môžem použiť už na vlastnú, mnou zvolenú reklamnú prezentáciu.


Ideme na vec


Čo sa nám ponúka:
Na slovenskom internete môžeme nájsť 3 veľké výmenné reklamné systémy, dva české a jeden slovenský.


newLinx - http://newlinx.adrenalinesk.sk/


Momentálne najprepracovanejší reklamný systém na trhu, reklamné bannery sa vkladajú na stránku pomocou JavaScriptu. Tento reklamný systém používa aj väčšina veľkých internetových spoločností.


Tento reklamný systém ponúka:
  • zaručený výmenný pomer 1:1
    (čo v praxi znamená, že za jeden Vami zobrazený reklamný banner môžete aj Vy zobraziť jeden)
  • osem druhov veľkostí bannerov
    (Full banner, 468x60, 20 Kb; Full banner+, 392x72, 20 Kb; Half banner, 234x60, 10 Kb; Vertical banner, 120x240, 20 Kb; Square banner, 125x125, 12 Kb; Button 1, 120x90, 8 Kb; Button 2, 120x60, 6 Kb; Micro button, 88x31, 3 Kb)
  • cielenie, zákaz zobrazovania bannerov konkurencie
  • podrobné štatistiky návštevnosti a kampaní
  • neobmedzený počet bannerov v systéme
  • podpora: .gif, .jpg, Flash bannerov, ako aj Richmedia
    (bannerov tvorených kódom – HTML, DHTML, Javascript)



Náhľad administračného rozhrania :




Tento reklamný systém prevádzkuje spoločnosť ComputerPress a.s.
(http://www.cpress.cz/, http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=15799&SID=2&P=0)


Užitočné odkazy:

BillBoard - http://www.billboard.sk/


Tento reklamný systém sa na slovenskom trhu objavil z menším časovým odstupom, je to taktiež česky reklamný systém so slovenskou lokalizáciou. Reklamné bannery sa taktiež vkladajú na stránku pomocou JavaScriptu. Tento reklamný systém používa najmä v českej republike aj väčšina veľkých internetových spoločností.

Reklamný systém ponúka: 
  • výmenný pomer kolíše medzi 1:1 a 1:2
    (ovplyvnené najmä: sporením kreditov, zákazom konkurencie a platenými kampaňami)
  • trinásť druhov veľkostí bannerov
    (Full banner, 468x60, 20 Kb – 1 kred.; Half banner, 234x60, 10 Kb – 0,5 kred.; Vertical banner, 120x240, 20 Kb – 1 kred.; Square banner, 125x125, 12 Kb – 0,6 kred.; Button 1, 120x90, 8 Kb – 0,4 kred.; Button 2, 120x60, 6 Kb – 0,3 kred.; Micro button, 88x31, 3 Kb – 0,1 kred.; Wide skyscraper, 160x600, 64 Kb – 3,4 kred.; Vertical rectangle, 240x400, 68 Kb – 3,4 kred.; Rectangle, 180x150, 20 Kb – 1 kred.; Skyscraper, 120x600, 52 Kb – 2,6 kred.; Medium rectangle, 300x250, 54 Kb – 2,7 kred.; Square, 250x250, 44 Kb – 2,2 kred.;)
  • cielenie (aj na domény, IP a prehliadače), zákaz zobrazovania bannerov konkurencie
  • podrobné štatistiky návštevnosti a kampaní
  • 10 - 100 bannerov v systéme
  • podpora: .gif, .jpg, Flash bannerov, ako aj Richmedia
    (bannerov tvorených kódom – HTML, DHTML, Javascript)
  • 3 typy účtov (bronzový, strieborný a zlatý) – tabuľka s rozdelením - http://www.billboard.sk/clenove/ucty.bb



Náhľad administračného rozhrania :




Tento reklamný systém prevádzkuje spoločnosť Internet BillBoard s.r.o.
(http://www.billboard.sk/, OR ČR)


Užitočné odkazy:


Trafix - http://www.trafix.sk/


Tento reklamný systém sa na slovenskom trhu objavil medzi poslednými, je to jediný slovenský zástupca. Reklamné bannery sa taktiež vkladajú na stránku pomocou JavaScriptu.

Reklamný systém ponúka:
  • výmenný pomer od 5:4
    (ovplyvnené najmä: sporením kreditov, zákazom konkurencie a platenými kampaňami)
  • iba jeden druhov veľkostí bannera
    (Full banner, 468x60, 20 Kb – 1 kred.;)
  • zákaz zobrazovania bannerov konkurencie
  • štatistiky návštevnosti a kampaní
  • neobmedzený počet bannerov v systéme
  • podpora: .gif, .jpg, Flash bannerov
  • bannery sa musia nahrávať z externého zdroja



Tento reklamný systém prevádzkuje spoločnosť Interway s.r.o.

(http://www.interway.sk/, http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=17455&SID=2&P=0)


Užitočné odkazy:

Ostatné malé reklamné systémy:


http://www.bannersk.tk/
http://tu.artisys.sk
http://ganymedes.xf.cz/EasyBannerFree/
http://www.netvertising.sk/
http://bannery.cz/user/standard/index.php


Záver


V tejto časti by sa dalo očakávať nejaké odporúčanie, ale nebude to tak. Newlinx je najpoužívanejší na Slovensku a má najlepší garantovaný pomer, Billboard zasa v Česku a ma oveľa viac rozmerov bannerov a členenie účtov čo sa dá využiť najmä pri raste. Najhoršie vychádza Trafix, ale ten nebol menený už od roku 2002. Každý si môže na základe zadefinovania svojich potrieb a tohto článku určiť ktorý reklamný systém mu vyhovuje najviac.

Na koniec ešte zopár užitočných liniek: 

Neprehliadnite: