Naučte sa podnikať a zarábať na eBay II.

Redakcia Inet.sk  /  14. 01. 2006, 00:00

Minule sme sa zoznámili so systémom eBay a možnosťami zarábania, dnes si povieme o zmiernení rizika pri predaji v dražbách, a dozviete sa o metódach predaja na eBay.

Zmiernenie rizika pri predaji v dražbe

Hneď na úvod treba povedať, že predávanie na eBay je nízko rizikové, ale v každom prípade chceme predať za čo najlepšiu cenu, respektíve za cenu z ktorej budeme ziskový.

Takže keď zadáte do dražby produkt, vždy sa vystavujete riziku, že nebude zaujímavý z pohľadu eBay záujemcov, a cena sa nebude navyšovať tempom, čiastkami o akých ste snívali. Logická stratégia je preto hneď pred zadávaním ponuky zistiť, aký je dopyt po produkte, ktorý mienite hodiť na eBay trh. V predošlej kapitole som spomínal, že môžete rozosielať Newsletter, a tak zistiť atraktívnosť produktu. Ďalším faktorom je správne načasovanie zadania ponuky. Pozrime sa teda na to.


Fixed Price


Miesto draženia produktu môžete stanoviť pevnú cenu, angl. fixed price, tak ako v normálnom fyzicky existujúcom obchode. Táto metóda je vhodná najmä pri predaji domácich potrieb, elektroniky a podobne. Záujemcovia si ľahko zistia a porovnajú ceny pri týchto produktoch, takže pri dosiahnutí istej čiastky v dražbe je takmer nepravdepodobné žeby ste trhli viac. Tým že stanovíte pevnú cenu viete vopred koľko zarobíte, a kupujúci nemusí čakať do konca dražby.


Buy It Now (BIN)


BIN je možnosť predaja na eBay, ktorá je kombináciou klasickej dražby a predaja za fixnú cenu. Zadáte svoje produkty tak ako pri dražbe s otváracou vyvolávacou cenou, angl. bid price, a zároveň informujete kupujúcich aká je cena za produkt, ak by ho chceli hneď kúpiť. Ak záujemca ponúkne sumu na dražbu, potom BIN zanikne a stáva sa ponuka produktu normálnou dražbou a aj prebieha ďalej tak. Ak si záujemca vyberie možnosť BIN, potom dražba končí pretože produkt už nebude k dispozícii ďalším záujemcom.

Sú dva spôsoby ako používať BIN na prilákanie kupujúcich:
  1. Zadajte výšku ceny BIN len o trochu vyššiu ako vyvolávaciu cenu, aby ste nalákali kupujúcich hneď a zarobili tak na tom.
  2. Zadajte výšku ceny BIN oveľa vyššiu ako je vyvolávacia cena aby ste v kupujúcich vyvolali pocit uvedomenia si hodnoty, a vyvolávaciu cenu zadajte takú, s akou by ste boli spokojní pri predaji.
V oboch prípadoch predáte svoj produkt za cenu s ktorou budete spokojní.


Best Offer


Ak používate pevnú cenu pri zadávaní produktov do ponuky, máte možnosť prijímať od záujemcov najlepšie ponuky, angl. best offers, t.j. môžu si vybrať či kúpia produkt za vašu cenu ale ponúknu inú, nižšiu cenu. Ak dostanete ponuku priamo od záujemcu, je na vás ako sa rozhodnete, niekedy to môže byť najlepšia ponuka. Táto metóda Best Offer je veľmi osvedčená v prípadoch, že naznačujete ochotu sa zjednávať a zdôrazňujete tak flexibilitu ceny produktu, a tiež tým neohrozíte ani váš zisk z predaja.

 

Reserve Price


Každý predávajúci na eBay má možnosť zadávania skrytej minimálnej ponuky, angl.reserve price. Je to stanovenie minimálnej ceny, za akú ste ochotní produkt predať v dražbe, a teda minimálna cena, ktorú musia záujemci ponúknuť. To znamená, že môžete zadať nízku vyvolávaciu cenu, aby ste zaujali nakupujúcich, ale nie ste povinní predať ak ponuka nepresahuje túto skrytú cenu. Túto metódu odporúčam ak predávate unikátny, alebo vysoko hodnotný produkt, alebo produkt ktorý je vám blízky a má historickú hodnotu (môže to byť rarita, alebo váza vašej starej mamy). Použitím Reserve Price na vaše produkty v dražbe si vlastne zaručujete, že danú vec predáte minimálne za cenu, s ktorou ste ako tak spokojní.


Second Chance Offer


Síce táto metóda je málo používaná, ale vyskytuje sa. Záujemca, ktorý vyhrá dražbu, z nejakých dôvodov nezaplatí za vydražený produkt a evidentne nemá oň teda záujem. Určite sa nemusíte obávať, eBay myslel takmer na všetko a v takýchto prípadoch vás ochraňuje. Takže so žiadnymi sankciami alebo poplatkami môžete ponúknuť produkt záujemcovi, ktorí skončil ako druhý v dražbe. Túto metódu môžete použiť ak ponúkate viac ako jeden kus toho istého produktu. Ak ste spokojní s ponukami záujemcov, ktorí skončili druhí, alebo tretí v dražbe, môžete im to za nimi ponúkanú cenu predať a uskutočniť tak viac obchodov. Je to veľmi výhodná metóda, ktorá vám môže priniesť aj o 30% vyšší predaj v dražbe vašich produktov.

Na záver už len zhrniem, jednoduchšej cesty ako začať e-biznis snáď ani nie je. Ľahké používanie systému eBay.com, veľmi nízke náklady a poplatky, a milióny záujemcov a perspektívnych zákazníkov rovno pod sebou. Nuž, taký je eBay.com. Prečítajte si aj záverečné úvahy o eBay, ktoré budú nasledovať.

Zdroje a viac informácií:


Autorove vlastné skúsenosti
http://www.auctionsecrets.com/
http://www.auction-design-for-free.com/auctiontips/
 

Neprehliadnite: