Užívatelia pevných liniek na telefonovaní značne prerábali

Tlačový servis  /  12. 11. 2005, 15:45

Počas niekoľkoročného čakania na liberalizáciu telekomunikačného trhu väčšina zákazníkov platila za telefonovanie príliš vysoké sumy. Slovak Telecom označoval svoje ceny za nákladové, alternatívni operátori však svojim príchodom dokázali, že ceny môžu byť aj nižšie. Volania sú v niektorých prípadoch lacnejšie až o 56 %.

Oneskorenie liberalizácie telekomunikačného trhu obralo veľkú časť zákazníkov o nemalé množstvo peňazí, ktoré boli nútení vynakladať v tej dobe za telefonovanie. Pred úplnou liberalizácou mnohí užívatelia uskutočňovali napríklad medzimestské hovory za 4,10 Sk cez Slovak Telecom, ktorý tvrdil, že lacnejšie už byť nemôžu. Dnes je to so Slovanetom až o 56 % menej.

„Pred vstupom alternatívnych operátorov na trh zákazníci značne prerábali. Vtedajšie ceny volaní sa odrazili okrem rozpočtov domácností aj na ziskovosti mnohých firiem, pre ktoré bolo telefonovanie veľmi nákladnou položkou v podnikaní," vysvetľuje Juraj Kováčik, obchodný riaditeľ Slovanetu. „Už len táto skutočnosť by mala byť dostatočným dôvodom, aby užívatelia zvážili zmenu operátora a prešli k lacnejšej alternatíve," dodáva J. Kováčik.

Príchod alternatívnych operátorov na telekomunikačný trh priniesol výrazný pokles cien. Všetci zákazníci, ktorí začali využívať ich služby, už usporili značné množstvo peňazí. Hlasové služby od Slovanetu si od ich spustenia objednalo už viac ako 3000 nových zákazníkov. V poslednom období si volacie programy Ušetrite objednáva už viac ako 500 zákazníkov týždenne.

Neprehliadnite: