Zavádza T-Mobile svojich zákazníkov?

Redakcia Inet.sk  /  08. 11. 2005, 18:29

Doplnené! Predstavte si, že ste spokojným zákazníkom Vášho operátora. Po niekoľkých rokoch sa konečne rozhodnete prejsť z prepaid programu na jeho mesačný program, lebo ste od neho dostali zaujímavú ponuku. Nakoniec zistíte, že ju nemôžete využiť, lebo ste sa pravdepodobne stali obeťou chybného systému.

Moja sestra je zákazníčkou T-Mobile šesť alebo sedem rokov, pri čom od začiatku používa ich kartu Easy. Už dlhšie uvažovala, že prejde na nejaký mesačný program, ale doteraz ju neoslovila žiadna ponuka. Lenže pred troma týždňami jej T-Mobile zaslal SMS správu, v ktorej jej ponúkal prechod na paušál 55Viac za zvýhodnenú cenu. Sestre sa táto ponuka celkom zapáčila, ale s prechodom stále váhala. Nakoniec ubehli dva týždne a sestra si pomyslela, že už asi aj tak nebude môcť túto ponuku využiť, preto SMS správu zmazala.

Dnes som si pozrel svoj účet za využívanie mesačného programu 55Viac a v mesačníku T-Mobile Info (Október 2005) som opäť našiel zmienku o tejto ponuke. Citujem z ponuky:

„Vymeňte Easy za mesačný program 55Viac a získajte nový telefón LG B2050 iba za 1 Sk! Navyše, program 55Viac budete využívať za zvýhodnenú cenu 199 SK (bez DPH)* mesačne (namiesto 399 SK bez DPH) počas 12 mesiacov ...

* Ponuka platí do 30. 11. 2005 pre všetkých Easy zákazníkov, ktorí využívajú Easy služby dlhšie ako 6 mesiacov a podpíšu Dodatok k Zmluve o pripojení s viazanosťou na 24 mesiacov. Počas prvých 12 mesiacov bude zákazníkom účtovaný mesačný poplatok programu 20+20Viac 199 Sk (bez DPH) a ďalších 12 mesiacov im bude účtovaný mesačný poplatok programu 55Viac 399 Sk (bez DPH).“

Túto ponuku som ukázal aj sestre a presvedčil som ju, že lepšia šanca na prechod z Easy na mesačný paušál už asi nebude. Tak sme sa spolu vybrali do najbližšej pobočky T-Mobile, ktorá sídli na Bernolákovej 14 v Banskej Bystrici (cirka 150 metrov od nášho domu), aby sme si túto ponuku overili.

V T-Mobile sa nám začala venovať jedna z prítomných dám a potvrdila nám, že táto ponuka naozaj platí a moja sestra na ňu má nárok. Keďže sme spomenuli, že mobil by bol pre otca, ktorý ale do neho ešte nemá kartu, ponúkla nám Easy kartu za 99 Sk. Kým ona išla po mobil, aby nám ho ukázala, mali sme pre otca vybrať vhodné číslo. Nakoniec sestra súhlasila s prechodom. Pri overovaní údajov, ale nastal nečakaný problém. Systém T-Mobilu hlásil, že moja sestra nemá nárok na túto ponuku.

Predavačka sa nás začala pýtať, či sme dostali SMS správu, ktorá nás informovala o tejto ponuke. Potvrdili sme jej to (a spomenuli sme jej to už aj na začiatku rozhovoru), ale ona len nechápavo vrtela hlavou. Podišla k nej kolegyňa a spýtala sa jej, či je nejaký problém. Kolegyne si navzájom vysvetľovali situáciu a rozhovor ukončili tým, že na túto ponuku nemá moja sestra nárok, lebo v systéme nemajú zaevidované, že jej informáciu o tejto ponuke zaslali. Samozrejme boli sme sklamaní, ale predavačka nám navrhla, že či nechceme teda prejsť na paušál 20+20Viac, ktorý je za tú istú cenu. S tým sme však nesúhlasili. Sklamaní a znechutení sme odišli z predajne.

So sestrou nás napadlo, že sa pravdepodobne jedná o marketingový trik. T-Mobile navnadí zákazníka na mesačný program, potom mu povie, že si nemôže uplatniť ponúkanú zľavu a pokúsi sa ho presvedčiť na prechod za tradičných podmienok. Ale snáď to tak nie je!

A preto sa pýtam, prečo moja sestra nemá nárok na zľavu, ktorá jej podľa všetkého patrí? V T-Mobile Info nebolo nič o tom, že jej musí prísť cez SMS (alebo inou formou) informácia o tejto zľave. A keď už je tomu tak, tak prečo táto informácia nebola uvedená nikde v T-Mobile Info? Navyše mojej sestre táto SMS prišla a napriek tomu nemá na túto zľavu nárok. Veď ponuka v mesačníku T-Mobile Info jasne hovorí, že na túto zľavu má nárok každý držiteľ Easy karty, ktorý ju využíva dlhšie ako 6 mesiacov. Moja sestra ju využíva už bez prestávky cez 6 rokov. Je to snáď menej ako 6 mesiacov?

Tak kde sa stala chyba? Ide len o nedorozumenie, chybu systému alebo cielený marketingový trik, ktorý zavádza zákazníka? Jedno je však isté, T-Mobile stratil spokojného zákazníka.

Napíšte nám do diskusného fóra Vaše skúsenosti.

Doplnené 10. novembra 2005 - T-Mobile po prešetrení problému zistil, že chyba bola v ich systéme. Mojej sestre sa ospravedlnili, a ak bude mať stále záujem využiť ponúknutú zľavu, bude prednostne vybavená.

Michal Slančík
šéfredaktor Inet.sk
http://www.slancik.net

Neprehliadnite: