Jozef Ring / 26. 09. 2005, 00:00
Ak uvažujete o podnikaní na internete, máte web stránku, alebo vytvárate web stránku pre vašu existujúcu firmu, tieto informácie môžu byť pre vás neoceniteľné. Poskytneme vám niekoľko veľmi dôležitých a pritom implementačne jednoduchých tipov, ktoré zaistia, že vaša web stránka bude navrhnutá na zarábanie peňazí.
Môžete mať ten najlepší alebo najlacnejší produkt alebo službu, ale keď sa nebudete držať určitých pravidiel tvorby stránky, nikto nikdy tento váš produkt nenájde a ak áno, nebude chcieť na stránke zostať dostatočne dlho na to, aby si o ňom niečo zistil. Dodržiavanie týchto jednoduchých, no pritom efektívnych tipov zvýši vašu šancu byť úspešný v internetovom svete podnikania.
Používajte jednoduchú navigáciu na vašej stránke
Zle navrhnutá navigácia je jednou z najrýchlejších ciest, ako stratiť návštevníka a tým pádom potenciálneho klienta. Ak sa návštevník na stránke stratí, krúži stále dookola alebo neustále kliká na tlačídko "späť" na návrat na hlavnú stránku, aby prešiel na inú stránku, je pravdepodobné, že sa týmto procesom unaví, znechutí a stránku opustí. A so svojím odchodom berie so sebou aj obchod, ktorý by mohol vzniknúť.
Niekedy sme ako webdizajnéri pokúšaní používať niektoré nezvyčajné, moderné navigačné systémy. Veci ako napríklad navigačné odkazy usporiadané do kruhu alebo určitý druh abnormálnej 3d kocky, ktorú musíte točiť, aby ste našli odkaz; toto slúži len na dezorientáciu ľudí.
Experti na použiteľnosť zistili, ktorý typ navigácie je najpoužívanejší. Navigácia na ľavej strane a pozdĺž horného okraja sú tie, ktoré ľudia používajú.
Vložte textové navigačné menu aj na spodnú časť každej stránky. Nie každý scrolluje naspäť hore, keď sa potuluje po stránke. Návštevníkom sa potom bude lepšie pohybovať po stránke, viac uvidia, budú sa cítiť pohodlne a oveľa radšej budú nakupovať u vás ako u konkurencie.
Uistite sa, že váš text je zrozumiteľný, výstižný a bez chýb
Udržanie stručného a jednoduchého textu je dôležité, pretože ak vaši návštevníci sú zmätení z toho, čo ponúkate, ľahko prejdú ku konkurencii. Ak písanie zrozumiteľných textov nie je vaša silná stránka, najmite si profesionála na písanie textov pre web stránky (copywriter), ktorý vám zaručí, že váš text bude popisovať vaše produkty inteligentne a pritom jednoducho na porozumenie.
A uistite sa, že ste svoju stánku na 100% skontrolovali. Nič nezníži mienku potenciálneho klienta viac ako hrúbky, preklepy, gramatika alebo interpunkcie, ktoré máte na stránke.
Optimalizujte svoje stránky pre vyhľadávače
Optimalizácia pre vyhľadávače a vysoká viditeľnosť (výmena odkazov) na internete sú dve cesty, ako robiť reklamu vlastným produktom bez toho, aby bolo potrebné platiť za zobrazovanie alebo klikanie na odkazy.
Skontrolujte si, či vaše kľúčové slová sú vložené do textu na vašich stránkach. Vyhľadávače skontrolujú obsah vašich stránok a ak sa v nich nachádza zadané kľúčové slovo alebo fráza a považujú vašu stránku za relevantnú k danému kľúčovému slovu, môžu posunúť odkaz na vašu stránku na lepšie miesto vo výsledku vyhľadávania.
Ďalším spôsobom zviditeľnenia vašej stránky je aktívna výmena odkazov. Táto výmena zahrňuje hľadanie vysoko kvalitných stránok s podobným zameraním ako tá vaša, ktorá umožňuje takúto výmenu.
Udržiavajte štruktúru jednotlivých stránok konzistentnú na všetkých stránkach
Niektorí webdizajnéri sa stávajú unudení tým, čo robia a rozhodnú sa vytvoriť odlišnú štruktúru jednotlivých častí v rámci jednej webovej stránky. Klasickým príkladom je spôsob navigácie v jednotlivých častiach stránky; jedna časť má navigačné menu pozdĺž horného okraja, ďalšia pozdĺž pravej strany atď.
Ľudia majú radi veci urobené rovnako, takže aj vaša stránka by mala byť takáto. To je dôvod, prečo všetky programy Windows majú rovnaký vzhľad aj prostredie; o to isté ide aj pri Mac programoch.
Zabezpečte, aby sa vaše stránky dali zobraziť aj pri rozlíšení 800 x 600
Mnoho webdizajnérov má počítače, na ktorých je možno zobraziť rozlíšenie vyššie ako 1024 x 768 a 1280 x 1024. Navrhujú také stránky, ktoré zodpovedajú tomuto rozlíšeniu, a potom, keď navštívi tieto stránky niekto, kto má rozlíšenie iba 800 x 600, musí ich horizontálne posúvať, aby ich videl poriadne.
Posúvanie stránky vertikálne (odhora dole) je v poriadku dovtedy, kým to nie sú viac ako dve a pol strany. Ale posúvanie horizontálne (zo strany na stranu) je skutočne zlé a obťažuje návštevníkov.
V podstate by ste mali vytvárať všetky vaše stránky pre rozlíšenie 800 x 600; ešte aj v dnešnej dobe toto rozlíšenie používa okolo 15% návštevníkov!
Vytvorte si mapu stránkyAk niekto musí čakať viac ako 10 sekúnd na to, aby sa mu otvorila vaša stránka, tak pravdepodobne strácate mnohých potenciálnych návštevníkov. Zavádzanie vysokorýchlostného internetu neustále rastie, ale väčšina surferov má stále modemy s 56k pripojením. A to znamená, že ak máte stránku väčšiu ako 60 kB, máte problémy.
ZáverJozef Ring, Webring.sk
Autor je project managerom štúdia Webring, ktoré sa zaoberá tvorbou a propagáciou web stránok.
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk