Alternatívne telefonovanie – koniec monopolu Slovak Telekomu?

Michal Kyžňanský  /  29. 08. 2005, 00:00

AKTUALIZOVANÉ + detailný cenník a porovnanie V nedávnej dobe nastal veľký zlom na ceste k ukončeniu monopolu Slovak Telekomu. Boli podpísané prepojovacie zmluvy s alternatívnymi operátormi. Zákazník si teda môže zvoliť vytočením predvoľby “svojho” operátora a ušetriť tak. Poďme si predstaviť ponúkané hlasové služby alternatívnych operátorov .

Po tom, ako sa začala liberalizácia trhu na poli hlasových služieb 5 alternatívnych operátorov podpísalo prepojovacie zmluvy so spoločnosťou Slovak Telekom. Prvým “mohykánom” bol Slovanet a neskôr sa pridali spoločnosti eTel, Amtel, Nextra a Dial Telecom. Sloboda výberu je obmedzená tým, že musíte byť zákazníkom Slovak Telekomu. Čo znamená, že musíte platiť mesačný paušál okrem toho najmenšieho ST Mini. Každý alternatívny operátor má svoju štvorcifernú predvoľbu, ktorú treba vytočiť pred volaním, ak chcete využiť práve jeho služby. Na využívanie služieb jedného z nich je nutné mať podpísanú zmluvu s ním. Je možné mať podpísané zmluvy aj so všetkými týmito operátormi naraz. Na internete sa objavili reklamy typu ušetrite až 50% s voľbou operátora. Nižšie ceny ponúkajú alternatívni operátori najmä pri medzimestských volaniach a volaniach do mobilných sietí. Predstavíme si jednotlivých operátorov a ich hlasové služby.

Nextra
Nextra predstavila svoje hlasové služby pod značkou Nextra Hlas. Voľbu Operátora / Carrier Selection pre Nextru je predvoľboa 1016. Ponuka hlasových služieb je v prípade Nextri veľmi široká. Nextra zatiaľ eviduje najviac bytových zákazníkov, ktorých počet sa pohybuje okolo 2000. Spoločnosť ponúka paušálne služby s predplatením množstvom minút/peňazí ako aj služby bez viazanosti a bez paušálnych poplatkov. Príkladom služby bez viazanosti je Nextra Hlas. Platíte len toľko, koľko prevoláte bez paušálnych poplatkov.. Viac info na 02/ 58 228 228

Slovanet
Slovanet je operátor s druhým najväčším počtom klientov. Predvoľba pre využívanie jeho služieb je 1010. Slovanet ponúka dva hlasové produkty Ušetrite 400 a Ušetrite 1200, ktoré sú paušálneho typu. Číslo pri programe je minimálna cena hovorného. Infolinka je 0800 111 800.

Dial Telekom
Operátor, ktorý začal svoju kampaň ako prvý bol Dial Telekom. Zmluvy bolo možné podpísať už od 27. januára 2005. Pri takomto skorom podpise bol bonus kreditu ku programu 15%. Jeho predvoľba je 1055. Hlasová služba, ktorú prevádzkuje nesie názov Dial 1055. Táto služba nie je paušálna, platí sa len za hovorné. Infolinka je 02/ 2060 2111

Amtel
Spoločnosť Amtel bojuje o svojich zákazníkov s programom Amphone. Predvoľba Amtelu je 1059. Služba Amphone Home Basic tiež nie je paušálna, platí sa len za hovorné. Infolinka je 0800 200 200.


eTel
Karty môže zamiešať aj operátor eTel, ktorý má zatiaľ najmenej zákazníkov. Všetky jeho hlasové služby eTel 1001 Doma, eTel Voice BUSINESS a eTel Voice CORPORATE sú bezpaušálne. Predvoľba je 1001. Infolinka 0800 118 118.

V neskoršom období sa očakáva úplna liberalizácia trhu na poli telekomunikácii, resp. hlasových služieb. Má sa tak stať po tom, ako bude Slovak Telekom prenajímať časti svojich sietí. Príklad na telefonovanie s alternatívnym operátorom:
Volanie do Bratislavy 1055 + 02 + číslo účastníka


Ceny paušálov ST:









Zdroj: Slovak Telecom



Porovnanie cien programov Slovak Telekomu:






















*nedeľa bezplatne, sobota - hovory do 30 min. bezplatne



Porovnanie cien programov alternatívnych operátorov:

























*poplatok za používanie služby je 50 SK, ktorého súčasťou je hovorné



Konečné úspory sú len orientačné. Sú vypočítané na základe rovnomerného využívania všetkých taríf. Označenie silná a slabá prevádzka sa u jednotlivých operátorov líši v časovom rozmedzí ich trvania

eTel – silná prevádzka 07.00 – 19.00 a slabá prevádzka 19.00 - 07.00
Dial Telecom - silná prevádzka 8,00-23,00 a slabá prevádzka 23,00 – 8,00
Amtel - silná prevádzka 09.00 – 17.00 a slabá prevádzka 17.00 – 09.00
Slovanet - silná prevádzka 07.00 – 19.00 a slabá prevádzka 19.00 - 07.00
Nextra – silná prevádzka 07.00 – 19.00 a slabá prevádzka 19.00 - 07.00




Zdroje:
http://www.etel.sk
http://www.slovanet.sk
http://www.amtel.sk
http://www.nextra.sk
http://www.sme.sk

Neprehliadnite: