Po tom, ako sa začala liberalizácia trhu na poli hlasových služieb 5 alternatívnych operátorov podpísalo prepojovacie zmluvy so spoločnosťou
Slovak Telekom. Prvým “mohykánom” bol Slovanet a neskôr sa pridali spoločnosti
eTel, Amtel, Nextra a Dial Telecom. Sloboda výberu je obmedzená tým, že musíte byť zákazníkom Slovak Telekomu. Čo znamená, že musíte platiť mesačný paušál okrem toho najmenšieho ST Mini. Každý alternatívny operátor má svoju štvorcifernú predvoľbu, ktorú treba vytočiť pred volaním, ak chcete využiť práve jeho služby. Na využívanie služieb jedného z nich je nutné mať podpísanú zmluvu s ním. Je možné mať podpísané zmluvy aj so všetkými týmito operátormi naraz. Na internete sa objavili reklamy typu
ušetrite až 50% s voľbou operátora. Nižšie ceny ponúkajú alternatívni operátori najmä pri medzimestských volaniach a volaniach do mobilných sietí. Predstavíme si jednotlivých operátorov a ich hlasové služby.
Nextra Nextra predstavila svoje hlasové služby pod značkou
Nextra Hlas. Voľbu Operátora /
Carrier Selection pre Nextru je predvoľboa
1016. Ponuka hlasových služieb je v prípade Nextri veľmi široká. Nextra zatiaľ eviduje najviac bytových zákazníkov, ktorých počet sa pohybuje okolo 2000. Spoločnosť ponúka paušálne služby s predplatením množstvom minút/peňazí ako aj služby bez viazanosti a bez paušálnych poplatkov. Príkladom služby bez viazanosti je
Nextra Hlas. Platíte len toľko, koľko prevoláte bez paušálnych poplatkov.. Viac info na
02/ 58 228 228 Slovanet Slovanet je operátor s druhým najväčším počtom klientov. Predvoľba pre využívanie jeho služieb je
1010. Slovanet ponúka dva hlasové produkty
Ušetrite 400 a Ušetrite 1200, ktoré sú paušálneho typu. Číslo pri programe je minimálna cena hovorného. Infolinka je
0800 111 800.
Dial Telekom Operátor, ktorý začal svoju kampaň ako prvý bol
Dial Telekom. Zmluvy bolo možné podpísať už
od 27. januára 2005. Pri takomto skorom podpise bol bonus kreditu ku programu 15%. Jeho predvoľba je
1055. Hlasová služba, ktorú prevádzkuje nesie názov
Dial 1055. Táto služba nie je paušálna, platí sa len za hovorné. Infolinka je
02/ 2060 2111 Amtel Spoločnosť
Amtel bojuje o svojich zákazníkov s programom
Amphone. Predvoľba Amtelu je
1059. Služba
Amphone Home Basic tiež nie je paušálna, platí sa len za hovorné. Infolinka je
0800 200 200.
eTel Karty môže zamiešať aj operátor
eTel, ktorý má zatiaľ najmenej zákazníkov. Všetky jeho hlasové služby
eTel 1001 Doma, eTel Voice BUSINESS a eTel Voice CORPORATE sú bezpaušálne. Predvoľba je
1001. Infolinka
0800 118 118.
V neskoršom období sa očakáva úplna liberalizácia trhu na poli telekomunikácii, resp. hlasových služieb. Má sa tak stať po tom, ako bude Slovak Telekom
prenajímať časti svojich sietí. Príklad na telefonovanie s alternatívnym operátorom:
Volanie do Bratislavy 1055 + 02 + číslo účastníka Ceny paušálov ST:Zdroj: Slovak TelecomPorovnanie cien programov Slovak Telekomu:*nedeľa bezplatne, sobota - hovory do 30 min. bezplatne
Porovnanie cien programov alternatívnych operátorov:*poplatok za používanie služby je 50 SK, ktorého súčasťou je hovorné
Konečné úspory sú len orientačné. Sú vypočítané na základe rovnomerného využívania všetkých taríf. Označenie silná a slabá prevádzka sa u jednotlivých operátorov líši v časovom rozmedzí ich trvania
eTel – silná prevádzka 07.00 – 19.00 a slabá prevádzka 19.00 - 07.00
Dial Telecom - silná prevádzka 8,00-23,00 a slabá prevádzka 23,00 – 8,00
Amtel - silná prevádzka 09.00 – 17.00 a slabá prevádzka 17.00 – 09.00
Slovanet - silná prevádzka 07.00 – 19.00 a slabá prevádzka 19.00 - 07.00
Nextra – silná prevádzka 07.00 – 19.00 a slabá prevádzka 19.00 - 07.00
Zdroje:
http://www.etel.sk http://www.slovanet.sk http://www.amtel.sk http://www.nextra.sk http://www.sme.sk
Neprehliadnite: