Oracle Project Portfolio Analysis si vyslúžil chválu medzi odborníkmi

Tlačový servis  /  18. 08. 2005, 09:02

Spoločnosť Oracle oznámila rozšírenie radu aplikácií Oracle Projects o nový modul Oracle Project Portfolio Analysis. Inovovaný rad, ktorý je súčasťou aplikačného balíka Oracle E-Business Suite, pomôže novým zákazníkom, aj viac ako trom tisícom existujúcich zákazníkov Oracle Projects lepšie kontrolovať financie a prácu na projektoch prostredníctvom integrovaného riadenia pracovných procesov a financií, zdokonaleného rozpočtovania, lepšieho prehľadu o výkonnosti práce na projektoch a účtovaní.

Lepšia priorizácia projektov s modulom Oracle Project Portfolio Analysis

Nový modul Oracle Project Portfolio Analysis umožňuje firmám a ich jednotlivým oddelením ľahšie plánovať, realizovať a kontrolovať portfólia projektov bez ohľadu na to, ako sú projekty zložité. Manažéri si môžu zobraziť všetky navrhnuté projekty prostredníctvom spoločného filtra. Týmto spôsobom sa dozvedia, ktoré projekty najlepšie zodpovedajú cieľom organizácie, dostupným finančným prostriedkom, požadovanej návratnosti investícií a ďalším kľúčovým kritériám. Pre hodnotenie dopadu financovania projektu s rôznymi mixami portfólia je možné použiť rôzne hypotetické scenáre. Pomocou zobrazení celého portfólia môžu firmy optimalizovať mix realizovaných projektov a znižovať riziká. Oracle Project Portfolio Analysis je jednak cenný nástroj pre interné tímy IT, jednak pomáha optimalizovať poskytovanie služieb v ostatných projektovo orientovaných oddeleniach, napríklad v marketingu, výskume alebo vývoji nových produktov.

Modul Oracle Project Portfolio Analysis bol nedávno vybraný ako jeden zo štyroch ocenených finalistov (z 23 hodnotených riešení) na konferencii Project & Portfolio Management 2005 v kategórii najlepšia technológia pre poskytovateľa služieb. Finalistov zvolila vybraná skupina manažérov IT a boli slávnostne oznámení 28. júna v hoteli Seaport Boston Hotel v Bostone.

„Dostupné nástroje tradične príliš dobre nepodporovali analýzu dopadu zmien strategických priorít na mix navrhovaných projektov,“ povedal Matt Light, riaditeľ výskumu, Gartner Inc. „Avšak v poslednej dobe začali integrované aplikácie pre správu projektov a ich portfólií čoraz lepšie umožňovať posudzovanie alternatívnych scenárov na základe realistického zobrazenia kapacity zdrojov a priebehu aktuálnych kľúčových projektov.“

Lepší prehľad o projektoch

Nová verzia aplikácie Oracle Projects optimalizuje uskutočňovanie projektov v mnohých projektovo orientovaných odvetviach vrátane profesionálnych služieb, strojárenstva a výstavby, správy majetku a verejného sektora. Táto verzia poskytuje integrované riešenie riadenia a kontroly projektov, umožňuje dokonale integrovať priebeh práce, finančnú kontrolu a podnikové operácie globálnych projektov a poskytuje projektovým a programovým manažérom prehľad o výkonnosti práce na projekte prostredníctvom ľahko použiteľného konfigurovateľného rozhrania.

Projektoví manažéri potrebujú byť schopní presne plánovať, predvídať a rýchlo riešiť potenciálne problémy, ktoré by mohli spôsobiť prekročenie pôvodného časového a finančného plánu. S pomocou tejto verzie aplikácií Oracle Projects môžu projektoví manažéri monitorovať výkonnosť práce na projektoch, aktualizovať a posudzovať aktuálne odhady dokončenia projektu na základe automaticky generovaných dát z pracovného plánu, plánu zdrojov, správ o priebehu, prijatých záväzkov a zmenových príkazov. Ostatní rozhodujúci pracovníci, napríklad manažéri prevádzky a členovia vedenia firmy, majú tiež prehľad o výkonnosti projektu, čo zvyšuje finančný prehľad a kontrolu a zároveň znižuje riziká.

Ďalšie vylepšenie radu aplikácií Oracle Projects:

• podpora riadenia programov, ktorá umožňuje programovým manažérom zobrazovať plán programu a finančnú výkonnosť v hierarchii projektov;

• údaje o vytvorenej hodnote, ktoré poskytujú lepší prehľad o výkonnosti projektu;

• podpora podmienene využívaných pracovníkov, ktorých je možné teraz priraďovať k projektom a úlohám, overovať ich časové výkazy oproti nákupným objednávkam, spracovávať ich odpracované hodiny a priamo fakturovať zákazníkom;

• optimalizované plánovanie prostriedkov, ktoré sú odvodzované z podrobných pracovných plánov;

• lepší prehľad a kontrola nad fakturáciou projektov s metódami fakturácie na úrovni úloh a zjednodušená kontrola faktúr pre projektových manažérov.

Nová verzia radu aplikácií Oracle Projects je teraz k dispozícii.

Zdroj:
tlačová správa

Neprehliadnite: