Jozef Ring / 20. 06. 2005, 00:00
Ak si myslíte, že vytvorenie kvalitnej optimalizácie web stránok pre vyhľadávače (SEO) je záležitosť jednej hodiny, tak sa mýlite. Dosiahnuť cieľ, ktorý bol stanovený pred začiatkom optimalizácie je dlhodobý proces. Pri málo konkurenčných slovách sa síce dobrý výsledok v podobe vyšších pozícií vo vyhľadávačoch môže dostaviť pomerne rýchlo, ale väčšinou to trvá aj niekoľko mesiacov a je za tým skutočne veľa práce.
Avšak musím pripomenúť, že ani vyššie pozície nemusia zaručiť, že si aj niekto Vašu službu, produkt alebo tovar aj skutočne objedná. Optimalizácia pre vyhľadávače si nekladie za cieľ zvýšiť návštevnosť stránok. Jej primárnym cieľom je zisk stránky.
Týmto článkom sa Vám pokúsim predstaviť pár SEO tipov, ktoré by mohli pomôcť zlepšiť Vaše pozície stránok vo vyhľadávačoch a priviesť cielených návštevníkov.
Je najdôležitejším miestom stránky pre vyhľadávače. Opakované vkladanie toto istého slova za sebou môže znamenať penalizáciu vyhľadávačmi.
Meta tag descriptions je ďalším dôležitým miestom stránky pre vyhľadávače. Použite kľúčové slovo raz maximálne dvakrát v Meta tagu descriptions. Je možné, že sa zobrazí v mieste popisu výsledku vyhľadávania. Avšak väčšina vyhľadávačov už meta tagom neprikladá veľký význam, takže si nemyslíte, že ak dáte kvantum kľúčových slov do tohto tagu, vyšvihne to vašu stránku do čela.
Umiestňujte tag H1 na horné miesto stránky a vkladajte do neho kľúčové slová. Často pomáha k lepším výsledkom a mnoho krát sa zobrazuje vo výsledku vyhľadávania.
Každý odkaz z inej stránky zvyšuje Vašu dôveryhodnosť a znamená, že stránka, na ktorej máte odkaz verí, že Vaša stránka má určitú hodnotu. Ale nie každý odkaz má tu istú váhu. Preto budujte spätné odkazy len na kvalitných stránkach. Pozor ale na opačný efekt, teda odkazy zo stránok, ktoré sú nedôveryhodné (penalizované vyhľadávačmi) vašej stránke môžu uškodiť.
Keď tvoríte spätné odkazy, uistite sa, že text v týchto spätných odkazoch obsahuje kľúčové slovo. Tak napríklad text odkazu "kliknite tu" nepomôže zvýšiť Vaše pozície vo vyhľadávačoch, ako napríklad použite kľúčových slov "reklama a propagácia". Taktiež nezabudnite vložiť kľúčové slová aj do popisu odkazu.
Nie vždy je kvalitný obsah to, čo užívatelia hľadajú. Avšak práve tento obsah milujú vyhľadávače. Nesnažte sa ich však oklamať neužitočným alebo nerelevantným obsahom. Nechcú ho nie len vyhľadávače, ale budete ním otravovať aj samotných užívateľov. Vysoká hustota kľúčových slov vedie k penalizácií, tvorte Váš obsah prirodzene.
Držte veľkosti vašich súborov tak malé, ako sa to dá. Stránky sa potom budú načítavať rýchlejšie, návštevníci aj vyhľadávače to majú radi.
Textu v <strong> a <em> prikladajú vyhľadávače väčšiu váhu. Vkladajte kľúčové slová do týchto elementov, ale netreba to prehnať.
Vyhľadávače čítajú text, ale nevidia obrázky. Vkladajte do ALTu obrázku text, ktorý vyhľadávaču povie, o čom je obrázok a taktiež pomáha užívateľom, ktorý surfujú s vypnutými obrázkami. Uistite sa, že ste vložili do Alt tagu kľúčové slovo.
Vytvárajte stránky hlavne pre návštevníkov a nie iba pre vyhľadávače. Keď budete mať stránku preoptimalizovanú, budete mať veľa návštevníkov, ale čo z nich, keď stránku okamžite po načítaní zatvoria, pretože texty na nej budú pre človeka nečitateľné.
Jozef Ring - Webring.sk
Autor je project managerom štúdia webRing, ktoré sa zaoberá tvorbou a propagáciou web stránok.
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk