5 právd o optimalizácii pre vyhľadávače (SEO)

Jozef Ring  /  26. 04. 2005, 00:00

"Iba za 500 korún Vám garantujeme prvé miesta vo vyhľadávačoch! Pomocou nášho registračného software Vás zaregistrujeme do 2500 najobľúbenejších vyhľadávačov a do 24 hodín máte prvé miesta isté!" ... zdajú sa Vám tieto vety ako nezmysel? Áno, mate pravdu. Prečo?

 

Pravda č. 1: Top pozície vo vyhľadávačoch Vám nemôže garantovať žiaden SEO profesionál

Zákazník, ktorý chce na svojich web stránkych previesť optimalizáciu pre vyhľadávače, musí pochopiť to, že žiadna SEO firma nemôže garantovať výsledok svojich služieb. SEO firma môže klientovi garantovať svoju najväčšiu snahu o najlepší výsledok, ale žiadne konkrétne výsledky sa garantovať nedajú.

Výsledky vyhľadávania a ich databáza stránok sú súkromným majetkom vyhľadávačov a nikto z vonku nemá nad nimi kontrolu. Žiaden SEO expert nepozná algoritmus radenia výsledkov, ktorý sa navyše neustále mení.

SEO firmy, ktoré ponúkajú garancie, zámerne pletú zákazníkov a tvoria tým mylnú predstavu o SEO službách. SEO experti nemôžu garantovať umiestnenie v prvej desiatke na žiadne kľúčové slovo v žiadnom vyhľadávači. Toto je jednoducho trik, ktorý používajú neetické SEO spoločnosti na získanie dobrého obchodu.

Garancie dobrého výsledku používané neetickými SEO firmami škodia tomuto priemyslu a tvoria prekážky skutočným firmám robiť seriózny obchod.

Pravda č. 2: Neexistuje viac ako 2500 vyhľadávačov

Niektoré SEO firmy a spoločnosti, ktoré ponúkajú registráciu do vyhľadávačov prehlasujú, že zaregistrujú Vašu stránku do viac ako 1000 vyhľadávačov. Faktom však je, že neexistuje žiadnych viac ako 1000 vyhľadávačov, nie je ich tisíc a dokonca ani sto.

Vyhľadávačov, ktoré Vám môžu priniesť nejakú návštevnosť, je maximálne 15 až 20 a kontrolujú 90% internetovej populácie.

Tieto "tisíce" vyhľadávačov, do ktorých Vás chcú neetické firmy zaregistrovať, sú väčšinou link farmy*. Tieto stránky Vám však sotva prinesú sľubovanú návštevnosť. Navyše Vám hrozí, že takouto registráciou riskujete penalizáciu v skutočných vyhľadávačoch.

Pravda č. 3: SEO sa nerobí pomocou registračného softwaru

Určite ste sa museli stretnúť so softwarovými programami, ktoré prehlasujú, že plne automatizujú proces optimalizácie pre vyhľadávače a registráciu do nich a úplne Vás zbavia tejto nezaujímavej práce.

Je to software, ktorý môže urobiť optimalizáciu pre vyhľadávače jednoduchšou. Ale za SEO stojí mnoho úloh, ktoré nemôžu byť vhodne ovládané len s týmto softwarom samotným.

Beztak, mnoho týchto softwarov sú bezcenné a často sú označované ako spam programy. Niektoré z nich dokonca generujú doorway pages**, ktoré väčšina vyhľadávačov doslova nenávidí. A nakoniec Vašu stránku potrestajú penalizáciou za používanie zakázáných praktík.

Preto ak Vám niekto tvrdí, že zaregistruje Vašu stránku do vyhľadávačov jednoducho a bez komplikácií, buďte si istý, že to urobí pomocou takéhoto softwaru.

Pravda č. 4: SEO nie je otázkou 48 hodín

Poctivá SEO optimalizácia pre vyhľadávače zaberá mnoho času. Neexistuje žiadna garancia rýchleho úspechu.

Môžete naraziť na firmu hlásajúcu "Garantujeme top pozície do 48 hodín". Pre Vás ako klienta je to určite lákavejšia ponuka ako od SEO firmy ktorá hovorí "potrebujeme 5 až 6 mesiacov na splnenie Vašich zámerov".

SEO firmy, ktoré predstavujú optimalizáciu pre vyhľadávače ako jednoduchý a rýchly proces, nehovoria pravdu. Optimalizácia pre vyhľadávače potrebuje veľkú dávku trpezlivosti.

Pravda č. 5: SEO firmu si nevyberajte podľa ceny, ale podľa kvality služieb

Služby SEO spoločností sa od seba líšia. Skôr, ako si vyberiete firmu, ktorá Vám bude prevádzať optimalizáciu pre vyhľadávače, zistite, aké služby ponúka. Skontrolujte, ako dlho táto spoločnosť pôsobí na trhu. SEO firma "X" si môže sa svoje služby účtovať menej peňazí ako firma "Y".

Ak sa vo výbere SEO firmy neunáhlite, preštudujete a porovnáte si služby oboch spoločností podrobne, zistíte, že firma "X" Vám ponúkla napísanie obsahu alebo optimalizáciu stránok. Ale firma "Y" sa naproti tomu postará o budovanie spätných odkazov a tým pádom o zvyšovanie link popularity*** Vašej stránky.

Navyše, môžete zistiť, že firma "X" neponúka žiadne udržiavanie pozícií vo vyhľadávači, ktoré pre Vás dosiahli, zatiaľ čo firma "Y" sú rozhodnutá udržiavať Vašu web stránku na ďalších šesť mesiacov.

Ak neviete ohodnotiť, čo dostanete za každú službu, budete mať sklon rozhodovať sa iba na základe ceny a prehliadať iné faktory, ktoré sú nevyhnutné pre dlhotrvajúci úspech Vašej stránky vo vyhľadávačoch.

V SEO službách existuje veľa aspektov a každý z nich môže byť rozhodujúci pri výbere SEO spoločnosti, ktorá sa postará o kvalitnú optimalizáciu pre vyhľadávače, ktorú Vaše stránky bezpodmienečne potrebujú, ak sa chcú presadiť v silnej konkurencii ostatných firiem.


SEO - search engine optimization - optimalizácia pre vyhľadávače

* Link farma

Link farmou sa dá označiť stránka, ktorá bola vytvorená za účelom lepšieho výsledku vyhľadávania. Obsahuje väčšinou výhradne dlhý zoznam nerelevantných odkazov na iné stránky. Tieto druhy stránok sú penalizované takmer vo všetkých vyhľadávačoch, vrátane Google.

** Doorway pages

Doorway page je vlastne jednoduchá web stránka navrhnutá špeciálne ako vstup do webového sídla. Doorway pages sú vytvárané primárne pre vyhľadávače a nie pre ľudí, to znamená, že vyhľadávacím robotom je predkladaná iná stránka ako ľuďom.

Jediným účelom vytvárania doorway pages je zlepšenie pozícií na konkrétne kľúčové slovo alebo frázu. Tieto pozície potom stránkam zabezpečujú zvýšenie návštevnosti stránok.

*** Link popularity

Rozumie sa tým popularita odkazov, to jest počet odkazov, ktoré vedú na Vašu stránku z iných web stránok.

Analýzu Link Popularity používa niekoľko vyhľadávačov (Google, Yahoo!, MSN) na to, aby zistili, koľko stránok je prepojených s tou Vašou. Čím viac odkazov máte, tým ľahšie je Vaša stránka vyhľadávaná a tým získavate viac návštevníkov.


Jozef RING - www.webring.sk

Neprehliadnite: