Google je pripravený ponúknuť grafickú reklamu

Redakcia Inet.sk  /  25. 04. 2005, 00:00

Po dlhých rokoch Google, ktorý ponúkal svojim partnerom len textovú reklamu, konečne prichádza s grafickou reklamou. Grafické reklamy sa budú zobrazovať len na stránkach partnerov, samotný Google bude naďalej zobrazovať len textovú reklamu. Viac informácií nájdete v článku.

Dnes vyhľadávací gigant povolil svojim reklamným zadávateľom používať animované reklamy na stránkach svojich partnerov. Google zároveň povolil svojim zadávateľom možnosť si určiť na ktorých stránkach partnerov sa budú ich reklamy zobrazovať a je jedno, či sa jedná o veľkého partnera ako je The New York Times, či oveľa menšieho.

Tento krok je jedným z prvých, ale nie posledných, ktoré majú reklamným zadávateľom priniesť väčšiu kontrolu nad zobrazovaním ich reklám, aby si mohli určiť kedy, kde a ako sa zobrazí ich reklama. Predtým zadávatelia mohli len určiť na ktoré kľúčové slová sa zobrazí ich textová reklama na stovkách súvisiacich stránkach v reklamnej sieti Google.

Týmto krokom sa Google možno podarí obnoviť veľkú reklamnú sieť, ktorá si získala veľkú obľubu koncom roka 1990. Vtedy, veľkí priemyselní lídri ako DoubleClick kontrolovali predaj reklám na niekoľko tisíckach stránok, zameriavajúc sa na zobrazovanie bannerovej reklamy podľa špeciálnych kategórií. Neskôr však bublina okolo internetovej reklamy praskla a dnešné reklamné siete ako Fastclick získali trochu sily z bývalých sietí, ale ich meno nie je zárukou. Práve Google by mal vyplniť tento priestor, ktorý tu ostal po týchto rozpadnutých reklamných sieťach a svojim menom tak zaručiť zadávateľom úspešnosť ich reklám.

Tento nový reklamný program od Google sa volá Site Targeting a dneska bol predstavený v testovacej podobe, postupne však bude do dvoch týždňov dostupný všetkým reklamným zadávateľom. Zadávatelia budú môcť určiť nielen stránky, kde sa zobrazí ich reklama, ale napríklad aj kategóriu. Google preto bude podrobnejšie prehliadať stránky, aby mohol pomocou ich obsahu určiť ich správnu kategóriu.

Keďže Google ešte nemá veľké skúsenosti s grafickou reklamou, rozhodol sa pre ňu zaviesť niektoré obmedzenia. Napríklad nebude povolená blikajúca reklama, ktorá sa neustále dookola opakuje. Čo určite uvítajú najmä návštevníci tých stránok, kde sa budú tieto reklamy zobrazovať.

Michal Slančík
xdeimosx@inet.sk
http://slancik.blog.sme.sk

Zdroj: CNET News.com

Neprehliadnite: