Jana Gombošová / 19. 03. 2005, 00:00
Podľa výsledkov prieskumu, ktorý januári tohto roku zrealizovala na vzorke 1000 respondentov spoločnosť GfK Slovakia, sa internet postupne dostáva aj do menších slovenských miest, prestáva byť doménou mladých ľudí a stáva sa súčasťou života väčšinovej slovenskej populácie.
Na základe výsledkov omnibusového prieskumu spoločnosti GfK Slovakia z januára tohto roku má už takmer polovica (48,2%) obyvateľov Slovenska vo veku nad 15 rokov v súčasnosti možnosť prístupu na internet.
Koľko % slovenskej populácie má prístup k internetu?
Tabuľka nižšie ukazuje, ako sa vyvíjalo percento potencionálnych používateľov internetu od roku 1999. Možnosť prístupu na internet však ešte neznamená reálne využívanie tejto služby. Približne 80% tých, ktorí majú prístup na internet, ho aj reálne využívajú.
1999 |
2000 |
2001 |
01.2004 |
06.2004 |
01. 2005 |
10% |
17,3% |
25% |
41% |
43% |
48,2% |
Najčastejšie ide o prístup na internet na verejných miestach (22,3%) ako sú internetové kaviarne, knižnice a pod. Veľká časť populácie má tiež možnosť prístupu na internet na pracovisku. Len 13,4% slovenskej populácie má zriadený prístup na internet v domácnosti.
Takmer denne využívajú internet najmä vysokoškoláci (35,5%) a stredoškolsky vzdelaní ľudia s maturitou, vo veku od 19 do 60 rokov.
Regionálne vedie v dostupnosti internetu Bratislavský kraj, nasledovaný Košickým. Penetrácia internetu v domácnostiach je taktiež najvyššia v Bratislavskom kraji, kde dosahuje 25%.
Kľúčovým faktorom pokračujúcej internetizácie na Slovensku bude rast využívania internetu v domácnostiach. Ten bude závisieť predovšetkým od ďalšieho vývoja cenovej politiky providerov, resp. regionálnej distribúcie poskytovania pripojenia na internet.
Zdroj: GfK
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk