ORANGE SLOVENSKO V ROKU 2004 OPÄŤ ZVÝŠIL NÁSKOK PRED KONKURENCIOU

Tlačový servis  /  17. 02. 2005, 11:39

Spoločnosť Orange Slovensko ukončila svoje hospodárenie v roku 2004 s celkovými výnosmi z hlavnej činnosti vo výške 19,221 mld. Sk. Zisk spoločnosti pred zdanením, odpismi, úrokmi a amortizáciou (EBITDA) dosiahol v uplynulom roku 8,651 mld. Sk. Výnosy spoločnosti z poskytovaných služieb predstavovali 18,689 mld. Sk. Spoločnosť si upevnila svoje vedúce postavenie na slovenskom telekomunikačnom trhu, keď jej celkový podiel na výnosoch z poskytovaných služieb bol podľa jej odhadov medziročne o 6,9 % vyšší ako v roku 2003 a dosiahol 38,5 %. Orange Slovensko tak nielen potvrdil svoju vedúcu pozíciu v počte zákazníkov, ale stal sa najväčším telekomunikačným operátorom na slovenskom trhu aj vo výnosoch.

V medziročnom porovnaní vzrástol objem celkových výnosov spoločnosti o 18,2 % a zisk pred zdanením, odpismi, úrokmi a amortizáciou (EBIDTA) o viac ako štvrtinu. Marža na úrovni EBITDA z výnosov poskytovaných služieb sa zvýšila o 2,12 percentuálneho bodu na 46,29 %, čo znamená medziročný nárast o 4,8 %. Hospodárske výsledky sú vyrátané podľa medzinárodných účtovných štandardov.

Celkový počet aktívnych zákazníkov spoločnosti Orange Slovensko vzrástol v medziročnom porovnaní o 14,3 % na 2 360 573 užívateľov, pričom už 50% zákazníckej bázy tvorili zákazníci fakturovaných služieb. „V roku 2004 naša spoločnosť úspešne pokračovala v programe migrácií zákazníkov predplatených služieb na paušály. Možnosť prechodu z predplatenej služby Prima na výhodnejšie paušály využilo viac ako 127 tisíc zákazníkov Orangeu, tretina z nich počas predvianočnej kampane,“ hovorí P. Lančarič.

Napriek významnému nárastu počtu zákazníkov vzhľadom na úroveň penetrácie spoločnosť Orange Slovensko prvýkrát od roku 1997 zaznamenala pozitívny obrat vo vývoji priemerného mesačného výnosu na jedného užívateľa, ktorý vzrástol v medziročnom porovnaní o 2 % na 697 korún. „Znamená to, že naši zákazníci v uplynulom roku využívali poskytované služby vo väčšom rozsahu ako pred rokom aj vďaka výhodnejším cenám,“ uviedol P. Lančarič.

Výnosy z dátových služieb boli aj v roku 2004 najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosov. Oproti 10 % v roku 2004 dosiahli 12 % celkového ročného obratu. Počet obrazových správ odoslaných zákazníkmi Orangeu sa v priebehu roka zvýšil o 560 %. Obrazové správy aktívne využívalo v závere roka o 473 % viac zákazníkov ako v rovnakom období rok predtým. Spoločnosť Orange Slovensko evidovala ku koncu roka 2004 takmer 400 tisíc zákazníkov dátových služieb (bez započítania služby SMS), z toho takmer polovicu tvorili užívatelia služby Orange World. Celkový počet zákazníkov využívajúcich mobilné dátové služby vzrástol v priebehu roka vyše trojnásobne, kým objem presenených dát v sieti GSM/GPRS viac ako päťapolkrát.

„Výsledky uplynulého roka naznačujú, že rok 2005 bude v sieti Orange Slovensko rokom dynamického rozvoja dátovej prevádzky, a to aj vďaka rýchlemu internetu s technológiou EDGE, ktorý pod názvom Orange internet naša spoločnosť predstavila v januári 2005. Veríme, že vďaka atraktívnej ponuke oslovíme veľkú časť záujemcov o lacné a rýchle pripojenie do internetu. Našim cieľom je zaradiť sa medzi vedúcich poskytovateľov služieb internetového pripojenia pre domácnosti na Slovensku. K dnešnému dňu sme jednotkou v pokrytí signálom EDGE napriek tomu, že služby rýchleho mobilného internetu ponúkame len od januára 2005,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič. Druhým strategickým zámerom spoločnosti je podľa jej generálneho riaditeľa pokračovanie substitúcie služieb pevnej linky službami mobilnej komunikácie.

„Tak, ako sme doteraz dokázali ponúknuť reálnu alternatívu službám pevnej siete v podobe Paušálu 30 mini, Paušálu 30 maxi a Orange internetu, už v najbližších dňoch uvedieme do komerčnej ponuky ďalšiu významnú novinku – Priamu linku s paušálom, ktorý je mobilnou alternatívou ďalšieho volacieho programu pre pevné linky spolu s exkluzívnym domácim telefónom,“ uviedol P. Lančarič. Zákazníci si budú môcť Priamu linku kúpiť exkluzívne na predajných miestach Orangeu
už 14. februára 2005.

ZDROJ: tlačová správa

Neprehliadnite: