Slovanet na vlastné náklady stabilizoval preťažené zariadenia Slovak Telecomu

Tlačový servis  /  30. 11. 2004, 00:00

Výpadky DSL služby ISP Gate Slovak Telecomu, o ktorých minulý týždeň informoval najväčší alternatívny poskytovateľ internetu, boli dočasne vyriešené. Slovanet v záujme svojich klientov na vlastné náklady doplnil preťažené zariadenie ST o svoju technológiu. Testy ukázali, že v novej konfigurácii bude zariadenie fungovať stabilne. Klienti vysokorýchlostného internetu ale zaznamenávajú ďalšie každodenné prerušenia prevádzky, ktoré sa dotýkajú priamo DSL prípojok Telecomu. Slovanet znovu vyzýva svojho dodávateľa (ST) na kontinuálne zabezpečenie kvality služieb. Neriešenie problému ST by mohlo spôsobiť narušenie dôvery k rýchlemu DSL internetu.

Spoločnosť Slovanet minulý týždeň informovala o príčinách výpadkov DSL služieb, ktoré boli zavinené spoločnosťou Slovak Telecom. Monopolný operátor vo svojej správe zo dňa 26.11. potvrdil, že výpadky spôsobujú preťažené zariadenia na jeho strane. Pomocou týchto zariadení by mal ST dodávať Slovanetu objednanú kapacitu prepojenia na úrovni 100 Mbit/s.

„V skutočnosti nám však ST, vďaka nedostatočnej kapacite svojich zariadení, nebol schopný dodávať objednanú prenosovú rýchlosť. Bohužiaľ, ST vôbec nezareagoval na naše výzvy, aby zabezpečil minimálne takú rýchlosť služby ISP Gate, za ktorú platíme. Vo svojich vyhláseniach navyše žiadajú, aby sme si prikúpili ďalšiu službu a tým pádom naďalej platili viac za niečo, čo má podľa zmluvy fungovať,“ vysvetľuje Peter Tomášek, technický riaditeľ Slovanetu. „Aby sme obmedzili dosah problémov ST na našich klientov, rozhodli sme sa dočasne na vlastné náklady doplniť preťažené zariadenia ST o vlastnú technológiu. Pomocou technických prostriedkov Slovanetu došlo už počas tohto víkendu k stabilizácii a k ďalšiemu preťaženiu v ST nedochádza.“

V posledných týždňoch zaznamenáva Slovanet od svojich klientov informácie o ďalšom type výpadkov DSL služieb ST. Denným pravidlom sa stávajú skoré ranné prerušenia prevádzky, ktoré zasahujú rozsiahle časti DSL siete monopolu. „Slovak Telecom o týchto výpadkoch DSL prípojok buď neinformuje vôbec, alebo veľmi oneskorene. My potom nemáme možnosť našich klientov informovať, aby sa na takúto nepríjemnosť mohli aspoň čiastočne pripraviť,“ popisuje zložitú situáciu Peter Tomášek.

Spoločnosť Slovanet ako najväčší alternatívny poskytovateľ internetu týmto znovu vyzýva Slovak Telecom, aby zabezpečil služby v rámci svojich povinností v objednanej a platenej kvalite. „Našim prioritným záujmom je poskytnúť našim klientom kvalitné služby bez výpadkov. Veríme, že ST zdieľajú tento záujem a venujú riešeniu výpadkov ST DSL prípojok zvýšenú pozornosť. Ďalšie neriešenie problému môže v krátkom čase narušiť dôveru celého trhu k vysokorýchlostnému internetu ADSL,“ upozorňuje Peter Tomášek.

Neprehliadnite: