Podrobné vyjadrenie Slovak Telecomu k sťažnosti na reklamu na Rodinný internet

Tlačový servis  /  15. 11. 2004, 14:39

V sťažnostiach bola napádaná nutnosť platiť „Poplatok za telefónnu linku“, resp. poplatok za „Volaci program“ alebo „zaplatiť aj hlasovú službu“. Ako samotný názov služby „volací program“, resp. názov platby „mesačný poplatok za volací program“ naznačuje, v tomto prípade ide predovšetkým o produkt určený predovšetkým na telefonovanie. Tento poplatok teda nemá nič spoločné s poplatkom za zvýhodnené pripojenie do internetu (t.j. mesačný poplatok za Rodinný internet vo výške 299 Sk bez DPH). V reklame na Rodinný internet Slovak Telecom na túto nutnosť upozorňoval a bolo špecifikované, ku ktorým volacím programom si zákazník môže objednať službu Rodinný internet.

Sťažnosti rovnako naznačovali, že v reklame nie je spomenutá nutnosť „ďalšieho poplatku pre providera“, resp. „zaplatiť niektorý z programov prístupu k internetu“, či už u ST alebo iného poskytovateľa internetových služieb. Jeden zo sťažovateľov tiež upozorňoval na nutnosť vybrať si poskytovateľa internetových služieb, ktorý umožňuje pripojiť sa v Tarife A. V reklame na službu Rodinný internet o obidvoch skutočnostiach informoval Slovak Telecom vetou “Zároveň je potrebné vybrať si poskytovateľa internetových služieb, ktorý vám umožní pripájať sa v Tarife A“.

Sťažovatelia ďalej naznačovali, že na rozdiel od reklamy, v skutočnosti služba Rodinný internet neposkytuje neobmedzené pripojenie do internetu, pretože služba Rodinný internet je časovo obmedzená. Slovak Telecom trvá na tom, že Rodinný internet poskytuje neobmedzené pripojenie bez ohľadu na dĺžku stráveného času či prenesený objem dát každý pracovný deň od 16:00 do 7:00 a cez víkendy non-stop. V reklame na službu Rodinný internet bol o tejto skutočnosti zákazník dostatočne informovaný.

Poslednou napadnutou záležitosťou bolo údajné neposkytovanie modemov zo strany ST, ktoré sú nutné pre využívanie pripojenia do internetu so službou Rodinný internet. Spoločnosť Slovak Telecom na svojich miestach predáva analógové modemy za prístupnú cenu. Slovak Telecom však nevidí dôvod, aby v reklame na službu Rodinný internet musel informovať zákazníka aj o hardvérových či softvérových potrebách. Rovnako by sme potom mohli tvrdiť, že pri reklame na nový volací program by sme mali oznámiť, že na telefonovanie musí mať zákazník telefón.

zdroj: Slovak Telecom

Neprehliadnite: