VÚB a Dunaj.sk - oficiálne stanovisko VÚB

Redakcia Inet.sk  /  28. 10. 2004, 00:00

Poskytli sme banke VÚB i prevádzkovateľovi Dunaj.sk priestor pre ich stanoviská k článku VÚB a Dunaj.sk – červená vašim nákupom, ktorý bol na Inet.sk zverejnený 27.10.2004. Túto možnosť využila len banka VÚB.

OFICIÁLNE STANOVISKO VÚB

VÚB banka sa snaží poskytovať všetky služby elektronického bankovníctva k spokojnosti svojich klientov. V prípade vzniknutých problémov, ktorým sa nevyhne žiadny systém založený na elektronickej komunikácii klient - banka, je v záujme banky, aby boli čo najrýchlejšie odstránené. Služba e Platby VÚB je špecifická tým, že eventuálny problém môže vzniknúť ako na strane banky - t.j. problém s úhradou cez platobný portál alebo potvrdením platby, tak na strane klienta (internetového obchodníka) - funkčnosť komunikačného kanála medzi stránkou s internetovým obchodom a bankou. Z tohto dôvodu býva riešenie problému časovo náročné.

V prípade klienta VÚB, pána Michala Slančíka, bol problém riešený bankou, ako aj dodávateľom informačného systému. Po preverení všetkých skutočností a úspešnom vykonaní testovacieho nákupu na stránke dunaj.sk, odoslal 2.9.2004 zodpovedný pracovník pánovi Michalovi Slančíkovi e-mail s doporučením, aby starostlivo zadal všetky prihlasovacie prvky pri prihlasovaní na platobný portál e Platby VÚB. Dôvodom tohto doporučenia bol fakt, že pri nesprávne zadaných prihlasovacích prvkoch sa mohlo zobraziť chybové hlásenie o nesprávnom formáte vstupných dát. Dovolíme si podotknúť, že na e mailovú adresu e_platby@vub.sk nebol od pána Michala Slančíka medzi 24.8 a 2.9.2004 doručený žiadny ďalší e-mail. Chyba uvedená v ďalšom e-maili od pána Michala Slančíka ("Nemáte prístup k obchodu v testovacom režime"), ktorý prišiel ako odpoveď na e-mail zaslaný bankou, sa prejavila ojedinele v tomto konkrétnom prípade a preto ju nebolo možné okamžite detekovať. Chyba bola odstránená 30.8.2004 a odvtedy sa nevyskytuje. VÚB banka sa klientovi - pánovi Michalovi Slančíkovi ospravedlňuje, že nebol o odstránení tejto chyby upovedomený
.

Silvia Nosálová
ved. tlačového odd. a hovorkyňa VÚB, a.s.


Komentár autora článku

V rekcii na oficiálne stanovisko VÚB, by som chcel len podotknúť, že prihlasovacie prvky boli vždy zadávané správne. Ako píšem v článku z 27.10.2004, tak tieto prihlasovacie údaje, keď som vyplnil prihlasovacie polia e Platieb, som skopíroval do prihlasovacích polí do Internet Bankingu (prihlasovacie údaje pre e Platby sú totiž rovnaké aj pre Interbet Banking), pričom prihlásenie do Internet Bankingu prebehlo úspešne, ale do systému e Platby žiaľ nie.

Rovnako môžem dokázať, že v období medzi 24.8. a 2.9.2004 som zaslal na adresu e_platby@vub.sk aj druhý e-mail. Keby sa e-mail nepodarilo odoslať, prišla by mi o tom správa z môjho SMTP servera. Lenže e-mail prešiel a tak buď sa stratil po ceste, alebo ho pracovníci VÚB prehliadli.

Som rád, že VÚB sa ospravedlnila a tým dokázala, že jej na svojich zákazníkoch záleží. Ale stále ma mrzí fakt, že sa nevyjadrili k tomu, že nikto v ich pobočke nebol schopný odpovedať na moje otázky, a že jej zamestnanci nepoznajú služby, ktoré sú nám zákazníkom poskytnuté. Ďalej ma mrzí, že som nedostal odpoveď na môj e-mail z 2.9.2004, v ktorej ma mohli oboznámiť, že našli chybu, ktorá znemožňovala moje prihlásenie do systému e Platby.

Dúfam, že už žiadny zákazník VÚB sa s podobnými problémom nestretne a prajem VÚB veľa spokojných zákazníkov.

Michal Slančík (xdeimosx@gmail.com)

Neprehliadnite: