Kontextová reklama a smrť nejdú dokopy

Matúš Serdula  /  28. 07. 2004, 00:00

Kontextová reklama funguje už na viacerých spravodajských stránkach na Slovensku a aj v Česku. Podľa obsahu článku systém automaticky vyhodnotí aká reklama je pre daný článok vhodná. Pri článku o počítačoch to bude napríklad reklama na predajcov počítačov. Takýto systém však niekedy dokáže byť trošku morbídny. Pri článkoch o smrti českého speváka, ktorý zomrel pri potápaní, systém zobrazuje reklamu na potápačský výstroj.

Kontextová reklama je skvelá vec. Ak na spravodajskej stránke napíšu článok v ktorom autor použije slová "prietokový ohrievač", návštevníkom stránky sa zobrazí textová reklama na prietokové ohrievače.

Avšak ak článok informuje o smrti mladého dievčaťa, ktoré zomrelo v sprche kde bol namontovaný prietokový ohrievač, účinok kontextovej reklamy nemusí byť pozitívny.

SME.sk: Štrnásťročná záhadne zomrela v sprche

Kontextová reklama k článku:
(názov firmy) Bratislava - ohrievače vody
Potrebujete ohrievače vody? Na našej stránke máte na výber z veľkého množstva ponúk prietokových a zásobníkových ohrievačov vody. Prepravíme nakúpený tovar až k Vám domov!

Potrebujete topné telesá alebo ohrievače?
Ponúkame topné káble, keramické topné telieska, ohrievače vzduchu a plynov, pásové, zásuvné, tyčové, cirkulačné, obručové, priestorové ohrievače, vysokoteplotné prívodové vodiče...


Takýto prípad sa vyskytol aj v Česku. Pri článkoch o smrti speváka Karla Zicha, ktorý zomrel pri potápaní, sa zobrazuje kontextová reklama na potápačský výstroj. Kúpili by ste si po prečítaní takejto správy nový neoprénový oblek?

Tiscali.cz: Zpěvák Karel Zich zahynul při potápění | Diskusia k článku

iDnes.cz: Zahynul zpěvák Karel Zich

Blesk.cz: Karel Zich se utopil!

Kontextová reklama k článku:
Potápění - ExtraSport - obchody odborníků
neoprenové obleky, ploutve, lahve, ventily, masky, šnorchly, žakety, harpuny, bojky, atd.


O reakciu sme požiadali inzerentov a aj spoločnosť, ktorá prevádzkuje systém kontextovej reklamy na slovenských, českých a maďarských stránkach.

Aktualizované

Na otázku ako hodnotí takúto reklamu nám odpovedal jeden z inzerentov, Jan Holan z Extrasport.cz: "Trefil jste se - to se nám také nelíbi, chápu ale provozovatele, že nastavit systém tak, aby fungoval univerzálně je složité".

Súvisiace články:

Platené odkazy začínajú byť populárne aj na Slovensku

Neprehliadnite: