Falošné faktúry a podozrenie z trestného činu

Tlačový servis  /  22. 04. 2004, 12:33

Spoločnosť Slovak Telecom podala dnes trestné oznámenie podľa §250 Trestného zákona vo veci podvodu na neznámeho páchateľa. Spoločnosť zistila, že neznáma osoba neoprávnene v jej mene poslala jej niektorým zákazníkom falošné faktúry a žiadala ich o zaplatenie nedoplatku, ktorý vznikol „zvýšením poplatkov za pevnú linku“ od 1.1.2004.

(Bratislava, 22. apríla 2004) – Spoločnosť Slovak Telecom podala dnes trestné oznámenie podľa §250 Trestného zákona vo veci podvodu na neznámeho páchateľa. Spoločnosť zistila, že neznáma osoba neoprávnene v jej mene poslala jej niektorým zákazníkom falošné faktúry a žiadala ich o zaplatenie nedoplatku, ktorý vznikol „zvýšením poplatkov za pevnú linku“ od 1.1.2004.

Spoločnosť Slovak Telecom sa dôrazne dištancuje od spomínaných faktúr, pretože ku žiadnemu zvýšeniu poplatkov za používanie pevnej linky nedošlo. Neznámy páchateľ vytlačil faktúry na nesprávnom hlavičkovom papieri spoločnosti, ktoré síce obsahuje nové logo, ale ďalej v texte používa  pôvodné obchodné meno spoločnosti Slovenské telekomunikácie.

„Vzhľadom na to, že podľa všetkých doteraz nám dostupných informácií sa neznámy páchateľ zrejme dopustil podvodu, naša spoločnosť prijala okamžité opatrenia na ochranu záujmov našich zákazníkov a zároveň podala orgánom činným v trestnom konaní trestné oznámenie na neznámeho páchateľa vo veci podvodu podľa paragrafu 250 Trestného zákona“ uviedol Ján Kondáš, viceprezident pre korporátnu komunikáciu.

Vo falošných faktúrach sa neznámy páchateľ odvoláva na nariadenie vlády, ktoré stanovuje zvýšenie telekomunikačných poplatkov podľa zákona č.610/2003 Z.z., čo je hrubým zavádzaním a nepravdou. Faktúra je podpísaná neexistujúcou osobou a jeho funkcia v organizačnej štruktúre spoločnosti Slovak Telecom neexistuje. Navyše, k faktúre je pripojený poukaz typu U na zaplatenie vymyslenej sumy. Telefónne číslo uvedené na faktúre je číslom súkromného bytu.

Spoločnosť Slovak Telecom preto odporúča všetkým občanom, ktorí takýto faktúru obdržali, aby sa obrátili na pracovníkov telefonického Centra služieb zákazníkom na bezplatné číslo 0800 123 456, oznámili im túto skutočnosť a v žiadnom prípade sumu, uvedenú na faktúre, neuhradili.

Neprehliadnite: