Tripsoft: Naša úspešnosť pri registrácii uvoľnených domén je 60%

Matúš Serdula  /  12. 03. 2004, 00:00

Jedným z najväčších registrátorov v posledných dňoch je Tripsoft Webhosting. Darí sa im registrovať až 60% uvoľnených domén o ktoré majú ich klienti záujem. Tvrdenia o prideľovaní domén zamestnancami Eurowebu sú podľa nich iba dôsledkom riešenia vlastných komplexov niektorých neúspešných registrátorov.

Na otázky o uvoľňovaní domén nám odpovedal Ing. Ivan Pekarovič (Tripsoft Webhosting - www.tripsoft.sk).

Vašej spoločnosti sa darí registrovať pomerne veľkú časť uvoľnených domén. Ako je to možné?

Od októbra 2003 ponúkame možnosť bezplatnej a nezáväznej rezervácie domén, ktorú využili stovky našich zákazníkov (www.domains.sk). Preto sa teraz snažíme rezervované domény pre zákazníkov zaregistrovať. Teda keď zaregistrujeme pár stoviek domén, môže sa to javiť ako veľký počet, naša úspešnosť je však okolo 60 percent, čo sa myslím nevymyká bežnému priemeru. Samozrejme, keď sa niekto pokúša o 20 domén, zaregistruje ich menej a je menej nápadný ako ten, kto sa pokúša o 1000 domén. Ak chcete presné čísla, za prvých 8 dní sme zaregistrovali 197 z celkového počtu 8777 uvoľnených domén (niečo vyše 2 %).

V priebehu niekoľkých dní ste sa zaradili medzi najväčších vlastníkov domén. Momentálne je na vás zaregistrovaných 357 domén, čo z vás robí štvrtého najväčšieho vlastníka domén. Budete po skončení procesu uvoľňovania domén jednotkou (momentálne je ňou Slovak Telecom)?

V prvom rade Vás musím opraviť. K dnešnému dňu (11.3.2004) sme držiteľmi 202 domén (toto číslo udáva iba zaplatené domény: pozn. redaktora) a sme na 7. mieste. Najväčším držiteľom nie je Slovak Telecom (457 domén), ale Atlantis Systems, s.r.o. (543 domén). Zároveň sme 10. najväčším registrátorom. Podľa môjho odhadu sa dá očakávať mierny nárast počtu našich domén, nie však taký, aby sme sa už v horizonte niekoľkých týždňov posunuli v rebríčku vyššie. Určite nezaspia na vavrínoch ani firmy, ktoré sú pred nami. Navyše, domény, ktoré pre zákazníkov registrujeme pod naším ID, následne prepisujeme na zákazníkov.

Koľko domén ktoré sú na vás zaregistrované bude aj zaplatených?

To nezávisí od nás, ale od zákazníkov, každý z nich má 7 dní na to, aby sa rozhodol, či doménu chce, alebo nie. Podľa prvých dní môžem iba odhadnúť, že zhruba 30 percent z celkového počtu nami registrovaných domén bude opäť uvoľnených.

Čo sa stane s ostatnými doménami, ktoré ľudia čo si ich dali predregistrovať nezaplatia?

Ponúkneme ich ostatným zákazníkom a verejnosti na našich stránkach za rovnakých podmienok ako zákazníkom, ktorí si tieto domény pôvodne rezervovali. Ak o ne nebude záujem, budú expirovať podľa pravidiel SK-NIC. Niektoré domény sme už takto ponúkli a záujem je značný, i keď väčšinou zo strany samotných registrátorov, ktorí ich získavajú pre seba, predpokladám, že s cieľom výhodne ich potom predať.

Čo hovoríte na podozrenie, že uvoľnené domény prideľujú zamestnanci Eurowebu „ručne“?

Nie je nič ľahšie, keď sa niekomu nepodarí zaregistrovať doménu, ktorú chcel, obviniť niekoho iného a tým si riešiť svoje komplexy. Ja toto podozrenie nezdieľam. Nemyslím si, že je to tak, pretože sa nám podarilo zaregistrovať pre našich zákazníkov aj niekoľko zaujímavých domén, ktoré by v prípade postupu, ktorý naznačujete, zrejme patrili niekomu inému. Niekedy si Euroweb tieto problémy vyrába sám, ak jeden deň chodia mailom potvrdenia o zaregistrovaní domény priebežne pár minút po zaregistrovaní, a druhý deň ich pošlú všetky naraz s dvojhodinovým oneskorením, dáva to priestor na všelijaké špekulácie... Skôr sa však prikláňam k názoru, že to pramení z technických nedostatkov systému SK-NIC.

Akou známkou by ste ohodnotili súčasného správcu .SK domény (1 - najlepšia známka, 5 najhoršia)? Môžete povedať čím si správca túto známku podľa vás zaslúži?

Systém SK-NIC je urobený od základu zle, to zrejme spozoroval každý registrátor, ktorý veľakrát za deň vidí jeho nefunkčnosť alebo príšernú pomalosť (a to nielen v kritických chvíľach uvoľnovania nepremigrovaných domén, kedy sa to dá tolerovať, ale aj v nočných hodinách). Ak mám teda hodnotiť technickú úroveň, lepšia známka ako štvorka by to nebola. Veľakrát som upozorňoval na množstvo chýb a bugov, buď som dostal prísľub na riešenie, k čomu však nezriedka ani po pol roku nedošlo, alebo moje maily jednoducho odignorovali. Najlepšie som sa zasmial, keď mi odpovedali, že systém SK-NIC je lepší ako podobné systémy v západných krajinách. Ale radšej sa pod ten e-mail nikto menovite nepodpísal... Objektívne treba priznať, že sem-tam bola zjednaná aj náprava. Technická podpora na trojku s prižmúreným okom.

Súvisiace články:

SK-NIC jednu doménu prideľuje dvom majiteľom

Nové opatrenia SK-NICu ešte viac zvýhodnili používanie skriptov

Technici Eurowebu prideľujú domény jednotlivým registrátorom

Sekcia Domény

Neprehliadnite: