SAS zaznamenáva v roku 2003 rast 13,5%

Tlačový servis  /  12. 03. 2004, 00:00

SAS, najväčšia súkromne vlastnená softvérová spoločnosť na svete, oznámila svoje finančné výsledky za rok 2003, ktoré celkovo činia celosvetový zisk 1,34 miliardy USD. Spoločnosť týmto zároveň zaznamenáva oproti minulému roku rast zisku o 13,5 %. Je to v poradí už 27. rok za sebou, kedy vykazuje príjem s dvojciferným rastom.

“V čase, keď ostatní významní softvéroví dodávatelia zakúšajú zníženie ziskov a škrtanie či už na strane počtu zamestnancov alebo investícií do výskumu a vývoja, SAS pokračuje nielen v raste podielu na trhu, ale i zisku,” hovorí prezident spoločnosti a predseda predstavenstva spoločnosti SAS, Dr. Jim Goodnight. “Kľúčovými faktormi, ktoré stáli za ďalším úspešným rokom, boli naša schopnosť “ušiť” softvér na špecifické potreby firiem toho-ktorého priemyselného odvetvia a pomoc spoločnostiam pristupovať k riadeniu znižovania nákladov, regulačných požiadaviek a profitability ich vzťahov so zákazníkmi, na základe kvalitnej analýzy údajov.”

Ekonomický pokles a trhová nestabilita počas prvej polovice roku 2003 viedla k ostrejšiemu zameraniu sa na presnú predikciu budúcich zdrojov príjmov a znižovania nákladov. SAS naďalej umožňoval svojim zákazníkom rýchlu návratnosť ich investícií a skracovanie implementačnej doby vďaka overenej technológii, čo malo za následok riešenie obchodných prípadov rýchlo a efektívne.

“Tieto dobré výsledky nás veľmi tešia, obzvlášť preto, lebo už koncom prvého kvartálu 2004 uvedieme na trh produkčnú verziu novej, revolučnej technológie SAS®9. Na tejto inteligentnej platforme čoskoro prinesieme našim zákazníkom aj riešenia,” hovorí Jim Goodnight. „Očakávame zvýšený dopyt, pretože spomínané nové zdokonalenia softvéru prenesú našich zákazníkov za možnosti tradičných súčasných business intelligence riešení.”


SAS celosvetovo

Nárast zisku bol silný na všetkých kontinentoch. Na jeho celkovom objeme sa zaslúžila Severná Amerika 46%, 43% pochádza z EMEA (Európa, Stredný Východ a Afrika) a 9% z regiónu Ázie a Pacifiku. Latinská Amerika predstavuje 2% celkového zisku.

Z pohľadu priemyselných odvetví, sú hlavným zdrojom príjmov i naďalej pre spoločnosť SAS finančné služby; predstavujú 34% zo všetkých príjmov. Svoje postavenie si spoločnosť stále upevňuje i vo verejnom (13%) a výrobnom (12%) sektore. Neustále rozvíjajúce sa zdroje ziskov v odvetviach - farmácia, maloobchod, telekomunikácie, vykazujú každé približne 5-7%.

Oblasti, v ktorých SAS zaznamenal významný nárast predaja za uplynulý rok, vrátane kľúčového manažmentu údajov, ktorý sám zaznamenal nárast o viac ako 80%, môžeme charakterizovať ako iniciatívy pre kvalitu údajov. Hovoríme o riešeniach súvisiacich s riadením organizácie ako activity-based management (ABM), activity-based costing (ABCM) a riadenie výkonnosti organizácie – v nových predajoch bol zaznamenaný nárast približne o 40%. Predaj riešení pre IT manažment vzrástol o 35%, riešenia pre riadenie rizík približne o 65%, a riešenia pre riadenie dodávateľského reťazca zdvojnásobili predaj oproti minulému roku.
Za úspechom predaja všetkých spomínaných riešení stoja nové obchodné trendy a hlavne potreba získať lepší prehľad o výdajoch spoločností a vedieť ich efektívne riadiť a tým znižovať.


Kľúčové momenty roku 2003

SAS úspešne pokračuje v dokazovaní skutočnosti, že má najkomplexnejšie riešenie na trhu pre podporu celej podnikovej inteligencie, na všetkých úrovniach podniku – od riadenia ľudských zdrojov, financií, obchodu až po marketing. SAS sa profiluje na trhu ako spoločnosť, ktorá umožňuje svojim zákazníkom ľahko pristupovať k svojim údajom prakticky z akejkoľvek databázy aleby platformy. Spoločnosti tak môžu naplno využiť svoju výhodu svojich investícií do ERP systémov. Správa spoločnosti IDC z augusta 2003 “Worldwide Data Warehousing Tools Forecast and Analysis, 2003-2007,” uvádza, že SAS je stále lídrom na trhu s riešeniami pre prístup k dátovým skladom.

V roku 2003 bolo mimoriadne úspešné riešenie pre CRM (Customer Intelligence – inteligentné riadenie vzťahov so zákazníkmi). Odborný časopis CRM Magazine nazval SAS “lídrom pre CRM trh v oblasti analytiky CRM” a magazine Customer Inter@ction Solutions označil riešenie SAS/Marketing Automation ako CRM produkt roka.

Finančné služby, kde má SAS viac ako 2000 zákazníkov, sú i naďalej pre spoločnosť najsilnejším odvetvím vo vykazovaní zisku. SAS veľmi citlivo pristupuje k výzvam a potrebám tohto sektoru, ktoré momentálne čelí novým regulačným požiadavkám, ako pri Basel II, či problematike boja proti praniu špinavých peňazí, čo si vyžaduje sofistikované riadenie údajov, ich analýzu a kvalitný reporting

Pre potreby čo najkvalitnejšieho a najkomplexnejšieho riešenia riadenia rizík, hlavne pre bankový a posiťovací sektor, SAS minulý rok kúpil dve významné spoločnosti OpRisk Analytics a Stamford, Conn.

Neprehliadnite: