eTel považuje vyjadrenia Slovak Telecom za zavádzajúce

Tlačový servis  /  10. 03. 2004, 00:00

Spoločnosť eTel Slovensko, člen skupiny eTel Group, vedúci alternatívny poskytovateľ telekomunikačných služieb pre podnikových zákazníkov na Slovensku nesúhlasí s vyjadreniami predstaviteľov spoločnosti Slovak Telecom. Argumentáciu ohľadom absencie paušálneho dial-up prístupu do internetu eTel pokladá za zavádzajúcu a súčasný stav hodnotí ako pretrvávanie monopolu ST.

Podľa oficiálneho vyjadrenia prezidenta spoločnosti Slovak Telecom Miroslava Majoroša, „zneužívanie čísel 019xy na poskytovanie hlasových služieb je zároveň jedným z hlavných príčin absencie zavedenia toľko žiadaných paušálnych taríf (flate rate) pri volaniach do internetu.“

eTel Slovensko považuje tieto vyjadrenia spoločnosti Slovak Telecom, spájajúce zneužívanie čísel 019xy na poskytovanie prenosu hlasu prostredníctvom internetu (VoIP) s absenciou paušálneho (flat rate) dial-up prístupu na internet za pokračujúce zavádzanie verejnosti.

„Hlavným dôvodom chýbajúceho paušálneho dial-up prístupu bola doterajšia obchodná politika Slovak Telecom, ktorá ignorovala pojmy ako reverse charging (účtovanie volanej strane) a naďalej ignoruje revenue sharing (podiel na tržbách). Oba tieto obchodné modely pritom priamo vedú k spusteniu služby paušálneho dial-up prístupu na trh“, uvádza Milan Mánik, riaditeľ pre stratégiu a rozvoj.

Prenos hlasu prostredníctvom internetu (VoIP) je celosvetovým technologickým trendom a boj spoločnosti Slovak Telecom proti tejto technológii je nepochopiteľný. „Tzv. zneužívanie čísel 019xy na poskytovanie prenosu hlasu prostredníctvom internetu (VoIP) je v prípade Slovenska iba prirodzeným dôsledkom pretrvávajúceho monopolného postavenia ST a chýbajúceho prepojenia alternatívnych operátorov s ST,“ dodáva Milan Mánik.

ST hodnotí vlastný návrh veľkoobchodnej ponuky pre poskytovanie úzkopásmového pripojenia do internetu ISP pozitívne v zmysle, že ponúka ISP možnosť stať sa komplexným poskytovateľom služby a teda ISP yystupuje voči koncovým užívateľom ako jediný subjekt definujúci produkt a jeho cenu.

eTel už v máji 2003 po prezentácii veľkoobchodnej ponuky na služby poskytované na báze technológie ADSL poukázal na skutočnosť poskytovať tieto služby na princípe paušálneho (flat rate) prístupu. Otázkou ostáva, prečo ST neuplatnili rovnaký postup aj pri produkte ADSL, pokiaľ teraz verejne deklarujú výhody tohto modelu tak pre ISP ako aj pre koncového užívateľa.

Neprehliadnite: