Stratil som sim kartu, čo ďalej?

Peter Polakovič  /  02. 02. 2004, 00:00

Komukoľvek sa môže stať, že jeho SIM karta nedobrovoľne zmení majiteľa. Čo v takomto prípade robiť? Jednému z čitateľov Inet.sk žiaľ SIM kartu ukradli a tak sa na nás obrátil s otázkou - Čo ďalej? Sprostredkovali sme mu zaujímavé odpovede hovorcov mobilných operátorov, ktoré nájdete v článku.

Na hovorcov oboch mobilných operátorov som nasmeroval niekoľko otázok ohľadom problematiky odcudzenia sim kariet. Tu sú otázky a odpovede:

Orange:

Poskytuje spoločnosť Orange služby okamžitého zablokovania sim karty na požiadanie prostredníctvom infolinky?

Peter Tóth, hovorca Orange Slovensko: Áno, po zavolaní Zákazníckej linky 905 (z iných sietí 0905 905 905) a po spojení s operátorom služieb zákazníkom (voľba v hlasovom menu 9 – 1) je možné okamžite zablokovať SIM kartu zákazníka. Identita volajúceho sa overuje požiadavkou na poskytnutie osobných údajov volajúceho a spätným telefonickým kontaktom operátora.

Aké ďaľšie spôsoby na zablokovanie sim kariet poskytuje spoločnosť Orange?

SIM kartu je možné zablokovať aj na základe písomnej žiadosti, ktorú môže zákazník odovzdať na ktoromkoľvek predajnom mieste spoločnosti Orange Slovensko. V záujme predchádzaniu zneužívania stratených, resp. odcudzenych SIM kariet však našim zákazníkom odporúčame zablokovať si SIM kartu prostredníctvom Zákazníckej linky hneď po zistení.

Platia zákazníci za tieto služby?

Jednorazový poplatok za zablokovanie SIM karty je 100,- Sk bez DPH. V prípade, že zákazník požiada o vydanie novej SIM karty, uhradí za jej vydanie poplatok 400,- Sk bez DPH. Znovuzapojenie zákazníka je bezplatné.

Platia uvedené informácie aj pre Prima kartu?

Blokovanie predplatenej karty Prima nie je možné. V prípade, že bola SIM karta odcudzena, odporúčame zákazníkom riešiť vzniknutú situáciu v súčinnosti s políciou. Zákazník môže požiadať o vydanie novej SIM karty. K žiadosti je však nutné priložiť pôvodný obal zo stratenej karty - bez neho nie je možné aktivovať novú SIM kartu. Poplatok za vydanie je 499,- Sk bez DPH + náklady na doručenie.


Eurotel:

Poskytuje spoločnosť Eurotel služby okamžitého zablokovania sim karty na požiadanie prostredníctvom infolinky? Aké ďaľšie spôsoby na zablokovanie sim kariet poskytuje Eurotel? Platia zákazníci za tieto služby?

Juraj Droba, hovorca Eurotelu: "Spoločnosť EuroTel poskytuje svojim zákazníkom možnosť zablokovania sim karty na bezplatnej linke (pre zákazníkov fakturovaných služieb) Služieb zákazníkom 12345. Zákazníci sa môžu spojiť s našim operátorom a na základe identifikácie osobnými údajmi, alebo Identifikačným kódom  im sim kartu ihneď zablokujeme.

Blokovanie poskytujeme zdarma, ak si zákazník opäť aktivuje svoju sim kartu do 3 mesiacov, alebo uskutoční výmenu svojej stratenej sim karty.

Užívateľ môže využiť aj iné spôsoby na zablokovatie, a to písomnú / faxovú žiadosť, osobnú návštevu nášho Osobného zákazníckeho servisu, prípadne môže zaslať svoju požiadavku prostredníctvom emailu.

Doporučujeme blokovanie cez našu linku 12345, pretože je k dispozícii užívateľom 24 hodín denne a okamžitým blokovaním je možné predísť nežiadúcemu zneužitiu sim karty."


Záverom

Dodávam, že podľa informácií z infolinky Eurotel poskytuje možnosť blokovania sim kariet aj na prepaid službu Easy, čo je oproti Orangeu výhodou.

Je samozrejmosťou že po odcudzení krádeži treba okamžite kontaktovať políciu a krádež nahlásiť. Už len zostáva dúfať, aby sa Vám nikdy nič podobné nestalo. Treba si však dávať veľký pozor - nebolo to tak dávno, keď som si v Bratislave chcel zasurfovať, vedľa "myšky" som si položil doklady a chvíla nepozornosti si vyžiadala návštevu polície a niekoľko hodín neistoty. (Naštastie zlodeja zaujímala iba malá hotovosť a našla sa milá osoba, ktorá doklady našla.)

Neprehliadnite: