Antispamový systém služby chello zachytil v prvý deň fungovania 7 mil. spamov

Tlačový servis  /  25. 12. 2003, 17:23

Chello broadband n.v., vedúci európsky poskytovateľ širokopásmového internetu cez kábel, spustil do prevádzky nový antispamový filtračný systém. Reagoval tak na prudko sa zvyšujúce množstvo nevyžiadanej pošty, ktorú dostávajú zákazníci služby chello. Nový filtračný systém umožní používateľom služby chello tešiť sa zo skutočných výhod internetu, medzi ktoré patrí aj posielanie a prijímanie žiadúcej emailovej pošty.

Nový systém počas prvého dňa prevádzky zablokoval okolo 7 miliónov nevyžiadaných emailov, čo predstavuje vyše 50 percent celkového množstva zaslanej pošty v emailovom systéme chello. Službu vysokorýchlostného internetu chello na slovenskom trhu poskytuje spoločnosť UPC Slovensko.

Čiernu listinu chello prevádzkuje spamcop.net a je zostavená na základe sťažností na nevyžiadanú poštu, ktorú dostáva od viacerých internetových providerov a používateľov z celého sveta. V prípade, že spamcop.net identifikuje zdroj nevyžiadanej pošty, jeho IP adresu pridá na čiernu listinu. Z čierneho zoznamu túto IP adresu odstráni 48 hodín potom, ako obdrží finálnu reklamáciu o odosielateľovi.

Výsledkom uvedenia nového antispamového systému je výrazná redukcia nevyžiadanej pošty, ktorá prichádza do emailových schránok 750 000 abonentov služby chello v desiatich európskych krajinách.

Ak sa používateľ chello vyskytne na čiernej listine, antispamový systém chello zablokuje aj ním odoslanú poštu. Dôvodom tohto opatrenia je, že jej, resp. jeho počítač by mohol byť zneužitý na posielanie spamu bez jej alebo jeho vedomia. V takýchto prípadoch chello odporúča svojím zákazníkom nechať si neinštalovať anti-vírusový program alebo kontaktovať centrum zákazníkov pre podrobnejšie informácie.


Súvisiace články:

chello modernizuje a je už aj vo Vajnoroch, Jarovciach a Čunove

Cez chello plus už môžete pripojiť viac počítačov

Má chello až 768 Mb/s?

chello zavítalo na Kramáre a do Krasňian


Neprehliadnite: