HP zlepšilo možnosti analýz prevádzky IT

Tlačový servis  /  09. 01. 2013, 00:00

Softvér HP BSM zameraný na Big Data poskytuje presnejšie predvídanie, prevenciu a riešenie problémov IT

 

 

Spoločnosť HP predstavila novú verziu softvéru HP Business Service Management 9.2 (BSM), ktorý ako prvé priemyselné riešenie využíva analytické nástroje pre veľké objemy dát (Big Data). Vďaka tomu dokáže zlepšiť výkonnosť a dostupnosť podnikového softvéru v mobilnom a hybridnom IT prostredí.

 

S rastúcim využívaním virtualizačných a cloudových technológií organizácie už prestávajú zvládať správu všetkých technológií vo svojich IT prostrediach, čo pracovným tímom, zodpovedným za správu aplikácií a prevádzku, komplikuje predikciu potenciálnych problémov. Preto potrebujú nové riešenie pre predvídanie výskytu známych problémov a identifikáciu doposiaľ neznámych hrozieb ešte skôr, ako môžu ohroziť chod IT.

 

HP BSM je komplexné riešenie, ktoré poskytuje detailný prehľad o správaní sa aplikácií a služieb. Vďaka výkonnej analýze v reálnom čase a hodnoteniu skorších udalostí dokáže monitorovať „zdravie“ jednotlivých vrstiev IT – od podnikových služieb a aplikácií až po infraštruktúru a sieťové komponenty. Zákazníci tak môžu proaktívne predvídať a predchádzať možným problémom IT.

 

V súčasných komplexných hybridných prostrediach, v ktorých sú dostupnosť služieb a výkon priamo úmerné obchodnému úspechu, organizácie hľadajú nové možnosti dodávania predikovateľných úrovní služieb,“ povedal Ajei Gopal, senior viceprezident a generálny riaditeľ obchodnej jednotky Hybrid and Cloud Business Unit v divízii HP Software. „Nové riešenie HP Business Service Management poskytuje určitú formu prevádzkovej inteligencie z pohľadu koncového používateľa (end-to-end), čo následne umožňuje ľahšie rozhodovanie a zlepšuje úrovne služieb v komplexných, dynamických IT prostrediach.“

 

Pri používaní starých monitorovacích nástrojov bolo pre náš prevádzkový tím veľmi ťažké odhadovať závažnosť, alebo identifikovať kľúčové príčiny konkrétnych problémov so službami,“ povedal Leiv-Erik Verspoor, senior platform consultant spoločnosti Sykehuspartner, najväčšieho poskytovateľa služieb IT pre nemocničné zariadenia v severnej Európe. „Vďaka HP BSM je náš IT tím automaticky upozorňovaný na možné problémy infraštruktúry a služieb, čo nám dáva možnosť ich okamžitého riešenia. Výsledkom je podstatné skrátenie výpadkov a redukcia nákladov pre našich zákazníkov.“

 

Pokročilé analytické nástroje HP zvyšujú inteligenciu IT

Novinkou v HP BSM je nástroj HP Operational Analytics (OpsAnalytics), ktorý akčne a inteligentne obohacuje prehľad o stave IT služieb. Základom je automatická korelácia a analýza konsolidovaných dát, medzi ktorými nechýba informácia o zariadeniach, záznamy zo žurnálových súborov (logov), udalosti, topológia, alebo údaje o výkonnosti.

 

HP OpsAnalytics vychádza z riešenia pre správu logov HP ArcSight Logger, unikátnych korelačných funkcií nástroja HP Operations Manager i (OMi) a prediktívnej analýzy HP Service Health Analyzer (SHA).

 

Vďaka tejto kombinácii HP BSM poskytuje podrobný prehľad o akýchkoľvek problémoch s výkonom či dostupnosťou. Zákazníci tak majú možnosť:

  • Vyriešiť známe problémy ešte skôr, ako môžu reálne nastať – vďaka prediktívnej analýze, ktorá predvída možné problémy a umožňuje ich priorizáciu podľa dopadu na biznis.

  • Proaktívne riešiť neočakávané problémy vďaka zberu prevádzkových dát IT, ich ukladaniu a detailnej analýze. Výsledkom je automatická korelácia anomálií služieb so zdrojom problému.

  • Rýchlejšie odstraňovanie incidentov vďaka znalostiam, založeným na analýze predchádzajúcich udalostí, s využitím vyhľadávacích funkcií naprieč logmi a udalosťami.

 

HP BSM tiež pomáha organizáciám maximálne zhodnotiť ich investície do IT vďaka komplexnej viditeľnosti v celom reťazci služieb (end-to-end) v heterogénnych prostrediach prostredníctvom:

  • Zabezpečenia dostupnosti služieb vďaka 360° prehľadu o výkonnosti IT. Tieto informácie vychádzajú z agregácie dát z rôznych zdrojov a sú dostupné prostredníctvom jedného uceleného rozhrania – dashboardu, ktorý poskytuje konektory dostupné OOTB do celej škály systémov dohľadu, vrátane IBM Tivoli Enterprise Console, IBM Tivoli Monitoring, či Microsoft® System Center.

  • Riešenia výkonnostných problémov a zlepšovania výkonnosti aplikácií, bežiacich v cloudových prostrediach OpenStack a Python, a to prostredníctvom diagnostiky, ktorá presne identifikuje kritické miesta obmedzujúce výkon.

  • Zvýšenia dostupnosti webových a mobilných aplikácií vďaka detailnejšej analýze výkonnostných problémov na strane klientov.

 

HP súčasne umožňuje administrátorom a špecialistom pre virtualizáciu diagnostikovať a vyriešiť obmedzenia výkonnosti vo virtualizovaných prostrediach vďaka nástroju HP Virtualization Performance Viewer (vPV). Voľne dostupná verzia je v súčasnosti dostupná pre stiahnutie.

 

Banka Kuveyt Turk Participation Bank zvýšila prevádzkovú efektivitu

Spoločnosť Kuveyt Turk Participation Bank, popredný poskytovateľ bezúročných pôžičiek v Turecku, zvýšila vďaka softvéru HP BSM výkon svojich IT služieb. IT oddelenie Kuveyt Turk musí spravovať viac než 220 pobočiek v Turecku a ďalších šiestich krajinách, čo bolo pri využití reaktívnej analýzy správania sa aplikácií časovo veľmi náročné – priemerná dĺžka servisného hovoru bola 30 minút.

 

Po detailnom porovnaní a zhodnotení možností rôznych riešení sa spoločnosť Kuveyt Turk rozhodla vybrať softvér HP BSM na sledovanie výkonu podnikových služieb naprieč elektronickým bankovníctvom, servisnými strediskami, bankomatmi (ATM), kreditnými kartami a call centrami. Výsledkom bolo zníženie počtu servisných požiadaviek o 30 % a skrátenie času, potrebného na vyriešenie incidentov o 50 %.(1)

 

Kvôli absencii riešenia pre automatické sledovanie kvality podnikových služieb sme mali zbytočné výdavky, ktoré boli približne 400 000 dolárov ročne,“ povedal Aslan Demir, IT riaditeľ Kuveyt Turk Participation Bank. „Rozhodli sme sa nasadiť softvér HP BSM a vďaka nemu teraz máme ucelený prehľad o jednotlivých službách, navyše dokážeme väčšinu problémov vyriešiť bez akýchkoľvek výpadkov prevádzky.“

 

Podpora hybridného nasadenia

Softvér HP BSM môže byť uvedený do prevádzky aj ako hybridné riešenie, v ktorom je nástroj HP Application Performance Management poskytovaný formou služby HP Software as a Service a integrovaný s komponentmi HP BSM, umiestnenými u zákazníka (on premise). Pri použití tohto spôsobu implementácie zákazníci majú možnosť realizovať rýchlejšie prínosy a redukovať vstupné náklady na implementáciu HP BSM.

 

Útvar služieb HP pomáha zákazníkom s plánovaním, implementáciou a podporou

Riešenie HP Software Professional Services ponúkajú organizáciám bohaté portfólio rôznorodých služieb HP BSM Upgrade Services. Na výber je veľa možností – od vzdialene poskytovaných riešení s fixnými cenami, vhodných pre jednoduchšie a menšie infraštruktúry, až po rozsiahle miestne implementácie pre veľké spoločnosti s maximálnymi nárokmi.

 

Doplňujúce informácie o novej verzii softvéru HP BSM budú dostupné prostredníctvom série webových seminárov od 8. januára 2013. Detailné údaje o HP BSM, vrátane technických podrobností, informácií a možností implementácie, možno nájsť na webe www.hp.com/go/bsm.

 

Cena a dostupnosť

Nová verzia produktu HP Business Service Management bude globálne dostupná prostredníctvom predajnej siete spoločnosti HP a jej obchodných partnerov. Cena sa bude odvíjať od počtu a typu licencií.

 

Voľne dostupné verzie nástrojov HP Virtualization Performance Viewer (vPV) a HP ArcSight Logger si možno stiahnuť na webových stránkach www.hp.com/go/vpv a www.hp.com/go/opsanalytics.

 

Neprehliadnite: