Raňajky, zubná pasta a Facebook. Dobré ráno.

Tlačový servis  /  12. 12. 2012, 00:00

Štúdia spoločnosti Cisco o internetových návykoch populácie Generácia Y prezrádza, ako potreba byť neustále online motivuje každý aspekt ich životov: od práce po nakupovanie, od priateľstva po rodinu

 

 

Je 6.00. Váš budík prenikavo zvoní. Ospanlivo sa posadíte, natiahnete a zívnete. Je čas pripraviť sa do školy či do práce čo spravíte teraz? Oblečiete sa? Dáte si sprchu? Umyjete si zuby?

Deväťdesiat percent ľudí Generácie Y podľa celosvetového výskumu tvrdí, že si na smartfóne skontrolujú nové e-maily, SMSky a stránky sociálnych sietí ešte predtým, ako vylezú z postele – vyplýva to zo správy 2012 Cisco Connected World Technology Report (CCWTR.) Ľudské telo má 206 kostí a u Generácie Y možno smartfón prakticky považovať za 207. kosť. Dvaja z piatich ľudí tvrdia: „Cítim sa znepokojene, ako keby časť zo mňa chýbala“, keď nemôžu používať smartfón a byť neustále pripojení do internetu.

 

Na základe prieskumu, ktorý vykonal InsightExpress u 1800 vysokoškolských študentov a mladých odborníkov vo veku 18 až 30 rokov v 18 krajinách, táto správa skúma, ako sa Generácia Y s využitím internetu a mobilných zariadení spája so svetom vo svojom okolí. Správa odhaľuje ich správanie a postoje k vytváraniu, prístupu a k súkromiu obrovského množstva údajov, ktoré sa vytvárajú pomocou smatfónov, snímačov, videokamier, monitorov a ďalších pripojených zariadení.

 

Existuje niekoľko štúdií, ktoré sa zaoberajú Generáciou Y. Nakoľko aj členovia Generácie Y vstupujú na trh práce a do zamestnania, aj pre zamestnávateľov je čoraz dôležitejšie porozumieť ich postojom k mobilite a možnostiam pripájania. Zistenia tohtoročnej správy Cisco Connected World Technology Report ukazujú, že pracovisko budúcnosti je agilnejšie, informovanejšie a vnímavejšie ako v prípade akejkoľvek predchádzajúcej generácie. Mobilné zariadenia sú len začiatok. Ako sa k internetu pripájajú ďalšie a ďalšie zariadenia, snímače, basketbalová obuv, plodiny, živé predmety a objekty, objem a potenciálna hodnota všetkých údajov, ktoré sa pri týchto pripojeniach generujú, rastú exponenciálne. Spoločnosť Cisco sa domnieva, že v blízkej budúcnosti budú ľudia a podniky lepšie využívať komunikáciu medzi zariadeniami a zabezpečovať tak služby a aplikácie a vykonávať rozhodnutia v reálnom čas,“ hovorí Marcel Rebroš, generálny riaditeľ Cisco Slovensko.

 

Kľúčové zistenia správy 2012 Cisco Connected World Technology Report

Nová ranná rutina: raňajky, zubná pasta a Facebook

Generácia Y nechce nič zmeškať. Kontrolujú si v mobilných zariadeniach správy, e-mail a aktualizácie sociálnych sietí – tak začínajú svoj deň, dokonca často ešte predtým, ako vstanú z postele. Táto generácia chce prijímať nové informácie v reálnom čase, neustále.

  • Deväť z desiatich respondentov sa oblečie, umyje si zuby a chce si skontrolovať smartfón ako súčasť ranného rituálu pri príprave do školy či práce.

 

Pripojení alebo závislí?

  • Šesťdesiat percent Generácie Y si uvedomuje, že podvedome alebo nutkavo kontrolujú v smartfónoch e-maily, správy alebo aktualizácie sociálnych médií.

  • Ženy cítia väčšiu potrebu pripojiť sa: 85 percent žien v porovnaní so 63 percentami mužov si uvedomuje, že často kontrole v smartfóne správy, e-maily a aktualizácie sociálnych médií.

  • Viac ako 40 percent respondentov by zažilo efekt „odopierania“ a cítili by sa „znepokojene, akoby časť zo mňa chýbala“, keby nemohli neustále používať smartfóny.

  • Z týchto patologických používateľov 60 percent túži po tom, aby takéto nutkanie necítili.

 

Sú všade! Smartfóny sa používajú všade, aj na tých najosobnejších miestach. Čas je pružný: pre Generáciu Y neexistuje rozdiel medzi bežným „pracovným dňom“ a osobným časom – oboje splýva a prekrýva sa vo dne i v noci.

  • Celkovo traja zo štyroch respondentov používajú smartfóny v posteli.

  • Viac ako jedna tretina používa smartfóny na toalete.

  • Takmer polovica respondentov (46 percent) z celého sveta tvrdí, že posielajú správy, e-maily a kontrolujú sociálne médiá počas jedenia s rodinou a priateľmi.

  • Akokoľvek je to nebezpečné, takmer jeden z piatich priznáva, že píše správy počas šoférovania.

 

Nielen správy a e-mail: Revolúcia aplikácií

  • Takmer 70 percent respondentov Generácie Y tvrdí, že mobilné aplikácie sú pre ich každodenný život dôležité.

  • Viac ako polovica tvrdí, že mobilné aplikácie používajú najmä na hry a zábavu

  • Jeden zo štyroch (27 percent) používa mobilné aplikácie predovšetkým na prácu.

 

Koľko aplikácií potrebujeme? Z toho veľkého množstva denne preberaných aplikácií sa prekvapivo málo používa pravidelne.

  • Väčšina respondentov Generácie Y (70 percent) hlási, že pravidelne používa menej ako 10 smartfónových aplikácií.

  • Len jeden z piatich (20 percent) respondentov tvrdí, že pravidelne používa 10 až 25 aplikácií

 

Nahradia smartfóny v pracovnom priestore notebooky?

V mnohých častiach sveta, u 15 až 30-ročných používateľov, konkurujú smartfóny notebookom v pozícii jediného najžiadanejšieho zariadenia. Považujú ich za najvšestrannejšie a najkompaktnejšie.

  • Ak by si mali vybrať len jedno zariadenie, tretina respondentov by dala prednosť smartfónu. O niečo viac ako tretina by uprednostnila notebooky.

  • Z globálnej perspektívy, smartfóny predstihli počítače v pozícii preferovaných pracovných zariadení.

  • Smartfóny boli ohodnotené za dvojnásobne populárne ako stolové počítače a trikrát tak populárne ako tablety.


Pre „vždy pripojenú“ generáciu postačí jedno mobilné zariadenie, či už je to zariadenie osobné alebo vo firemnom vlastníctve. Pre IT manažérov tým vzniká výzva - musia zabezpečovať firemné aktíva a informácie.

  • Zatiaľ čo dvaja z piatich tvrdia, že politika ich firmy im zakazuje používať firemné zariadenia na mimopracovné aktivity, traja zo štyroch (70 percent) túto politiku vždy nedodržiavajú.

  • Dve tretiny (66 percent) má pocit, že „zamestnávatelia by nemali sledovať online aktivity zamestnancov – nič ich do toho nie je.“

  • IT odborníci vedia, že mnohí zamestnanci tieto pravidlá nedodržiavajú, ale netušia, do akej miery je to rozšírené: viac ako polovica IT odborníkov z celého sveta sa domnieva, že ich zamestnanci dodržiavajú zásady o nepoužívaní pracovných zariadení na osobné účely.

 

Online nakupovanie – globálny trend Generácie Y

  • Deväť z desiatich opýtaných z Generácie Y tvrdí, že využívajú online nakupovanie.

  • Takmer traja z piatich (58 percent) hlásia, že sa pri online nákupoch pravidelne spoliehajú na zákaznícke hodnotenia. Ďalších 28 percent si pozerá online hodnotenia príležitostne.

  • 57 percent – takmer traja z piatich – je ochotných poskytnúť svoju e-mailovú adresu obchodom a online lokalitám, aby dostávali upozornenia na zľavy a výpredaje. Ale pri zdieľaní ďalších informácií sú už obozretní – máloktorí sú ochotní poskytnúť telefónne čísla, adresy domov či iné osobné údaje.

 

Zásobovanie sveta údajmi

  • Takmer 90 percent odovzdáva fotografie za účelom zdieľania alebo uloženia na internetových lokalitách.

  • 62 percent odovzdáva videá za účelom zdieľania alebo uloženia na internetových lokalitách.

  • Tvárou tvár k svetu: 87 percent má konto na Facebooku a jeden z desiatich má Facebook neustále zapnutý.

  • 41 percent si aktualizuje Facebook minimálne raz denne a viac ako 20% opýtaných si aktualizuje Facebook niekoľkokrát denne.

  • 56 percent respondentov má konto Twitter a 21 percent tam prispieva minimálne raz denne.

 

Informácie o štúdii

Správu 2012 Cisco Connected World Technology Report, tretia v každoročnej sérii, si objednala spoločnosť Cisco a zrealizovala ju spoločnosť InsightExpress, nezávislá prieskumná agentúra so sídlom v USA. Táto globálna štúdia obsahuje dva prieskumy: jeden sa zameriava na vysokoškolských študentov a pracovníkov vo veku 18 až 30 rokov a druhá na IT odborníkov. Každého prieskumu sa z každej z 18 krajín zúčastnilo 100 respondentov, spolu súbor 3600 respondentov. K týmto 18 krajinám patria: USA, Kanada, Mexiko, Brazília, Argentína, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Holandsko, Rusko, Poľsko, Turecko, Južná Afrika, India, Čína, Japonsko, Južná Kórea a Austrália.

 

Neprehliadnite: