Inovatívne riešenie od 123dopyt.sk - Centrum právnej pomoci

Tlačový servis  /  06. 12. 2012, 00:00

Služba 123dopyt.sk, líder medzi dopytovými on-line systémami, v týchto dňoch spúšťa užívateľskú novinku. Ľuďom, ktorý sa pri využívaní služby stretnú s nekorektným správaním, poskytnú bezplatne právnu pomoc, poradenstvo a pomôžu s doriešením sporu. Centrum poskytne takisto rady, ktoré pomôžu nepríjemným situáciám predchádzať a ako správne uzatvárať zmluvu. „Chceme našich zákazníkov, respektíve užívateľov služby 123dopyt.sk viac chrániť“, hovorí Otto Kočí, riaditeľ 123dopyt.sk a dodáva, že impulzom k zriadeniu centra právnej pomoci bola negatívna skúsenosť užívateľa.

 

 

Centrum právnej pomoci môžu ako dopytujúci tak dodávatelia využívajúci dopytový systém kontaktovať bezplatne. Situácie, kedy napríklad dopytujúci odmietne zaplatiť dodávateľovi za vykonanú prácu alebo dodávateľ prestane pred dokončením zmluvnej zákazky komunikovať, sú nepríjemné pre dopytujúceho i pre službu. Tá prepojenie dopytujúceho s dodávateľom sprostredkovala, aj keď konkrétne dohodnutie zákazky a jej dodanie sa už dejú mimo ňu. Okrem poradenstva ako v podobných situáciách postupovať, sa zástupcovia služba budú aktívne usilovať o vyriešenie právneho sporu.

 

123dopyt.sk samozrejme nemôže nahradiť orgány činné v trestnom konaní či súd, no prostredníctvom centra právnej pomoci sprostredkuje komunikáciu zainteresovaných strán a jeho predstavitelia sú k dispozícií orgánom činným v trestnom konaní i právnym zástupcom. Ak sa dokáže nesolídne jednanie dodávateľa, bude jeho registrácia v systéme pozastavená. V prípade druhej sťažnosti na jeho služby bude z databázy systému úplne vylúčený. „Rovnako ako kdekoľvek inde v prostredí internetu, ani na 123dopyt.sk nie je možné úplne zabrániť výskytu podvodníkov. Preverovanie každého dodávateľa by bolo časovo veľmi náročné, na strane dopytujúcich je to prakticky nemožné. V prípade dodávateľov už ale dlhšiu dobu uplatňujeme špecifický eliminačný systém. Každý dodávateľ, na ktorého dostaneme 2 sťažnosti od dopytujúcich, je z databázy okamžite vyradený", hovorí Kočí.

 

Popri poradenstve bude Centrum právnej pomoci poskytovať aj informácie potrebné k predchádzaniu nepríjemným situáciám spojeným s on-line výberovými konaniami. 123dopyt.sk pripravila aj špeciálne sekcie, ktoré informujú o tom, ako si vybrať vhodného dodávateľa a ako správne uzatvoriť zmluvu, užívateľ tu nájde i postup pre hodnotenie dodávateľa, s ktorým má skúsenosti. Tým poskytne dôležitý feedback pre ďalších dopytujúcich. „Pre úplnosť sme pripravili vzorové zmluvy pre jednotlivé odvetvia trhu, napríklad zmluvu pri uzatváraní spolupráce v oblasti stavebníctva, dopravy, IT a podobne“, upresňuje Kočí všetky novinky.

 

Impulzom pre založenie Centra právnej pomoci“, dodáva otvorene, „bola nedávna skúsenosť so sporom medzi dopytujúcim a dodávateľom. Nespokojný dopytujúci nás kontaktoval, no spočiatku nepríjemná situácia sa po našom vstupe do komunikácie rýchlo vyriešila. Doposiaľ sme nedostávali časté sťažnosti ani z jednej ani druhej strany dopytového procesu, po negatívnej skúsenosti sme sa ale rozhodli zaujať pozíciu nezávislej tretej strany, ktorá sa bude snažiť nezhody vyriešiť k spokojnosti oboch zainteresovaných. Zo skúsenosti sme sa určite ponaučili a pretože sebareflexiu vnímame ako kľúčovú pre ďalší rozvoj spoločnosti, veríme, že aj táto skúsenosť nás posunie ďalej,“ dodáva Kočí.

 

Neprehliadnite: