Tlačový servis / 06. 11. 2003, 00:00
Od 11. augusta 2003 Slovenské telekomunikácie a päť slovenských miest v rámci iniciatívy eSlovakia uviedli postupne do pilotnej prevádzky InfoKiosky pre širokú verejnosť. Občania piatich miest tak získali ďalšiu novú možnosť prístupu k informáciám z celého sveta, ako aj možnosť komunikovať rôznymi spôsobmi z jedného zariadenia. Od začiatku pilotnej prevádzky občania presurfovali na všetkých InfoKioskoch 548 hodín, pretelefonovali viac ako 15 hodín a odoslali 13 faxových, 61 e-mailových a 222 SMS správ.
Priebežné výsledky z pilotnej prevádzky InfoKioskov
Pilotná prevádzka projektu InfoKiosky bude trvať až do konca januára 2004. Počas nej sú občanom sprístupnené rôzne praktické informácie o dianí v príslušnom meste, informácie z mestského úradu, o práci predstaviteľov mesta, ale aj o kultúrnych podujatiach, cestovných spojeniach, voľných pracovných miestach počasí a pod. Tieto informácie sú poskytované zdarma a súčasne použitím klasickej telefónnej karty má občan možnosť surfovať po celom internete, telefonovať, alebo poslať e-mail, fax, či SMS správu. InfoKiosk tak plní úlohu tzv. „verejného prístupového miesta k informáciám“, približuje internet a jeho praktické využitie všetkým vekovým skupinám a odbúrava bariéru strachu pred jeho využívaním, nakoľko sa používa veľmi jednoducho – dotykom prsta. V Martine a Nitre boli InfoKiosky naištalované v priestoroch Mestských úradov, v Bratislave v nákupnom centre Aupark, v Prešove na pešej zóne pri obchodnom dome Tesco a v Žiline v priestoroch samoobslužnej zóny Dexia banky Slovensko, a.s.
Už prvé obdobie pilotnej prevádzky potvrdzuje záujem občanov o internet a jeho služby. Za obdobie od 11. augusta 2003 do 28. októbra 2003 strávili občania na internete spolu 548 hodín. Celkovo sa užívatelia pripojili 7 185 krát, z nich v 90% prípadov využili informácie z voľne dostupných stránok. Priemerný denný počet prístupov na internet bol 34 krát na jeden InfoKiosk. Využitie InfoKiosku však veľmi súvisí s jeho umiestnením, vyšší počet zaznamenali podľa očakávania lokality, kde kiosk je nepretržite, resp. dlhšie prístupný (Aupark Bratislava, pešia zóna v Prešove, samoobslužná zóna Dexia banky v Žiline). Záujem občanov je však aj o komunikačné funkcie InfoKiosku. Telefónne služby využili občania 812 krát a pretelefonovali viac ako 15 hodín. Polovicu hovorov tvorili medzimestské volania a hovory do mobilných sietí. Počas sledovaného obdobia sa priemerne denne pretelefonovalo z každého InfoKiosku 2,6 hodiny. Okrem toho bolo z InfoKioskov odoslaných 13 faxových správ, 61 e-mailových správ a 222 SMS správ.
(zdroj: tlačová správa ST)
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk