SAS má nové zbrane proti poistným podvodom

Tlačový servis  /  11. 07. 2012, 00:00

Nové systémy od spoločnosti umožňujú predchádzať podvodom a uľahčujú ich vyšetrovanie.

 

 

Podvody sú na Slovensku aj vo svete mimoriadne rozšírené. Podľa vlaňajšieho prieskumu, ktorý si v agentúre GfK nechala vypracovať spoločnosť SAS, sa až 85 percent Slovákov vo svojim okolí stretlo aspoň s jedným podvodom. Najčastejšie ľudia podľa prieskumu podvádzajú v oblastiach daní, verejnej správy a poisťovníctva. Štatistiky zo zahraničia dokazujú, že podvody nielenže sú rozšírené, ale v posledných rokoch pribúdajú. Podľa Úradu pre kriminalitu v poisťovníctve (National Insurance Crime Bureau – NICB) narástol od roku 2009 objem poistných podvodov v USA o 19 percent.

 

Konzultačná a softvérová spoločnosť SAS vyrukovala proti globálnemu problému novými verziami svojich riešení. SAS Enterprise Case Management prináša zlepšenia v oblasti reportingu a notifikácie podozrivých udalostí. Systém umožňuje organizáciám z rôznych oblastí – od bankovníctva, poisťovníctva, cez verejnú správu až po zdravotníctvo – nielen lepšie odhaľovať, dokumentovať a vyšetrovať finančné podvody, ale im aj predchádzať. Druhou novinkou je nová verzia nástroja pre poisťovne SAS Fraud Framework for Insurance, ktorý prináša vylepšenú analýzu sociálnych sietí a zjednodušuje meranie a sledovanie podvodných aktivít.

 

SAS má účinný nástroj v boji proti podvodom, máme s ním dobré výsledky,“ uviedol Tim Wolfe, riaditeľ špeciálnej vyšetrovacej jednotky v siedmej najväčšej americkej komerčnej poisťovni CNA. „Technológie, hlavne prediktívna analytika, nám pomáhajú neustále identifikovať nepatrné indikátory podvodov a urobiť si lepšiu predstavu o celkovom objeme podvodov. Vďaka SASu rýchlejšie identifikujeme aj sofistikované podvodné schémy, ktoré by sme inak vôbec nemuseli odhaliť.“

 

CNA pomocou SASu analyzuje aj sociálne siete s cieľom identifikovať organizované podvodné aktivity. „Očakávame, že nástroje SASu nám pomôžu ročne odhaliť dvanásť veľkých podvodných prípadov, čo nám prinesie úsporu pol milióna dolárov,“ dodal T. Wolfe.

 

Poisťovne zaostávajú v prevencii podvodov za poskytovateľmi iných finančných služieb. Keďže podozrivé nároky poistencov sú na historických maximách, poisťovne potrebujú pokročilú analytiku, aby mohli podvody včas identifikovať a predchádzať im,“ uviedol Stephen Applebaum, senior analytik v poradenskej spoločnosti Aite Group. „Prínosy pre poisťovne sú zrejmé. Ak dokážu zredukovať falošné poplachy, znamená to, že spracujú oprávnené nároky poistencov rýchlejšie, znížia náklady na pracovnú silu a zlepšia lojalitu klientov,“ dodal.

 

 

 

 

Neprehliadnite: