Muži „klebetia“ o online nakupovaní viac ako ženy

Tlačový servis  /  28. 06. 2012, 00:00

Nákupné tipy dávajú známym skôr Slováci než Česi

 

 

Slovenskí muži navštevujúci internetové obchody „klebetia“ o online nakupovaní viac ako ženy. Tipy a odporúčania na zaujímavé „vychytávky“ z e-shopov totiž dáva svojim priateľom a známym až 68 % mužov oproti 63 % žien nakupujúcich na internete.

 

Vyplýva to z prieskumu portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 4.000 slovenských internetových obchodov, ich tovary a ceny. Prieskumu sa zúčastnilo 2.000 opýtaných.

 

Muži sa so svojimi priateľmi najčastejšie delia o skúsenosti s technickými novinkami a elektronikou, ženy si skôr odporúčajú kozmetiku a oblečenie. Obe pohlavia sa však spoločne delia o dojmy z kníh,“ hovorí projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth a dodáva, že pomer žien a mužov nakupujúcich na internete je vyrovnaný.

 

Výsledky prieskumu spochybňujú mýtus o „klebetných“ ženách a naznačujú, že obe pohlavia majú viac spoločného, ako rozdielneho. Vzájomné zdieľanie dojmov, pocitov či skúseností ako forma interakcie s druhými ľuďmi je rovnako kľúčová pre ženy aj pre mužov,“ uviedol expert na oblasť rodovej rovnosti, psychológ Andrej Kuruc.

 

V medzištátnom porovnaní sú „klebetnejší“ Slováci nakupujúci online, z ktorých sa o skúsenosti delí zhruba 66 %, kým u Čechov ide „len“ o 58 % zákazníkov e-shopov.

 

Odporúčate Vašim priateľom a známym čo ste nakúpil na internete?

Odpoveď

Slovensko

Česko

Áno, keď niečo kúpim, hneď o tom napíšem

10 %

7 %

Áno, ak to pomôže druhým pri nakupovaní

56 %

51 %

Nie, iba keď mám veľmi pozitívnu alebo negatívnu skúsenosť

24 %

30 %

Nie, nikdy

10 %

11 %

Zdroj: www.heureka.sk

Neprehliadnite: