Tlačový servis / 28. 06. 2012, 00:00
Nákupné tipy dávajú známym skôr Slováci než Česi
Slovenskí muži navštevujúci internetové obchody „klebetia“ o online nakupovaní viac ako ženy. Tipy a odporúčania na zaujímavé „vychytávky“ z e-shopov totiž dáva svojim priateľom a známym až 68 % mužov oproti 63 % žien nakupujúcich na internete.
Vyplýva to z prieskumu portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 4.000 slovenských internetových obchodov, ich tovary a ceny. Prieskumu sa zúčastnilo 2.000 opýtaných.
„Muži sa so svojimi priateľmi najčastejšie delia o skúsenosti s technickými novinkami a elektronikou, ženy si skôr odporúčajú kozmetiku a oblečenie. Obe pohlavia sa však spoločne delia o dojmy z kníh,“ hovorí projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth a dodáva, že pomer žien a mužov nakupujúcich na internete je vyrovnaný.
„Výsledky prieskumu spochybňujú mýtus o „klebetných“ ženách a naznačujú, že obe pohlavia majú viac spoločného, ako rozdielneho. Vzájomné zdieľanie dojmov, pocitov či skúseností ako forma interakcie s druhými ľuďmi je rovnako kľúčová pre ženy aj pre mužov,“ uviedol expert na oblasť rodovej rovnosti, psychológ Andrej Kuruc.
V medzištátnom porovnaní sú „klebetnejší“ Slováci nakupujúci online, z ktorých sa o skúsenosti delí zhruba 66 %, kým u Čechov ide „len“ o 58 % zákazníkov e-shopov.
Odporúčate Vašim priateľom a známym čo ste nakúpil na internete?
Odpoveď |
Slovensko |
Česko |
Áno, keď niečo kúpim, hneď o tom napíšem |
10 % |
7 % |
Áno, ak to pomôže druhým pri nakupovaní |
56 % |
51 % |
Nie, iba keď mám veľmi pozitívnu alebo negatívnu skúsenosť |
24 % |
30 % |
Nie, nikdy |
10 % |
11 % |
Zdroj: www.heureka.sk
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk